Gå til innhold

Canon slipper nyheter nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon bør gjøre noe helt fantastisk med neste 1Ds mtp at det har tatt så lang tid.
Siden 1000D og 500D etter dagens lansering går ut, er nå 1Ds MkIII Canons eneste speilrefleks som ikke har videoopptak. Det aner meg hvor neste oppdatering kommer.

Jeg tror de setter inn noen tiltak for å øke dynamisk område (DR) på lav ISO på både 5D Mk3 og 1Ds IV. Samtlige av Canons kameraer flater ut ved ca 12 Ev DR ved lav ISO, mens Pentax og Nikon klarer ca 14 Ev på enkelte av sine kameraer (K-5, D3X og D7000). Det hjelper lite med 14 bit råfiler om ikke kameraet (A/D-konverteren, DIGIC-prosessoren osv) klarer mer enn 12 bit*. (*Med forutsetning om en skala der Ev kan uttrykkes som bit)

 

post-3851-0-59959000-1297082429_thumb.png

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Så kan vi fundere på hva som kommer først av 5D Mark III og 1Ds Mark IV.

Canon bør gjøre noe helt fantastisk med neste 1Ds mtp at det har tatt så lang tid.

 

Ifølge endel rykter kan det være at ny 1Ds islegges og vil gjenoppstå som høyoppløslig med rundt 40mp sensor og 10fps om etpartre år og at 1D serien overtar proffsegmentet i mellomtiden. Samt at viktigheten av 5D serien er såpass stor at dette vil bli ff-juvelen i mens.

 

Som sagt rykter, men tenker man etter så vil et 1Ds måtte fremvise noe helt spesielt for å krabbe over de spesifikasjonene som er forventet med 5Dmk3 (hvis det fortsatt blir navnet).

 

Angående 1DIV kan man nesten like greit kjøpe 7D (og ev slenge på et batterigrep) og spare mye, bildekvalitet etc er tilnærmet lik i praksis.

 

Jeg tror canon vil om-møblere hele toppnivået av dagens speilrefleks (dvs xD'ene). Men ingen utenfor vet noe sikkert selvsagt - så det blir mye spekulasjoner.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om canon blir sist av alle med en speiløs modell med utskiftbart objektiv.

 

AtW

 

Er vel ingen grunn for canon som selger såpass mange avanserte kompakter og ultrazoomer å stresse noe i den retningen vil jeg anta. Og hvis jeg ikke husker feil så leste jeg et eller annet sted at speilreflekssalget deres hadde økt betydelig i fjor.

 

Tor

Lenke til kommentar

Så kan vi fundere på hva som kommer først av 5D Mark III og 1Ds Mark IV.

Canon bør gjøre noe helt fantastisk med neste 1Ds mtp at det har tatt så lang tid.

 

Angående 1DIV kan man nesten like greit kjøpe 7D (og ev slenge på et batterigrep) og spare mye, bildekvalitet etc er tilnærmet lik i praksis.

 

 

Tor

 

Som bruker av både 7D og 1D4 så er det en interessant påstand. Min erfaring er nok ikke helt i samsvar med din erfaring på dette. Jeg synes det er en vesentlig forskjell på filkvalitet og egenskaper. Men greit nok at du har erfart at de er like.

Lenke til kommentar

Jeg tipper Canon og Nikon satser på en delt sisteplass. Naturlig nok siden de sikkert har mest å tape på at deler av markedet endrer seg bort fra speil.

Ryktene sier at Nikon kommer med sitt system i begynnelsen av april. Canon ryktene hinter om 2012 for de.

 

Ja det er helt uforståelig at de ikke er på dette allerede. Både nikon og canon har mistet store markedsandeler, spesiellt kanskje sørøstover. Mulig de føler posisjonen så god at de regner med å hente det inn igjen når den tid kommer men likevel er det underlig.

Lenke til kommentar
Både nikon og canon har mistet store markedsandeler, spesiellt kanskje sørøstover.

Canon og Nikon har aldri hatt markedsandeler på digitale speilløse systemkamera. Hverken i Japan eller andre steder. De har altså aldri hatt noen markedsandeler å miste derfra. Mener du de har mistet markedsandeler i et annet segment? Speilrefleks-segmentet? De statistikkene jeg har sett på dette er at Canon og Nikon har omtrent samme markedsandeler som for et par år siden, i markedet for speilreflekskameraer.

Lenke til kommentar
Både nikon og canon har mistet store markedsandeler, spesiellt kanskje sørøstover.

Canon og Nikon har aldri hatt markedsandeler på digitale speilløse systemkamera. Hverken i Japan eller andre steder. De har altså aldri hatt noen markedsandeler å miste derfra. Mener du de har mistet markedsandeler i et annet segment? Speilrefleks-segmentet? De statistikkene jeg har sett på dette er at Canon og Nikon har omtrent samme markedsandeler som for et par år siden, i markedet for speilreflekskameraer.

 

Vet ikke hvordan det går man Canon og Nikon, men meer at jeg så nedgang på speilrefleks på siste statistikken jeg så. Men oppgang på komboen DSLR+EVIL.

 

AtW

Lenke til kommentar
Både nikon og canon har mistet store markedsandeler, spesiellt kanskje sørøstover.

Canon og Nikon har aldri hatt markedsandeler på digitale speilløse systemkamera. Hverken i Japan eller andre steder. De har altså aldri hatt noen markedsandeler å miste derfra. Mener du de har mistet markedsandeler i et annet segment? Speilrefleks-segmentet? De statistikkene jeg har sett på dette er at Canon og Nikon har omtrent samme markedsandeler som for et par år siden, i markedet for speilreflekskameraer.

 

Mener selvfølgelig det ja. Ut ifra noe jeg leste, husker ikke hvor, men der man påstår at speilløst/evil tar oppimot halvparten av salget. Disse spiser selvfølgelig både av kompakt og dslr markedet.

Lenke til kommentar
Jepp og dær røyk det eneste argumentet som var i Nikons favør :tease:laugh.gif

du glemmer vekk den svært lekre 14-24 de har, som er skarp pip åpen, ett svært bra fokus system som de til og med plasserte på D300, D700 i motsetning til Canon som kun plasserer det beste de har på 1D .... og Nikon har ett auto-iso system som faktisk lar brukeren bestemme det meste.....

Disse tingene er jo selvsagt helt uvesentlig for deg, men kan være av betydning for andre som vurderer system bytte ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...