Gå til innhold

PS3 vs Xbox 360 (slim)


glennm95

Anbefalte innlegg

Folk lager spill til 360 først fordi den er ENKLEST å lage spill til og spillene selger best der. Ikke nødvendigvis fordi den er svakest.

 

De lager spill til 360 først, fordi 360 er den konsollen som begrenser. Hadde spill blitt lagd på PS3 først, hadde de antageligvis ikke portert de til 360, fordi PS3 har blu ray, som vil si, større lagringsplass -> bedre mulighet for og lage kvalitet. Og når skapere har denne muligheten, bruker de den. Om du for eksempel tenker little big planet, som er en eksklusiv PS3-tittel, så kommer den aldri til og bli portert til 360, fordi spillet er for stort til og ha på DVD. Her har utviklerne tatt i bruk mulighetene PS3 har, blu ray og kontroller med bevegelses sensor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk lager spill til 360 først fordi den er ENKLEST å lage spill til og spillene selger best der. Ikke nødvendigvis fordi den er svakest.

 

De lager spill til 360 først, fordi 360 er den konsollen som begrenser. Hadde spill blitt lagd på PS3 først, hadde de antageligvis ikke portert de til 360, fordi PS3 har blu ray, som vil si, større lagringsplass -> bedre mulighet for og lage kvalitet. Og når skapere har denne muligheten, bruker de den. Om du for eksempel tenker little big planet, som er en eksklusiv PS3-tittel, så kommer den aldri til og bli portert til 360, fordi spillet er for stort til og ha på DVD. Her har utviklerne tatt i bruk mulighetene PS3 har, blu ray og kontroller med bevegelses sensor

 

Sony har virkelig klart å hjernvaske folk når det kommer til hvor viktig bluray liksom er. I alle fall blant nordmenn.

 

Sony selger LBP på PSN forresten. Tror det tar rundt 2GB... Det om tar opp plass i 99% av tilfellene på "store" PS3 spill er endeløs sløsing med filmer. Som f.eks Killzone 3 så tar selve spillet bare 9GB.

 

Resten da er 32gb med filmkklipp. Hipp hurra. Bare så viktig altså.

Lenke til kommentar

Det er ikke vi som er hjenrevasket. Er DEG! Og det er de fleste her enig med meg om tenker jeg;).

 

Du som er kmot ps3, hd og alt er rart. Du sier du er nøytral men det er du ikke. Du er en udugligg xbox fanboy

 

De fleste nordmenn er PS3 fanboys så det stemmer nok. Hvor mange kjenner du som har kjøpt en 360 "fordi det er Xbox" ?

 

De fleste som kjøper PS3 derimot har kjøpt det "fordi det er playstation".

 

 

Men det er JEG som er hjernevaska selvsagt, haha. Ikke han som sier at LBP ikke kunne fått plass på en dvd enda Sony selv selger det på PSN til 4 ganger mindre plass enn en dvd plate.

 

For en fjott du er. Du er så inn i helvete PS3 fanboy at selv den jevne VG nett bruker fremstår som nøytral. Jeg derimot kritiserer det meste. Også MS.

Lenke til kommentar

De lager spill til 360 først, fordi 360 er den konsollen som begrenser. Hadde spill blitt lagd på PS3 først, hadde de antageligvis ikke portert de til 360, fordi PS3 har blu ray, som vil si, større lagringsplass -> bedre mulighet for og lage kvalitet.

Den kjøper jeg ikke. Criterion og Visceral Games lager spillene sine til PS3 først, for deretter å porte dem over til X360. Det er så godt som ingen forskjeller mellom de ulike versjonene.

 

Det gir for øvrig ingen mening at mange multiplatformspill ser bedre ut på den "den begrensende" konsollen". Hadde PS3 vært teknisk overlegen på alle mulige områder så hadde den ikke hatt noen problemer med å matche 360-versjonene(slik som Xbox 1 matchet og overgikk PS2-spill).

 

Det har riktignok blitt enklere å utvikle spill til PS3, men disse fremskrittene hvisker ikke ut de fire årene som har gått siden PS3 ble lansert. Det største hinderet til PS3 har ironisk nok vært dens egen hardware. Og i en del tilfeller stemmer dette fortsatt.

 

Om du for eksempel tenker little big planet, som er en eksklusiv PS3-tittel, så kommer den aldri til og bli portert til 360, fordi spillet er for stort til og ha på DVD. Her har utviklerne tatt i bruk mulighetene PS3 har, blu ray og kontroller med bevegelses sensor

Spillet kommer ikke til å bli portet til 360 fordi Sony eier både utviklerne og rettighetene til spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ulempe med bluray i PS3 er jo de trege lastetidene i forhold til DVD.

 

Og man kan også velge å installere spill på 360 noe som gjør lastetidene enda raskere hvis man vil. PS3 derimot har faktisk tvungen installering på mange spill, nettopp fordi bluray lader så tregt.

 

Ikke bare fordeler med bluray akkurat.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Det er ikke vi som er hjenrevasket. Er DEG! Og det er de fleste her enig med meg om tenker jeg;).

 

Du som er kmot ps3, hd og alt er rart. Du sier du er nøytral men det er du ikke. Du er en udugligg xbox fanboy

 

De fleste nordmenn er PS3 fanboys så det stemmer nok. Hvor mange kjenner du som har kjøpt en 360 "fordi det er Xbox" ?

 

De fleste som kjøper PS3 derimot har kjøpt det "fordi det er playstation".

 

 

Men det er JEG som er hjernevaska selvsagt, haha. Ikke han som sier at LBP ikke kunne fått plass på en dvd enda Sony selv selger det på PSN til 4 ganger mindre plass enn en dvd plate.

 

For en fjott du er. Du er så inn i helvete PS3 fanboy at selv den jevne VG nett bruker fremstår som nøytral. Jeg derimot kritiserer det meste. Også MS.

 

Ja det er du som er hjernnevasket. Du tror jo vi kjøpernps3 fordi det er playstation. Det er helt feil. Vi kjøper de av samme grunnene til xbox. Til å spille på. Jeg hadde xbox og xbox 360. Gikk over for 1 år siden til ps3 pga blueray og mulighet til å legge inn filmer fra hdd til intern hdd.

 

 

Gå og legg deg

 

 

Alle som kjøper noe annet en deg eller mener noe annet er fanboy og hjernevaska ifølge deg. Det er patetiske utsagn du kommer med trondenils

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

En annen ulempe med bluray i PS3 er jo de trege lastetidene i forhold til DVD.

 

Og man kan også velge å installere spill på 360 noe som gjør lastetidene enda raskere hvis man vil. PS3 derimot har faktisk tvungen installering på mange spill, nettopp fordi bluray lader så tregt.

 

Ikke bare fordeler med bluray akkurat.

 

For det første, så har Blu-ray en del høyere lesehastighet enn DVD, DVD har med 24X, opp til 259.20 megabit pr sekund.

Blu-ray har med 12x 432megabit pr sekund.

Xbox 360 sitt DVD drev er 12x, det vil si 129,6 mb/s

PS3 sitt Blu-ray drev er 4x, det vil si 144mb/s

Så PS3 sitt er marginalt raskere.

Men i utgangspunktet er Blu-ray betydelig raskere, men Sony har valgt å bruke kun 4x, derfor kan lastetiden vere lenger pga det er mer som må lastes.

 

Og det du sier om HDTV er at du syns det er dumt at tv'ene får bedre oppløsning?

Dessuten, alle jeg kjenner som har PS3, har koblet PS3 til TV med HDMI kabel, og spiller kun i 1080P. Dessuten, har alle HDMI kabel fra sin Tv-boks til Tv'en.

Lenke til kommentar

En annen ulempe med bluray i PS3 er jo de trege lastetidene i forhold til DVD.

 

Og man kan også velge å installere spill på 360 noe som gjør lastetidene enda raskere hvis man vil. PS3 derimot har faktisk tvungen installering på mange spill, nettopp fordi bluray lader så tregt.

 

Ikke bare fordeler med bluray akkurat.

 

For det første, så har Blu-ray en del høyere lesehastighet enn DVD, DVD har med 24X, opp til 259.20 megabit pr sekund.

Blu-ray har med 12x 432megabit pr sekund.

Xbox 360 sitt DVD drev er 12x, det vil si 129,6 mb/s

PS3 sitt Blu-ray drev er 4x, det vil si 144mb/s

Så PS3 sitt er marginalt raskere.

Men i utgangspunktet er Blu-ray betydelig raskere, men Sony har valgt å bruke kun 4x, derfor kan lastetiden vere lenger pga det er mer som må lastes.

 

Og det du sier om HDTV er at du syns det er dumt at tv'ene får bedre oppløsning?

Dessuten, alle jeg kjenner som har PS3, har koblet PS3 til TV med HDMI kabel, og spiller kun i 1080P. Dessuten, har alle HDMI kabel fra sin Tv-boks til Tv'en.

 

Bare pass på å ikke fortell dem at 99% av alle spillene er 720p. Og som oftest ikke det en gang... Ja, det gjelder 360 også. Selv om 360 versjoner ofte kjører litt høyere oppløsning enn PS3.

 

Hva har 12x bluray med dette å gjøre når PS3 bruker 2x? Ikke 4x som du sier heller.

360 med dvd lader raskere, det er udiskutabelt.

 

På 360 kan man velge selv om man vil installere eller ikke til harddisk. På PS3 blir man mange ganger tvunget, nettopp fordi spillet ville lastet uhorvelig tregt uten installering.

 

Til og med en bluray site innrømmer dette.

 

If anything, the blu-ray drive in the PS3 has only served to HURT games – not help them. Sure, blu-ray is larger than DVD, but the blu-ray drive in the PS3 reads blu-ray discs slower than the 360′s DVD drive reads DVDs. This means the PS3 actually reads data from its media drive SLOWER than the 360 can. Why else do you think so many PS3 games require you to install them onto the hard drive? It’s because they’d take too long to load from the blu-ray disc otherwise.

 

http://www.blu-rayplayerinformation.com/blu-ray-player-information/the-future-of-xbox-360-vs-ps3

Lenke til kommentar

Veiledermelding : Det er notert ned en del advarsler i denne tråden og det er satt igang en gjennomgang av innleggene her, anbefaler inntill tråden er ryddet opp at man følger BASIC RULES "Don't Feed the Troll"

Veileder off!

 

 

Malvado on

Når det gjelder innhold på Blu-ray så bør vi huske at utviklerne har knapt fått utnyttet kapasiteten på mediet enda, de fleste spillene som selges på markedet i dag er mellom 4Gb til 16Gb i størrelse (selv de største pc tittlene er knapt over 12Gb) og man har knapt greid å nærme seg single layer kapasiteten på 25Gb

Teoretisk kan man lage Blu-ray discer som har en kapasitet på opp til 400Gb som er kompatible med ps3 , men det betyr ikke at spillet blir bedre av den grunn.

PS3'en har vært vanskeligere å utnytte enn Xbox 360'en som mange utviklere liker bedre pga dens kompatibilitet med PC (og derfor langt raskere å lære å utvikle til) og det er først nå i det siste med tittler som Killzone 3 , Uncharted 2 og 3 at vi får virkelig se hva PS3'en kan levere av grafisk kvalitet.

 

Personlig liker jeg Blu-ray mediet for å se filmer som har en bedre oppløsning enn versjonen som kom på Dvd , dette er spesielt merkbart med moderne Tv skjermer som kjører Full-HD og som støtter 3D noe som ikke hadde vært mulig på standard 4-8Gb plater i samme kvalitet som på Blu-ray (Blu-ray rippen av Avatar feks er på 17.97Gb) og sånn sett så er det veldig kjekkt at Ps3'en støtter dette.

Lenke til kommentar

Imponerende at Trondenils på den ene siden diskuterer om forskjellen mellom DVD og Blu-Ray har noe å si, mens han stadig proklamerer om at enkelte multiplatform spill har litt bedre performance på 360.

 

Nå får du bestemme deg. Har den lille forskjellen i bildekvalitet noe å si, eller ikke. Du kan ikke si "Ja takk, begge deler, så lenge det passer meg" her. Forventer vel heller at du snakker om at bildekvalitet er viktigere i spill enn i film... :roll:

Slutt å kall meg trondnils.

 

I spill så vet du like godt som meg, eller kanskje ikke, at det er mange fler ting enn bare bildekvalitet som er forskjellene. Det kan være ladetider, teksturforsjeller, oppløsning og det viktigste av alt, framerate forskjeller. Om dette er viktig får den enkelte bestemme selv.

Nei, gjør nok ikke det du. Du kunne jo bare hoppet tilbake på den gamle brukeren din. Det finnes ikke 2 folk i verden som kaller alle andre fanboys, skryter uhemmet av GameRoom og hele tiden påstår at Kinect kommer til å floppe i Norge, fordi alle nordmenn er sauer som bare går etter merke. Om du ikke visste at du hadde brukeren Trondenils før, hadde du ikke svart meg.

 

Nevn hvor mange spill som virkelig sliter på PS3 i forhold til 360. Det du snakket om, var spill der man såvidt ser forskjell på side-by-side comparison, og akkurat det, har nesten ingenting å si. Granted, når det kommer til dårlige porter som Orange Box, og Bayonetta(pre-patch) blir det et problem. Men nå kommer jeg ikke på andre titler som har vært slik.

 

Min PS3 er i bruk hver dag, men ikke en gang har jeg brukt den til Blu-Ray film. Hva er i veien? Klarte ikke Sony å hjernevaske meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi ønsker ingen flere fanboy-uttalelser i denne tråden, verken fra den ene eller den andre kanten. Så mye som én eneste fanboy-uttalelse til vil føre til advarsel og/eller midlertidig utestengelse. En advarsel er allerede utdelt.

 

Mer krangel, skittkasting, personangrep, trolling og useriøs oppførsel, vil føre til det samme.

Lenke til kommentar

Om et spill automatisk blir bedre fordi en har en hel Blu-Ray disk en kan fylle opp, så vil mange PC-spillere bli skuffet da formatet ikke akkurat er stort på PC. Og så lenge det er aktuelt, så sitter vi faktisk med EN eneste konsoll som sverger til Blu-Ray, mens Xbox, PC og Wii ikke gjør. Gjør det PS3 bedre på spillfronten?

 

Det finnes ikke et eneste PS3-spill på Playstationen min som automatisk er bedre fordi det ligger på ei blå plate. Til film så er Blu-Ray meget bra, og samlingen vokser. Men til spill så har det ingenting å si.

Lenke til kommentar

Imponerende at Trondenils på den ene siden diskuterer om forskjellen mellom DVD og Blu-Ray har noe å si, mens han stadig proklamerer om at enkelte multiplatform spill har litt bedre performance på 360.

 

Nå får du bestemme deg. Har den lille forskjellen i bildekvalitet noe å si, eller ikke. Du kan ikke si "Ja takk, begge deler, så lenge det passer meg" her. Forventer vel heller at du snakker om at bildekvalitet er viktigere i spill enn i film... :roll:

Slutt å kall meg trondnils.

 

I spill så vet du like godt som meg, eller kanskje ikke, at det er mange fler ting enn bare bildekvalitet som er forskjellene. Det kan være ladetider, teksturforsjeller, oppløsning og det viktigste av alt, framerate forskjeller. Om dette er viktig får den enkelte bestemme selv.

Nei, gjør nok ikke det du. Du kunne jo bare hoppet tilbake på den gamle brukeren din. Det finnes ikke 2 folk i verden som kaller alle andre fanboys, skryter uhemmet av GameRoom og hele tiden påstår at Kinect kommer til å floppe i Norge, fordi alle nordmenn er sauer som bare går etter merke. Om du ikke visste at du hadde brukeren Trondenils før, hadde du ikke svart meg.

 

Nevn hvor mange spill som virkelig sliter på PS3 i forhold til 360. Det du snakket om, var spill der man såvidt ser forskjell på side-by-side comparison, og akkurat det, har nesten ingenting å si. Granted, når det kommer til dårlige porter som Orange Box, og Bayonetta(pre-patch) blir det et problem. Men nå kommer jeg ikke på andre titler som har vært slik.

 

Min PS3 er i bruk hver dag, men ikke en gang har jeg brukt den til Blu-Ray film. Hva er i veien? Klarte ikke Sony å hjernevaske meg?

 

Jo, så absolutt. Du betalte jo da rundt 1000-2000kr ekstra (kommer an på når du kjøpte den) for et fordyrende filmformat som du ikke en gang bruker. Men siden du har sett så mye playstation reklame på fotball sendinger så velger jo du playstation automatisk.

 

Jada, jeg vet du vil sikkert prøve å unnskylde det med at du liker killzone bedre enn halo, eller gt bedre enn forza, kontrolleren er bedre bla bla osv.

 

Vrøvl.

 

Forrsten, Bayonetta post-patch er fremdeles ikke i nærheten av 360 versjonen. Det kjører fremdeles bare halvparten av frameraten som 360 versjonen gjør. Men hvorfor forholde seg til fakta, mye greiere å forholde seg til rykter og ønsketenkning.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Vrøvl? Har han ikke lov til å like Killzone bedre enn Halo? Jeg synes personlig Killzone er jævla bra, og jeg har alltid mislikt Halo-spillene.

 

Har han ikke lov til å like Gran Turismo bedre enn Forza? Jeg har Gran Turismo, og det har sine svakheter, men der det virkelig gjelder, nemlig kjøringen er det nydelig. Jeg har ikke spilt Forza, men bestemte meg for å vente på Forza 4 som jeg gleder meg virkelig til.

 

Har han ikke lov til å mene at PS3-gamepaden er bedre enn 360? Jeg synes personlig at 360 kontrolleren er bedre å holde i, men andre kan da få lov til å mene noe annet.

Lenke til kommentar

Eh, leste du hva jeg skrev riktig Artemia? Jeg skrev jo at Bayonetta pre patch var et problem.

 

Spillene er det viktigste med en konsoll, og det var derfor jeg kjøpte PS3. Ærlig talt kan jeg ikke huske noe særlig reklamer for PS3 før jeg gikk til innkjøp, så nei, det var ikke grunnen.

 

Hva tror du er grunnen til at folk kjøper 360 da? Kan det være fordi folk foretrekker spillene på den plattformen? For det tror jeg.

Lenke til kommentar

Eh, leste du hva jeg skrev riktig Artemia? Jeg skrev jo at Bayonetta pre patch var et problem.

 

Spillene er det viktigste med en konsoll, og det var derfor jeg kjøpte PS3. Ærlig talt kan jeg ikke huske noe særlig reklamer for PS3 før jeg gikk til innkjøp, så nei, det var ikke grunnen.

 

Hva tror du er grunnen til at folk kjøper 360 da? Kan det være fordi folk foretrekker spillene på den plattformen? For det tror jeg.

 

Bayonetta PS3 er også et problem ETTER patchen. Det kjører fremdeles bare halve frameraten av 360 versjonen.

 

Jeg har aldri møtt noen som sa de kjøpte 360 fordi de foretrakk et eller annet spill der.

Prisbevviste og folk som vet en del om bransjen kjøper 360. Folk som ikke lar seg lure av hype, merkenavn og rykter.

 

Som er hovedgrunnene til at mange kjøper PS3. Spesielt i Norge.

 

Om et spill automatisk blir bedre fordi en har en hel Blu-Ray disk en kan fylle opp, så vil mange PC-spillere bli skuffet da formatet ikke akkurat er stort på PC. Og så lenge det er aktuelt, så sitter vi faktisk med EN eneste konsoll som sverger til Blu-Ray, mens Xbox, PC og Wii ikke gjør. Gjør det PS3 bedre på spillfronten?

 

Det finnes ikke et eneste PS3-spill på Playstationen min som automatisk er bedre fordi det ligger på ei blå plate. Til film så er Blu-Ray meget bra, og samlingen vokser. Men til spill så har det ingenting å si.

 

Jeg prøvde også å fortelle dem at bluray nesten ikke eksisterer på PC og vil heller aldri gjøre det pga mye bedre og billigere lagringsmedoder der allerede nå.

 

Alle systemene i dag selger enten spillene digitalt, eller på DVD. Bortsett fra PS3 som bruker bluray. Og den ligger på sisteplass.

 

Likevel fortsetter sony folket å argumentere for at bluray er noe man liksom må ha. Det er helt ufattelig. Jeg tror også mange av dem ikke skjønner at det bare er snakk om lagringsplass. Sett mange som sier at 360 spill ikke er i HD siden spillene er på DVD osv.

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...