Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å instalere bukkit, men får ikke drat filen jeg laster ned over til MC server mappen.

jeg får denne meldingen når jeg prøver å dra den over og slette den

15gzg8y.png

 

noen som kan hjelpe?

 

takker for hjelp :)

 

opne oppgavebehandling -> prosseser -> java -> avslutt prosses

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

Har problemer med minecraft serveren jeg kjører. Jeg har en separat server som jeg kjører minecraft på. Serveren starter opp og kjører helt fint fram til noen på LAN prøver å koble seg til serveren. Når noen kobler til så fryser serveren og det er ikke lenger mulig å få koble seg til den. Tror det er en av to ting som skjer, enten så kræsjer serveren eller så blir nettverks adapteret slått ut. Noen som har erfaringer med dette eller forslag til hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar

Har problemer med minecraft serveren jeg kjører. Jeg har en separat server som jeg kjører minecraft på. Serveren starter opp og kjører helt fint fram til noen på LAN prøver å koble seg til serveren. Når noen kobler til så fryser serveren og det er ikke lenger mulig å få koble seg til den. Tror det er en av to ting som skjer, enten så kræsjer serveren eller så blir nettverks adapteret slått ut. Noen som har erfaringer med dette eller forslag til hvordan det kan fikses?

 

Har du ssh oppe for Minecraft serveren? Kan du skrive ut hva som står der? Eventuelt ta en copi av server.log å skrive den her.

 

Andre ting:

 

Hva Nettverkskort kjøre? For linux skrive du:

 

grep eth0 /etc/modules.conf

 

Gjerne ta med driveren:

 

dmesg | grep 'Ethernet driver'

 

Andre informasjon som jeg vil ha:

 

java -version

 

cat /etc/*-release

 

Vist ikke release gir informasjon må du skrive:

 

dmesg | head -1

cat /proc/version

cat /etc/issue

uname -a

 

 

Så skal vi finne ut av problemet :thumbup:

 

 

stelar7@ takk for svar : )

 

noen som har noen bukkits som er bra?

letter også etter floodgate og glasslight (

)

 

Er ikke helt sikker hva bukkit har å tilby der vi i Hardwork lage ting fra selv. Har vertfall lest om floodgate på bukkit forumet, som kan brukes som vanlig gate også.

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vedlagt er minecraft server log filen fra sist gang noen prøvde og koble seg til. OSet på serveren er Windows home server SP2. Nettverkskortet er SiS191 med driver versjon 2.0.1039.1110 fra 03.03.2008, er ikke helt sikker på hvordan jeg sjekker om SSH er oppe for minecraft så hvis du kunne utdype det litt så hadde det vært fint.

 

Java er følgende versjon:

java version "1.6.0_24"

Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_24-b07)

Java HotSpot Client VM (build 19.1-b02, mixed mode, sharing)

 

Håper denne infoen er til nytte og takk for hjelpen

server.txt

Lenke til kommentar

Vedlagt er minecraft server log filen fra sist gang noen prøvde og koble seg til. OSet på serveren er Windows home server SP2. Nettverkskortet er SiS191 med driver versjon 2.0.1039.1110 fra 03.03.2008, er ikke helt sikker på hvordan jeg sjekker om SSH er oppe for minecraft så hvis du kunne utdype det litt så hadde det vært fint.

 

Java er følgende versjon:

java version "1.6.0_24"

Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_24-b07)

Java HotSpot Client VM (build 19.1-b02, mixed mode, sharing)

 

Håper denne infoen er til nytte og takk for hjelpen

 

Ah trudde det var linux du satt på :whistle:

 

Har ikke vert borti SiS sine nettverkskort, men har du oppdatert nettverks driveren? Mister serveren Internett ellers?

 

Har du prøv en annen version av bukkit?

 

Ser ingen feil med oppsettet, han får connected med får timed out, du har ikke noen crash log i server mappen?

Lenke til kommentar

Vedlagt er minecraft server log filen fra sist gang noen prøvde og koble seg til. OSet på serveren er Windows home server SP2. Nettverkskortet er SiS191 med driver versjon 2.0.1039.1110 fra 03.03.2008, er ikke helt sikker på hvordan jeg sjekker om SSH er oppe for minecraft så hvis du kunne utdype det litt så hadde det vært fint.

 

Java er følgende versjon:

java version "1.6.0_24"

Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_24-b07)

Java HotSpot Client VM (build 19.1-b02, mixed mode, sharing)

 

Håper denne infoen er til nytte og takk for hjelpen

 

Ah trudde det var linux du satt på :whistle:

 

Har ikke vert borti SiS sine nettverkskort, men har du oppdatert nettverks driveren? Mister serveren Internett ellers?

 

Har du prøv en annen version av bukkit?

 

Ser ingen feil med oppsettet, han får connected med får timed out, du har ikke noen crash log i server mappen?

 

Har ikke prøvd noen annen versjon av bukkit nei, eneste jeg har prøvd er standard server utgaven av minecraft og bukkit versjonen. Akkurat nå bruker jeg siste versjon av bukkit. Oppdaterte driveren til nettverkskortet i går så det burde være ok. Jeg får ingen crash log i server mappen som indikerer at minecraft fortsetter og kjøre og at det heller er serveren som mister nettverket. Har bruker den nå som Teamspeak og mumble server og har kjørt dedicated server clienter på den før så skjønner ikke hvorfor den plutselig blir kresen på mincecraft

Lenke til kommentar

Kan være du må forandre packet data på nettverkskortet. Har du et annet NIC (Network interface controller) liggende en plass du kan teste?

 

 

Vist den mister nettverk må du kanskje "tune" receive and transmit buffer som folk må gjøre på Atheros nettverkskortene.

 

Vil gjerne prøve en annen version av java, som 1.6.0_21 som jeg vet fungere helt stabil. Har ikke prøvd andre versjoner av den.

Lenke til kommentar

Driver nå å lage til noen eksempler for Shell og Bat script for Minecraft server

 

Bat:

 

@echo off
REM Tjnome Autorestart.

:restart
echo (%time%) Tjnomes script Executed
start /high java -Xms1024M -Xmx1024M -jar minecraft_server.jar nogui
echo Minecraft serveren startet.
timeout /t 3600 /nobreak
TASKKILL /F /IM "java.exe"
echo Minecraft server slått av
timeout /t 10 /nobreak
echo (%time%) Advarsel: Starte Minecraft serveren igjen
echo...
goto restart
pause

 

Her tar den å restarte Minecraft serveren hver time. (3600 sekund) Jeg er spesielt ikke glad i denne metoden med TASKKILL, men det fungere.

 

Her har vi et døme på hvordan ordne en script som automatisk starte serveren igjen etter crash.

 

@echo off
REM Tjnome Auto-Start.

:start
echo (%time%) Minecraft server startet...
start /B /wait java -jar -Xmx1024M -Xms1024M minecraft_server.jar nogui
echo (%time%) Advarsel: Minecraft serveren stoppet/krasjet. Auto-restarting.
timeout /t 10 /nobreak
goto start

Lenke til kommentar

Hey, jeg får denne erroren på Craftbukkit serveren min

Connection Lost

End of stream.

 

her er en kopi av server loggen min

2011-04-23 00:56:28 [iNFO] Done (2,033s)! For help, type "help" or "?"

2011-04-23 00:59:45 [sEVERE] java.io.IOException: Bad packet id 98

2011-04-23 00:59:45 [sEVERE] at net.minecraft.server.Packet.b(Packet.java:84)

2011-04-23 00:59:45 [sEVERE] at net.minecraft.server.NetworkManager.f(NetworkManager.java:130)

2011-04-23 00:59:45 [sEVERE] at net.minecraft.server.NetworkManager.c(NetworkManager.java:229)

2011-04-23 00:59:45 [sEVERE] at net.minecraft.server.NetworkReaderThread.run(SourceFile:68)

2011-04-23 00:59:45 [iNFO] Disconnecting /5.106.120.208:56265: Protocol error

2011-04-23 00:59:45 [iNFO] /5.106.120.208:56265 lost connection

Endret av Mathebic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...