Gå til innhold

Hvorfor så stor sak rundt Maria Amelie?


Anbefalte innlegg

Først, usikker på hvor jeg skal poste, bare å flytte den.

 

Så, beklager å måtte plage dere med dette igjen, sikkert mange som er lei. Selv om det har vært utallige nyheter om dette, har jeg klart å unngå å få med meg hvorfor Marias fikk så stor oppmerksomhet. Er det boken hun har skrevet? At hun er godt utdannet? Det er mange andre papirløse i dette landet, og alle kan jo ikke få mediedekning, hvorfor Maria?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, usikker på hvor jeg skal poste, bare å flytte den.

 

Så, beklager å måtte plage dere med dette igjen, sikkert mange som er lei. Selv om det har vært utallige nyheter om dette, har jeg klart å unngå å få med meg hvorfor Marias fikk så stor oppmerksomhet. Er det boken hun har skrevet? At hun er godt utdannet? Det er mange andre papirløse i dette landet, og alle kan jo ikke få mediedekning, hvorfor Maria?

Det er litt om boken også, men det er fordi hun selv ikke kom til norge ulovlig. Men foreldra hennes kom ulovlig til norge med henne, det var da hun var barn. Dermed har hun bodd i norge sm et normalt Norsk barn som deg og meg..i flere år. Hun har også master grad ved NTNU.

 

Og det var i boka hun avslørte seg selv at hun hadde kommet ulovlig hit. Det er jo enkelig det samme som at du som har bodd her lenge og hoved språket ditt er norsk..Altså du kan bedre norsk en russisk.

du er også oppvokst med Norske venner

 

Ville du da, reist til russland? Tror jeg neppe.

Jeg tror nok det er noen andre på dette forumet, som kan forklare bedre en meg, lol.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det to grunner til at hun har fått så mye oppmerksomhet

 

1. Hun er det første ansiktet for en relativt stor gruppe mennesker i Norge, (ulovlige) asylsøkere. Dette har hun gjort seg selv til, gjennom boken og deltakelse i det offentlige ordskiftet. Det er altså på ett nivå en diskusjon om hva vi skal gjøre med Norges nye kasteløse.

 

2. Hun er en veldig spesiell case selv. Tror ikke jeg trenger å gå dypere inn på det. Mange mener mye og mangt om den behandlingen hun har fått av Norge.

 

Regjeringen prøver nå å finne en løsning på knipe 2. for å dempe trykket på knipe 1. Det vil de trolig dessverre lykkes med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De største grunnene er at hun har publisert en bok ja, men hun har også et omfattende nettverk av mer eller mindre betydningsfulle personer som deler preferanser i forhold til innvandringspolitikk og disse utgjør også en betraktelig del innenfor media. Derfor blir denne saken en prioritet og noe de er interessert i å skrive om, resultatet har jo som vi har sett blitt en mediakampanje av det sjeldne. Når hun også er søt, blitt veldig flink i norsk og godt utdannet så er hun en fantastisk bra brikke å spille i "innvandring er positivt/gi flere asyl"-spillet som mange promoterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt om boken også, men det er fordi hun selv ikke kom til norge ulovlig. Men foreldra hennes kom ulovlig til norge med henne, det var da hun var barn.

Dette er ikke riktig. Selv barn kommer ulovlig til landet, selv om det ikke er av fri vilje. Dersom alle mindreårige skulle få automatisk opphold, vil de jo også få lov til å søke om familiegjenforening. Dessuten var hun 17,5 år når hun kom til Norge, så barn er vel kun en "teknisk" betegnelse.

 

Og det var i boka hun avslørte seg selv at hun hadde kommet ulovlig hit. Det er jo enkelig det samme som at du som har bodd her lenge og hoved språket ditt er norsk..Altså du kan bedre norsk en russisk.

du er også oppvokst med Norske venner

Dette er nok også feil. Hun var 17,5 år når hun kom til Norge, og jeg er temmelig sikker på at hun snakket Russisk ganske greit på den tiden.

Lenke til kommentar

Det er litt om boken også, men det er fordi hun selv ikke kom til norge ulovlig. Men foreldra hennes kom ulovlig til norge med henne, det var da hun var barn.

Dessuten var hun 17,5 år når hun kom til Norge, så barn er vel kun en "teknisk" betegnelse.

 

Trekk fra et år så er du der. 16 og noen måneder da hun kom til landet, på flukt siden 12-års alderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten var hun 17,5 år når hun kom til Norge, så barn er vel kun en "teknisk" betegnelse.

Trekk fra et år så er du der. 16 og noen måneder da hun kom til landet, på flukt siden 12-års alderen.

 

Madina Salamova født 30. mai 1985.

..

Amelie og familien dro til Finland i oktober 2000 og søkte asyl vedlagt identifikasjonspapirer. Søknaden ble avslått. I oktober 2002 dro familien videre til Norge og søkte også om asyl her, denne gang med falsk identitet]. De fikk endelig avslag på søknaden i 2003 og var dermed pålagt å forlate Norge, men valgte å gå i dekning.

 

Derfor 15 år og 4 måneder da de kom til Finland, og 17 år og 4 måneder da de kom til Norge.

Lenke til kommentar

Madina Salamova født 30. mai 1985.

..

Amelie og familien dro til Finland i oktober 2000 og søkte asyl vedlagt identifikasjonspapirer. Søknaden ble avslått. I oktober 2002 dro familien videre til Norge og søkte også om asyl her, denne gang med falsk identitet]. De fikk endelig avslag på søknaden i 2003 og var dermed pålagt å forlate Norge, men valgte å gå i dekning.

 

Derfor 15 år og 4 måneder da de kom til Finland, og 17 år og 4 måneder da de kom til Norge.

 

Aha, blandet med Finland. Første gang jeg har blitt konfrontert med dokumentasjon av kritiske røster her på forumet. :thumbup:

Lenke til kommentar

En annen side med denne saken er at hun har bosatt seg ulovlig i landet. Hun har fått, etter hva jeg kan huske, en tidligere dom i 2006 for å oppholde seg ulovlig(?) Dette med at man skal ha likhet for loven. Dessverre for hennes og asylpolitikkens del faller hun under likhet for loven prinsippet, samt at vi mister en ressurs landet trenger.

 

Hun har hat mange år på å skaffe seg lovlig oppholdstillatelse, lathet fra hennes side har da virket negativt inn...

Lenke til kommentar

En annen fakta mange er smertelig klar over er at mange personer hvis interresser og moral får sitte trygt i landet, samtidig som denne jenta som like godt kunne ha vært av norsk avstamming på brutalt vis blir kastet ut.

 

Eksempler på motstridende interreser et typisk Tvangsgiftemål, Islamsk h*llig krig, voldtektsraid etc. Hvor mange pådrivere for disse interressene av disse blir sendt ut av landet straks?

Vel, det er jo uproblematisk. De har jo papirene i orden.

 

Synes jeg har en veldig god grunn til å støtte Maria Amelie.

 

Det som kalles "politisk korrekt" synes å visse moralske dilemmaer.

 

Hvordan skulle hun skaffet seg lovlig oppholdstillatelse?

Ved å gifte seg med en norsk mann, tror jeg. Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Dette blir tullete geir_hk. Ingen som driver med tvangsgifting eller voldtektsraid "sitter trygt i dette landet". Dette er aktivitet som er forbudt og vil bli straffet.

 

Når det gjelder denne saken har flere land har funnet asylsøknaden fra denne familien grunnløs. Dokumentforfalskning er dessuten en svært straffbar handling, som hun slipper tiltale for.

Lenke til kommentar

Rett og slett fordi at kommunistene som styrer store deler av norske media liker å klø hverandre på ryggen.

Typen er med i tjen folket, som står bak svindling av våre skattepenger. Er snakk om flere titalls millioner kroner.

 

 

Hun har forresten ikke utdanning, er tatt under falskt navn og falske premisser, og er dermed ugyldig.

Hun har også tjent nærmere millionen på boken sin, og der bør staten ta minst 50% i skatt.

Det må vi betale når vi ille leverer skattekort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rett og slett fordi at kommunistene som styrer store deler av norske media liker å klø hverandre på ryggen.

Typen er med i tjen folket, som står bak svindling av våre skattepenger. Er snakk om flere titalls millioner kroner.

 

 

Hun har forresten ikke utdanning, er tatt under falskt navn og falske premisser, og er dermed ugyldig.

Hun har også tjent nærmere millionen på boken sin, og der bør staten ta minst 50% i skatt.

Det må vi betale når vi ille leverer skattekort.

Nå, tar du feil , hun har Utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...