Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet noen om en plugin der du kan sette ut skilt og andre spillere kan kjøpe ting. finner bare plugins der butikkene er eid av en spiller, som får alle pengene og må ha funnet items selv. jeg vil ha uendeligt med items og pengene går til ingen. bare blir borte... :D

 

ChestShop

 

"What is an Admin Shop?

Admin shop is the shop that doesn't require a chest, because it has infinite stock.

If you sell to it, the items will disappear, and if you buy from it, items will magically appear.

To create one, you have to be Admin/OP. Just put "Admin Shop" (or anything specified in config file) on the first line of the sign."

Lenke til kommentar

Eg har ein server på både den stasjonære(PC1) og den bærbare PCen(PC2).

Når serveren kjører fra den bærbare så kan PC1 og PC2 logge seg på. Når serveren kjører fra den stasjonære så kan bare PC1 logge seg på.

 

Korleis endrer eg dette :hmm: Vil helst ha serveren på den stasjonære då den er mykje kraftigare enn den bærbare.

 

Håper forklaringen var bra nok.

Lenke til kommentar

Eg har ein server på både den stasjonære(PC1) og den bærbare PCen(PC2).

Når serveren kjører fra den bærbare så kan PC1 og PC2 logge seg på. Når serveren kjører fra den stasjonære så kan bare PC1 logge seg på.

 

Korleis endrer eg dette :hmm: Vil helst ha serveren på den stasjonære då den er mykje kraftigare enn den bærbare.

 

Håper forklaringen var bra nok.

Har et lignede problem selv. Jeg kan ikke bruke pcen jeg bruker til vanlig til å hoste en server, men det fungerer helt fint med en annen pc jeg har. Jeg har kommet til en konklusjon at det er nettverkskortet som er problemet.

Atheros and Realtek network adapters are known to not work well with Minecraft in general.
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt problemet ditt AndyBay, kan du ikke koble til med laptopen på stasjonæren? Har du fikset firewall?

Jepp, det er det som er problemet og firewall er det ingen problem med. Eg kan fint koble meg til serveren din med laptopen så eg er ikkje heilt sikker på kva som gjer det. Kanskje det er nettverkskortet som "mas222" nevner over dette innlegget.

 

Får sjekke det etterpå då eg hovudsakeleg brukar den stasjonære når eg beffinn meg heime.

Lenke til kommentar

HeiHei :D

Jeg trenger en "idiot" guide, dvs jeg skal sette opp min første server, og trenger hjelp!

Skal bare bli en liten server (2-6stk) kansje flere i fremtiden.

Så, har noen en liten guide til meg? Hvilket os? Hvilket ditt og hvilket datt?

Har lyst på ChestProtect, Region, Kits og warp.

Og helst skal creepere og endermen være disablet!

Hvordan skal jeg gjøre dette?

1,7gb ram

2.5 ghz Pentium 4

Trenger vel ikke mere av specsene..

Trenger også hjelp til å åpne porter, og hvilke porter...

 

Håper dere skjønner hva jeg mener!

-XAndy

Lenke til kommentar

Blir spamma med dene error i console

 

 

2011-10-07 18:34:56 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:34:58 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:00 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:02 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:05 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:07 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

er det en bug??

Lenke til kommentar

Blir spamma med dene error i console

 

 

2011-10-07 18:34:56 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:34:58 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:00 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:02 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:05 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:07 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

er det en bug??

 

Nei, det betyr rett og slett at maskinen/serveren ikke klarer å holde følge med alt som skjer. Den største grunnen til dette er at du har en for svak maskin/server.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo, jeg har en minecraft server, får logget inn på pc'en som servern er på men ikke på den andre. Den andre var helt fin før men nå funker ikke minecraft som det skal. Ingen servere er grønne, alle er sånn communication error. Men hvis jeg tar direct connet kommer jeg inn på de fleste serverne men ikke min egen. Jeg har prøvd begge ip'ene. Både den som andre bruker og den jeg selv bruker på den pc'en med servern på. Men det funker ikke, kan du hjelpe meg? Hadde vært fint med svar så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Blir spamma med dene error i console

 

 

2011-10-07 18:34:56 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:34:58 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:00 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:02 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:05 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

2011-10-07 18:35:07 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

er det en bug??

 

Nei, det betyr rett og slett at maskinen/serveren ikke klarer å holde følge med alt som skjer. Den største grunnen til dette er at du har en for svak maskin/server.

 

Litt mer utfyllende svar:

 

Det er helt rett at maskin/serveren ikke klare å prosessere informasjon i tide. Har du en par slike er det ikke et problem, men tickrate vil gå ned. Tickrate er kortsagt hvor mange loops gange serveren kjøre gjennom mainthread per sec. Når du for opp advarselen med: "Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?" betyr det tickrate går ned og til slutt vil folk på serveren oppleve "lag"

Lenke til kommentar

Kjempe bra post dette her. Gleder meg til å prøve å sette opp en bukkit server ikveld. Hele planen er at jeg og en kompiss skal spille sammen i en vanlig minecraft verden. Er det noen plugins som kunne vært spennendes for oss å ha på serveren?

 

Mods som the "Aether" hadde vært fantastisk, men den fungerer vist bare som i singelplayer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...