Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei jeg har noen spm.

 

1. Vi hoster server hos get-sourced som er kjempebra. Vi har også ordnet moderatorere og vip, men moderatorer får ikke bruke commands. F.eks kick og ban. Noen som vet?

 

2. Vi har nå skrudd på monsters, men det spawner ALT for mange av dem. I hvertfall i byen vi har med lys også. Noen som vet hvordan man får dem til å ikke spawne eller komme inn på avmerkede steder :)

 

3. Hvordan få mods inn i serveren? Har lyst på MoCreatures og det har mange andre og!

 

Takk på forhånd :thumbup:

 

1. Hvor mange forskjellige kombinasjoner av tall gir summen 20? Skal vi kunne hjelpe deg med et slikt spørsmål må du inkludere feilmeldinger. Ellers blir vi bare sittende og gjette oss frem til hva svaret er. Sjekk om yaml config på permissions fila deres er riktig.

2. Svaret står ovenfor.

3. Siden til hosten din er nede for meg atm. Regner med de har en wiki som forklarer hvordan dette må gjøres.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Alltid når jeg setter opp en minecraft server laster jeg ned Essentials, WorldGuard og WorldEdit.

Men jeg forstår ikke helt hva du mener med å sette opp spawn på egen server.

Det jeg tenkte var å flytte spawnet, ifra det originale, til huset jeg har laget. Men fant det ut nå : ) Jeg får sjekke ut de du nevnte : )

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjørt en Bukkit server på windows en stund, og jeg lurer på hvordan jeg skal konvertere denne til linux? :)

 

Konvertere?

 

Du installerer bare Bukkit på Linux ( mange guider der ute ), så overfører du "Verdenen" og alle andre viktige mapper/filer over.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jeg vil lage en server for meg og mine venner. Jeg har ingen anelse hvordan jeg gjør det. Noen som kan si meg det ? Jeg vil også gjøre slik at kun de jeg vil skal komme inn får komme inn. Er det mulig at ingen kan bruke hacks eller mods men at det er mulig og transportere seg til andre personer, ikke plasser med selve personer ?

 

Specs:

 

-25 MB/sec Internett

- 750 GB harddisk

- Nvadia GT 540 2 GB skjermkort / grafikkort

- Intel i7 4 kjerner

 

 

Lenke til kommentar

Hvilken opp og ned hastighet har du? 25MB/s internett er ikke veldig forklarende. BTW, tror du mener 25Mbps og ikke 25MB/s. I såfall misunner jeg deg om du sitter på 25MB/s.

 

Så lenge du ikke gir ut ip-adressen din kan bare de du vil komme inn på serveren. Last ned "minecraft_server.exe" fra minecraft.net og kjør den. Da vil du ha en basic server oppe å kjøre. Om du skriver "op <navnet ditt>" i server vinduet vil du gjøre deg selv til op på serveren og ha muligheter til å bruke creative mode, etc. Mer informasjon kan du finne i førstepost eller på minecraft sin wiki.

Lenke til kommentar

Hvilken opp og ned hastighet har du? 25MB/s internett er ikke veldig forklarende. BTW, tror du mener 25Mbps og ikke 25MB/s. I såfall misunner jeg deg om du sitter på 25MB/s.

 

Så lenge du ikke gir ut ip-adressen din kan bare de du vil komme inn på serveren. Last ned "minecraft_server.exe" fra minecraft.net og kjør den. Da vil du ha en basic server oppe å kjøre. Om du skriver "op <navnet ditt>" i server vinduet vil du gjøre deg selv til op på serveren og ha muligheter til å bruke creative mode, etc. Mer informasjon kan du finne i førstepost eller på minecraft sin wiki.

 

Takker :) Jeg har 25 mbps ned. Hva er forskjellen mellom 25 mbps og 25 mb/s ?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Opp hastigheten er den som gjelder her forresten.

 

Tror det er noe sånn at hver MC bruker kan bruke opp til 0.25 Mbps av opp hastigheten din.

 

----------------

 

Det store problemet blandt MC servere er at den bare kjører på en core, noe som ødelegger for større servere... ( er ikke helt sikker på dette).

Lenke til kommentar

Trådløst nett har jeg 27 mbps opp og 17 ned :) Er det bra ?

 

Ja. Anbefaler og ha kablet når du "hoster" en server.

 

Hvor mange Gb RAM skal du dedikere til serveren?

 

 

--------------------

 

Forresten, jeg har hostet server mye hjemme, men det ender aldri godt ( 24/7, 10 Mbps opp osv. ) Så jeg bestemte meg for å heller leie server. Det er ikke dyrt og funker bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...