Gå til innhold

Til kristne: Hvordan kan dere tilbe denne guden?


Anbefalte innlegg

Er Jesus Gud?

Her er noen bibelvers som taler for at Jesus er Gud:

Matt 9,2-6 | Mark 2,3-12 | Joh 1,1 | Joh 1,14 | Joh 5,16-18 | Joh 8,58 |

Joh 10,30-31 | Joh 10,38-39 | Joh 14,9 | Joh 20,28 | Kol 1,16 | Kol 2,9 |

| 1 Tim 3,16 | Tit 2,13 | Fil 2,6 | Hebr 1,8 | Åp 1,17 | Åp 22,13 |

 

Og her er noen bibelvers som taler i mot at Jesus er Gud:

Matt 19,17 | Mark 10,18 | Matt 27,46Mark 15,34 | Mark 16,19 | Joh 8,40 |

| Joh 20,17 | Apg 17,31 | 1 Kor 11,3 | 1 Kor 15,28 | Kol 3,1 | 1 Tim 2,5 |

 

 

Fyttegrisen... Skaffe lenker til alle disse sitatene var et stress...

Du missforstår fullstendig, turbonello

 

Gud er i Jesus Kristus. Når Jesus Kristus snakker eller gjør noe, så er det egentlig Gud som snakker og gjør noe.

 

 

NT > Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: 'Vis oss Far'? Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger.

Jeg ser at du ikke gidder å gå igjennom de bibelsitatene jeg har kommet med...

 

Det du kommer med her, er et sitat jeg faktisk har fått med under kategorien:

"Disse bibelversene taler for at Jesus er Gud"

 

Mens du har disse som taler i mot:

Matt 19,17 | Mark 10,18 | Matt 27,46Mark 15,34 | Mark 16,19 | Joh 8,40 |

| Joh 20,17 | Apg 17,31 | 1 Kor 11,3 | 1 Kor 15,28 | Kol 3,1 | 1 Tim 2,5 |

 

Eksempel:

Fra den sjette time falt det et mørke over hele landet helt til den niende time. 46 Og ved den niende time ropte Jesus med høy røst: « Elí, Elí, lemá sabaktáni?» Det betyr: « Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?»

 

Matt 27,46

Mark 15,34

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

turbonello,

 

Gud er i Jesus Kristus. Gud er Jesu Kristi ånd.

Når Jesus Kristus dør (utånder), går Hans ånd ut av Ham.

Derfor sier Han "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Han dør ikke bare fysisk, Han dør også åndelig.

 

Nettopp det at Gud er i Ham, gjør at Han kan oppleves som Gud, selv om Han er et menneske.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

turbonello,

 

Gud er i Jesus Kristus. Gud er Jesu Kristi ånd.

Når Jesus Kristus dør (utånder), går Hans ånd ut av Ham.

Derfor sier Han "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"

Han dør ikke bare fysisk, Han dør også åndelig.

 

Nettopp det at Gud er i Ham, gjør at Han kan oppleves som Gud, selv om Han er et menneske.

 

Påstander, tolkninger, antagelser, overtro.

 

 

Det er over min fatteevne (samtidig meget imponerende) at så mange tar seg tid til å debattere med IHS.

 

Etter å ha fulgt disse trådene over tid, er jeg fortsatt usikker på om IHS er et troll eller om han virkelig tror det han skriver... Jeg venter spent på innlegget som får IHS til å se evolusjonslyset!! ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss, genetisk mutasjon som sørger for ny informasjon som ikke var hos foreldrene.

Alle informasjon var til stede i de opprinnelige dyrene, alle dyr er etterkommere av, Abigor

Det er ingen usynelig evolusjon på gang.

 

Den lille hunden er ikke på vei til å bli en rotte. Den store hunden er ikke på vei til å bli en hest. Store og små fossiler er ikke på vei til å bli et annet dyr. De er bare forskjellige rasekryssninger av en og samme type dyr, som hundene på bilde. Evolusjonsteorien er tull.

 

Great%20Dane%20and%20Chihuahua%20small.jpg

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS, du lurer ingen her. Jeg liker ikke å bli lurt. Du kommer aldri til å lure meg.

Du er lurt trilrundt for lenge siden, Abigor

Hvis jeg er trilrundt lurt, så er biologilærerne mine også det. Og alle andre som har utdannet seg i biologi i Norge og resten av verden.

 

Mens du, IHS, du er ikke rundlurt. Du har aldri lest en eneste biologibok, men likevel vet du mye bedre enn alle andre. Er ikke det fantastisk? Dersom du ikke har åpnet en eneste mattebok, kan du da også være smartere enn verdens beste matematikere? Og om du aldri har sett det periodiske system, så kan du likevel vite mer enn verdens kjemikere?

 

Tenk om alle var like lure som deg IHS. Tenk om de sluttet å lese og lære på skoler og universiteter. Istedenfor kunne de tro slik du gjør. Tenke slik du gjør. De kunne være akkurat som deg. Hadde ikke det vært fantastisk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tenk om alle var like lure som deg IHS. Tenk om de sluttet å lese og lære på skoler og universiteter.

Tenk om alle var like lure som, IHS, som ikke trenger å utdype noe som helst.

Hvis vi alle bare skrev "Du tar feil", "Sånn er det bare" og "Nei", og ikke brukte 30-60 minutter på å utdype i detalj med referanser og kildehenvisninger, så hadde vi ikke trengt å vente så utrolig lenge på svaret til mot-debattanten(e).

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Jeg foreslår også å ta en liten titt på Matteus 5. 21-22

 

21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.

 

Det er ikke greit altså, bare det å si: "Din ugudelige narr." er nok til å brennes for evig i helvete ... Ganske interessant av en barmhjertig og kjærlig gud.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår også å ta en liten titt på Matteus 5. 21-22

 

21 Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ' Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.' 22 Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild.

 

Det er ikke greit altså, bare det å si: "Din ugudelige narr." er nok til å brennes for evig i helvete ... Ganske interessant av en barmhjertig og kjærlig gud.

NikkaYoichi, jødene hadde en lov med en rekke forskrifter fra Moses. De trodde at de var rene og rettferdige fordi de hold seg til den. Jesus Kristus skjerpet forskriftene så mye, at det skulle bli umulig for dem å bli rene og rettferdige på denne måten. Det var altså ikke et reelt krav fra Jesu Kristi side, bare en bevisstgjøring.

Lenke til kommentar

...Du har aldri lest en eneste biologibok, men likevel vet du mye bedre enn alle andre...

Hvilken biologibok sier at en katt kan bli noe annet enn katt eller hest noe annet enn hest ?

Om du gir kattearten 100 000 000 år på seg så skal du se at den overhode ikke er en katt lenger, den er en rekke arter med felles stamfar.

 

Men som en test, kan du fortelle meg hvor denne teksten slutter å være rød, og begynner å være blå?

183384_1918377723187_1354328790_32234933_2226788_n.jpg

Lenke til kommentar

...Du har aldri lest en eneste biologibok, men likevel vet du mye bedre enn alle andre...

Hvilken biologibok sier at en katt kan bli noe annet enn katt eller hest noe annet enn hest ?

Om du gir kattearten 100 000 000 år på seg så skal du se at den overhode ikke er en katt lenger,...

Hva får deg til å tro dette tullet, Zepticon ? Hvilken biologibok sier dette ?

Lenke til kommentar
...Du har aldri lest en eneste biologibok, men likevel vet du mye bedre enn alle andre...
Hvilken biologibok sier at en katt kan bli noe annet enn katt eller hest noe annet enn hest ?

Hvilken bok beskriver evolusjon slik du presenterer det her?

I denne boken blir fisk til fugl og rotte til hest

 

51ake%2Bn0ZQL._SL500_AA300_.jpg

 

n16mhy.jpg

Evolution: The Story of How Life Developed on Earth

Lenke til kommentar

Hahaha. Dette viser bare hvor latterlig denne diskusjonen med IHS er. Her har han altså plukket ut en bok, skrevet av en tilfeldig forfatter av BARNEBØKER, for å vise at evolusjonsteorien er feil. Beklager IHS, men er du virkelig så desperat? Er du virkelig så forvirret at du tror denne argumentasjonen viser noe som helst? Hvis du virkelig mener dette alvorlig, så synes jeg ærlig talt synd på deg og håper du finner behandling og blir frisk.

Lenke til kommentar
...Du har aldri lest en eneste biologibok, men likevel vet du mye bedre enn alle andre...
Hvilken biologibok sier at en katt kan bli noe annet enn katt eller hest noe annet enn hest ?

Hvilken bok beskriver evolusjon slik du presenterer det her?

I denne boken blir fisk til fugl og rotte til hest

 

51ake%2Bn0ZQL._SL500_AA300_.jpg

 

n16mhy.jpg

Evolution: The Story of How Life Developed on Earth

Ja den boken ser jo skikkelig akademisk ut. :roll:

 

Så IHS' "akademiske" bokstøtte viser seg da å være en barnebok hvis målgruppe er 5 til 9 år.

Nei, denne boken viser hva evolusjonsteorien hevder. At en type dyr kan bli til en annen type dyr. Og det er bare tull. Katter forblir katter, mus forblir mus og hester forblir hester. Samme hvor mange generasjoner som går. Det eneste som oppstår, er stadig nye katteraser, museraser og hesteraser. De blir aldrig noe annet enn det de er. Evolusjonsteorien er tull.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...