Gå til innhold

Anbefaling: Dette er millionærens drømme-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt problemet. Dette er en kraftig PC, og sett i forhold til de andre anbefalte oppsettene, er den også klart den dyreste. Det er ikke noe poeng i å lage en liste over komponenter som så godt som ingen har råd til, eller vil ta seg råd til, å kjøpe.

 

Av og til har det en tendens til å bli mye whining på dette forumet. Hvis dere ikke er enig med artikkelen, i dette tilfellet oppsettet, kom heller med konstruktiv kritikk. Noen av dere har gjort det. Det er derimot totalt uinteressant for andre å lese at du har en bedre PC hjemme. Av og til mistenker jeg noen av dere for å skrive slikt i ren "selvskryt".

 

Litt av grunnen til at folk føler seg "snurt" for en skikkelig millionær-pc, er at begrepet ikke er noe Hardware.no har funnet på, men et velkjent begrep som blir brukt av mange andre hardware-sider også. Andre typiske kategorier kan f.eks. være student-pc, workstation, ultimate gaming, og til og med extreme pc. Oppsettet her kunne passe i en av de to siste. "Millionaire" pc er derimot et bygg der man FAKTISK ikke tar hensyn til prisen.

 

Og dette har stort sett hatt en hensikt - man setter sammen helt syke komponenter som alle drømmer om men som er helt uvirkelig - på det tidspunkt. 5 år seinere kommer den vakre dagen da teknologien har blitt så billig at man likevel har råd til det :)

 

Typiske millionær-pc bygg fra år tilbake kunne f.eks. inneholde 4 CPU'er (enkeltkjerne), 4-skjermers oppsett og endatil SSD-dikser... prisen på herligheten kunne lett bli en halv million, enkelte bygg var opp i 1.5 millioner, gjerne fordi man måtte over på spesial-løsninger for enterprise-markedet. I dag er både 4 kjerner, flerskjermteknologi og ssd allemannseie.

 

Å kun inkludere slike komponenter i en millionær-pc i 2011 blir derfor helt feil imho.

Endret av thelomen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at veldig mange voksne i Norge er millionærer og tror nok de er mer interessert i en pc til 30.000 enn en til mange hundre tusen. Pc'er i den prisklassen er vel mer egnet for milliardærer.

 

Tror de som ikke er spesielt interessert, ikke sitter med noe veldig mye heftigere enn en standard Elkjøp-PC.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at veldig mange voksne i Norge er millionærer og tror nok de er mer interessert i en pc til 30.000 enn en til mange hundre tusen. Pc'er i den prisklassen er vel mer egnet for milliardærer.

 

Tror de som ikke er spesielt interessert, ikke sitter med noe veldig mye heftigere enn en standard Elkjøp-PC.

 

 

Millionærene sitter nå gjerne på pc'er som ikke koster mer enn en 5-6000,- heller de og da gjerne en laptop.

 

begrepet millionær pc blir litt feil egentlig, da målgruppen for disse blir hardcore gamerne og ikke Røkke og Co som ikke har tid til å sitte å spille MW2.

Lenke til kommentar

Jeg trur de fleste millionærer har heller laber hardware-interesse, og kjøper den rimeligste driten dem blir påprakka på elkjøp, akkurat slik som andre ikke-entusiaster. Men om man først er millionær OG skikkelig pc-entusiast, så er det masse mer å gå på.

 

Det gikk litt fort, så mulig ikka alt er kompatibelt (sjekk gjerne), men her er et forslag:

https://prisguiden.no/liste/122308

 

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Enhetene jeg har sitert her er jeg uenig i, spesielt RAID-5 av SSDer, og valget RocketRAID 3540 for å gjøre det.

Se mitt innlegg her tidligere i tråden for hakket kvassere saker.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Dette er nok en oppdatering bestilt av prisguidens medlemmer nå som konfirmantene er i full gang med å "bruke" pengene de får om et par måneder.

Hvorfor skulle man ellers lage et "millionær" oppsett til denne "lave" summen?

 

Både millionærer og hardware entusiaster setter seg nøye inn i sakene før de bruker så mye penger og lager heller sine egne oppsett. Dette oppsettet føler jeg er kun for ikke-entusiaster med penger å blåse bort ie. konfirmanter.

 

PS: Jeg mener ikke med dette at alle konfirmanter er ikke-entusiaster, men det skjønner dere jo.

Endret av s1337en
Lenke til kommentar

jeg har aldri sett sammenhengen mellom dette med latterlig raske&store lagringssystemer på en spillpc, som jeg jo antar det er snakk om siden man velger gtx580sli.

 

 

 

Raskt lagringssystem for spill og programmer er digg å ja. Sånn er det med den saken :yes:. Nlir man først vant med superrask loading av programmer og spill, så er det ingen vei tilbake. Særlig når man først skal ha en "konge pc"

 

 

 

Lenke til kommentar

Lagring til millionæren: http://fusionio.com/products/iodriveoctal/

 

ioDrive Octal Capacity: 5.12TB

NAND Type: Multi Level Cell (MLC)

Read IOPS (512 B): 1,190,000

Write IOPS (512 B): 1,180,000

75/25 Mix IOPS (512 B): 729,000

Read Bandwidth (64 kB): 6.0 GB/s

Write Bandwidth (64 kB): 4.4 GB/s

Access Latency (512 Byte): 30µs

Bus Interface: PCIE2 x16

 

Pris: Man bare spør ikke....

Lenke til kommentar
Enhetene jeg har sitert her er jeg uenig i, spesielt RAID-5 av SSDer, og valget RocketRAID 3540 for å gjøre det. Se mitt innlegg her tidligere i tråden for hakket kvassere saker.
Jepp, ser cpu, og vannkjøling er på sin plass. Ram, ytelse framfor mengden, ok, om 5 år er dette tregt likevel ;-) Men hvorfor ikke Raid 5 på systemdisk, kombinerer du 1 og 0 da ell?

 

Jeg aner plassmangel i kabinettet? Men du tenkte kanskje å ha diskkabinettene utenfor? Syns ikke PC-V2120 var så attraktivt. Jeg mangler fortsatt å se et kabinett med plass til dette hovedkortet, to PSU'er, og alle diskene. Selv Lian Li PC-P80 mangler plass til alle drevkabinettene og ekstra PSU, men den er langt på vei. Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...