Gå til innhold

PS3 vs Xbox 360 (slim)


glennm95

Anbefalte innlegg

KongRudi: Først, det med gratis Portal for PS3-eiere. Om Valve tjener så mye på dette, så ville også 360-eiere fått det. Det gjør de ikke, ergo er det omtrent garantert at Sony har vært inne med noe smøring her for å gjøre sin versjon av dette spillet mer atraktivt. Det er heller ingen tvil om at å få den beste versjonen av et Valve-spill har vært et prestisjeprosjekt for Sony, etter de kommentarene Gabe Newell kom med om PS3-en for noen år siden, og selv om dette ikke er offisielt (og ergo spekulasjoner fra min side), så er jeg nesten hundre prosent sikker på at Sony har strukket seg langt for denne avtalen slik at de kan gjennopprette sitt "ansikt" ovenfor Valve-fansen (som jo er ganske tallrike).

 

De ville nok gjerne hatt steam på xbox 360 versjonen også, men dette får de ikke lov til at MS fordi spill på xbox skal bruke xbox live funksjonaliteten. På godt og vondt.

Det er i allefall slik jeg har forstått det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aliasingen i KZ3 er ille,

 

http://tinyurl.com/5vgasse

Ja du får lukke øynene dine til det og avfeie det med at det er noe galt med de som ser at aliasingen er der.

Men etter jeg har spillt det noen timer nå og kommet et stykke inn i spillet vil jeg dog moderere meg med å si at aliasingen er ille til tider. På enkelte ting fungerer MLAA implentasjonen veldig bra og på andre ting veldig dårlig, spesielt på små geometri detaljer. Så på steder der det er mye geometri detaljer og store kontrast forskjeller er aliasingen (spesielt i form av line shimmering) veldig fremtredene, i motsettning til KZ2 som var nokså rent hele veien. På den positive siden ser ikke KZ3 så utvasket ut som det KZ2 gjør pga bluringen til QAA.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

KongRudi: Først, det med gratis Portal for PS3-eiere. Om Valve tjener så mye på dette, så ville også 360-eiere fått det.

Så vidt jeg forstår er tilbudet hovedsakelig et insentiv for å få folk til å linke PSN- og Steam-kontoene sine (noe som også fungerer som en begrensning på folks evne til å gi den gratis kopien til en PC-eiende venn). Siden Microsoft ikke tillater Steam på 360en, har ikke tilbudet noe for seg der (og ville da ikke kunne inkludere den begrensningen).

 

Og hvilken fordel skulle Sony få av å oppfordre folk til å spille på PC? Ville de betale for eksklusivt innhold så hadde det nok blitt noe som måtte spilles på en PS3. Er jo helt klart at Valve er som den som har motiv til å få konsolleiere interessert i Steam.

 

Jeg gidder dog ikke lete opp tall for de andre utgiverne til å slå i mot Ubisoft-tallene dine, men jeg er rimelig sikker på at attach-raten er lavere på PS3 enn på 360 (men bevis gjerne det motsatte, og jeg innrømmer selvsagt at jeg tar feil).

Nå kan jeg ikke noe om "attach-rate", men en liten detalj fra de tallene en kan merke seg er at i likhet med økt andel salg på PS3, hadde de også økt andel salg i Europa det året, noe som er en mulig forklaring?

Lenke til kommentar

Kan love deg den ikke blir fjernet da ALLE spillene er i bluerayformatet

 

De som har kjøpt med bluray, mister ikke den, og siden det er såpass mange som har kjøpt med bluray blir ikke bluray spillene fjernet selfølgelig.

Men da dommen falt, noen dager siden nå, fikk begge parter 10 dager på å bli enige, men det blir sikkert for lenget siden det tar litt tid å få solgt alle ps3-ene som forsatt ligger på hylla i butikken.

Lenke til kommentar

Ja, det er tvilsomt at Ps3 får sin blu-ray fjernet , men om LG faktisk får full kontroll på patenten og faktisk får lov til å nekte Sony å bruke Blu-ray'en på Ps3 så sitter Sony i en veldig vanskelig situasjon.

 

Det kan faktisk være såpass ille at vi faktisk kommer til å se en PS4 kjappt ,noe som ikke er bra for os akkurat nå da den sannsynligvis kun vil være en kraftig oppdatert PS3 spiller med en del propietære Blu-ray løsninger som sony sitter på og med eventuelle kompatibilitetsproblemer med forrige ps3 versjon / filmer.

 

Når det gjelder COD så tipper jeg rett og slett at på Xbox360 så har man bedre spillere eller kanskje bedre juksere?

Lenke til kommentar

Ja, det er tvilsomt at Ps3 får sin blu-ray fjernet , men om LG faktisk får full kontroll på patenten og faktisk får lov til å nekte Sony å bruke Blu-ray'en på Ps3 så sitter Sony i en veldig vanskelig situasjon.

 

Det kan faktisk være såpass ille at vi faktisk kommer til å se en PS4 kjappt ,noe som ikke er bra for os akkurat nå da den sannsynligvis kun vil være en kraftig oppdatert PS3 spiller med en del propietære Blu-ray løsninger som sony sitter på og med eventuelle kompatibilitetsproblemer med forrige ps3 versjon / filmer.

 

Når det gjelder COD så tipper jeg rett og slett at på Xbox360 så har man bedre spillere eller kanskje bedre juksere?

 

Kanskje, men hvorfor er spillerne der bedre? fordi de spiller på en Xbox 360?

 

Synes egentlig at LG er noen egoister siden Sony utviklet jo Bluray, men ja, jeg vet LG brukte penger på å få patent, men likevel, de hadde jo ikke hatt den uten Sony (kanskje)

Endret av BloodyDestiny
Lenke til kommentar

Kanskje, men hvorfor er spillerne der bedre? fordi de spiller på en Xbox 360?

 

Synes egentlig at LG er noen egoister siden Sony utviklet jo Bluray, men ja, jeg vet LG brukte penger på å få patent, men likevel, de hadde jo ikke hatt den uten Sony (kanskje)

 

 

Tilfeldigheter sannsynligvis som ikke har noe med spillene å gjøre.

Dette er noe som skjer på mange spill der man vil set at versjon x har bedre spillere selv om begge systemene det spilles på er fullverdige , i praksis så betyr det kun at av den mengden mennesker som sitter på en type enhet så er det flere flinke på feks xbox uavhengig av programvaren (spillets) kvalitet og funksjon.

 

Ganske naturlig med andre ord.

 

Det finnes selvsagt muligheter for at visse systemer kan ha en del fordeler i visse spill, derfor er det ofte lurt å ikke tillate Multi-platform spill å konkurrere mot hverandre med mindre man er 100% sikker på at de er jevnbyrdige , på denne måten så vil spillerne kunne konkurrere mot hverandre uavhengig av å ha en fordel basert på hardware eller programmeringsfeil på den ene versjonen som gir en fordel.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Kanskje, men hvorfor er spillerne der bedre? fordi de spiller på en Xbox 360?

 

Synes egentlig at LG er noen egoister siden Sony utviklet jo Bluray, men ja, jeg vet LG brukte penger på å få patent, men likevel, de hadde jo ikke hatt den uten Sony (kanskje)

 

 

Tilfeldigheter sannsynligvis som ikke har noe med spillene å gjøre.

Dette er noe som skjer på mange spill der man vil set at versjon x har bedre spillere selv om begge systemene det spilles på er fullverdige , i praksis så betyr det kun at av den mengden mennesker som sitter på en type enhet så er det flere flinke på feks xbox uavhengig av programvaren (spillets) kvalitet og funksjon.

 

Ganske naturlig med andre ord.

 

Det finnes selvsagt muligheter for at visse systemer kan ha en del fordeler i visse spill, derfor er det ofte lurt å ikke tillate Multi-platform spill å konkurrere mot hverandre med mindre man er 100% sikker på at de er jevnbyrdige , på denne måten så vil spillerne kunne konkurrere mot hverandre uavhengig av å ha et fordel basert på hardware eller programmeringsfeil på den ene versjonen som gir en fordel.

 

Endelig noen som svarer ordenlig og ikke som noen idiotiske barn som krangler om hva som er best som du finner rundt om kring på internett.

Lenke til kommentar

De beste spillerene er nok sikkert like god på begge plattformene, men det er ikke til å stikke under en stol at de dårligste spillerene blir sikkert raskere silt bort når du må betale for å fortsette online-spillingen.

Så generellt sett så tipper jeg det er kanskje er litt høyere nivå på online-spillere på 360 i forhold til PS3, ihvertfall i skytespill som CoD, tipper jeg, som er størst på 360 sitt største marked.

PC-spillerene ville slaktet begge grupper, pga. mus.

 

Men det er ingen gyllen regel, nivået på de fleste slåss spill, som Street Fighter, Blaz Blue, Tekken, osv. holder nok endel høyere nivå på Playstation.

Vet ikke om dette er pga. av pad-muligheter, eller bare fordi PS3 er større i østen.

 

Kjenner relativt få folk som double-dip'er, eller er helt der oppe.

Men mener at tidligere co-host (Mark) i PSNation-podcast'en (turneringspiller) lå lenge og knivet om andre og tredje plassen på Street-fighter leaderboardsene på 360, mens han samtidig var ranket lavere på PS3, selv om han spillte ca. 3 ganger mere på Playstation, husker jeg han sa. :-/

 

Så tror nok dette forandrer seg fra spill til spill, og genre til genre. :)

Lenke til kommentar

hmm, nå som xbox360 er kommet i slim utgave. Burde ikke Sony satse litt mere offensivt å gjøre det samme?

tenk hvor kult det hadde vært, det designet som er idag er lite pent.

 

Designet er ikke av de stiligste nei, men den sluker i hvertfall ikke like mye strøm som før :)

..110W mot 140W?

 

Du vet at en normalt kraftig PC med et grafikk-kort trekker godt over 250W på normal load..? En monitor bruker gjerne 150W..

 

Ps3en bruker ca. like mye som to 60w lyspærer på max-load.. inkludert trekk fra vifte, mens det går strøm i alle komponentene (lyd, usb, skjermkort)..

 

*shrug*

Lenke til kommentar

hmm, nå som xbox360 er kommet i slim utgave. Burde ikke Sony satse litt mere offensivt å gjøre det samme?

tenk hvor kult det hadde vært, det designet som er idag er lite pent.

 

Designet er ikke av de stiligste nei, men den sluker i hvertfall ikke like mye strøm som før :)

..110W mot 140W?

 

Du vet at en normalt kraftig PC med et grafikk-kort trekker godt over 250W på normal load..? En monitor bruker gjerne 150W..

 

Ps3en bruker ca. like mye som to 60w lyspærer på max-load.. inkludert trekk fra vifte, mens det går strøm i alle komponentene (lyd, usb, skjermkort)..

 

*shrug*

 

før brukte PS3 like mye størm som fem mini kjøleskaper (tror jeg leste artikkelen på DinSide.no). Nå bruker den 31% mindre. Nei det er ikke veldig mye, men når man har den i standby år inn og år ut så er det noe annet ;) Det er faktisk folk som har den på standby hele året når de ikke spiller. Ja, det sier litt da. En liten konsoll som bruker så mye strøm (etter hvert) som de kjøpeskapene, litt kjpt for de som betaler strømmen etter å ha ført regnskap på størm og kanskje se at noen tusenlapper kunne ha blitt spart, kanskje 10-15?

Endret av BloodyDestiny
Lenke til kommentar
En liten konsoll som bruker så mye strøm (etter hvert) som de kjøpeskapene, litt kjpt for de som betaler strømmen etter å ha ført regnskap på størm og kanskje se at noen tusenlapper kunne ha blitt spart, kanskje 10-15?

:whistle: ..nei, dessverre. Jeg gjorde regnestykket på strømforbruket for en ps3 ett eller annet sted på forumet her for en stund siden. For oss som har billig kullkraft fra Tyskland... så er det snakk om en femtilapp ekstra på strømregningen i måneden hvis den går 24 timer i døgnet.

 

(Om slike ting - sammen med den teoretiske ytelsen på en ps3 - får hodene til PC og xbox folk til å eksplodere.. så er jo det beklagelig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...