Gå til innhold

Til kristne: Hvordan kan dere tilbe denne guden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Du kan ikke vise til Brontoraurus, slik du gjorde over, og samtidig hevde at det ikke er mulig å vise til ur-dinosauren...

Blir det samme som å si "du kan ikke vise Great Dane hunden og samtidig hevde at det ikke er mulig å vise ur hunden"

 

Nå forsøker du kun å vri deg unna spørsmålet, all den tid Great Dane ikke har rukket å bli til fossiler enda. Men poenget er det samme, kan du finne rester (skjellett) av en Great Dane, så bør du være i stand til å finne skjellettet etter ur-hunden.

 

Her er et fossil av Brontosaurus: stock-photo-brontosaurus-fossil-skeleton-872893.jpg

 

Kan du vise meg et tilsvarende fossil av ur-dinosauren din? Eller hadde den så skrøpelig beinbygning at det ikke er mulig å finne fossiler, i motsetning til Brontosaurus som det faktisk finnes fossiler av? Om du heller vil vise ur-dyret av en annen art må du gjerne det, du kan umulig si at det ikke går an å vise til et eneste ur-dyr i hele verden.

Lenke til kommentar

Husk at biologi er en beskrivende vitenskap. Den ser ting, og kaller det noe. Rase, art, krysning, evolusjon - alle disse ordene er beskrivende. Det som faktisk SKJER er helt uavhengig av ordene vi bruker for å beskrive det.

Et viktig poeng. Evolusjonsteorien er egentlig bare surr med ord.

 

På ingen måte. Evolusjonsteorien (Darwins altså) var en inngående analyse av en mekanisme som var lite forstått. På 150 år er den blitt bevist gang på gang på gang på gang, faktisk millioner av ganger. Og mange av de gangene har den blitt endret litt, slik at vi i dag har en langt mer "avansert", eller om du vil "utviklet" teori. Skjønner du poenget mitt?

 

Å ja, og en ting til: vi har ur hunden, men enda viktigere: vi vet også hvor hunden kom fra. Vi vet hvor alle dyr i verden kom fra: Ur-individet: det første dyret som noensinne delte en celle i to. Vi vet ikke hvordan det så ut, men vi kan vite mye om det ut fra de genene som er felles for alle dyr i verden. Og planter, for den saks skyld. Vi er fjerne slektninger av gresstrået og grantreet like mye som vi er nærere slektninger av sjimpansen.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Vi har ur-hunden. Det er Canis Lupus, også kjent som ulv.

 

Jeg vet det, og du vet det. Men i motsetning til oss (forhåpentligvis er du enig) mener IHS at Canis Lupus ikke stammer fra Canis Lepophagus, men at gud plasserte den her fiks ferdig, uten at evolusjon hadde noen innvirkning.

 

http://en.wikipedia....anis_lepophagus

 

Har du prøvd å fremme kromosom #2 ennå? Det er pretty much det beste "våpenet" jeg har funnet når det gjelder å slå idioter i hodet med sannheten.

Lenke til kommentar

Vi har ur-hunden. Det er Canis Lupus, også kjent som ulv.

 

Jeg vet det, og du vet det. Men i motsetning til oss (forhåpentligvis er du enig) mener IHS at Canis Lupus ikke stammer fra Canis Lepophagus, men at gud plasserte den her fiks ferdig, uten at evolusjon hadde noen innvirkning.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Canis_lepophagus

Vilhunden Canis Lepophagus eksiterte før vilhunden Canis Lupus som igjen eksisterte før alle dagens og fremtidens hunder. Når tror du hunden blir noe annet en hund (svar: aldrig)

 

opt1225223497n.jpg

Canis Lepophagus

Lenke til kommentar

Men du mener at ulv er en hund?

 

Hva med Hominidae? Når er det menneskeapene ble til fire forskjellige typer aper, inkludert mennesket? Jo, for 20 millioner år siden.

 

Resten er krangling om definisjoner. Forskjellen på art og rase er en gradsforskjell. På samme måte som forskjell på rase og fargeklasser i hundeverden er en gradsforskjell. Og hvis du går videre, forskjellen på raser og generasjoner. Gradsforskjell. Hvis du går helt ut til makroperspektiv er det i og for seg bare et spørsmål om definisjoner mellom det første flercellede individ og deg. Dere er i slekt. Du er dens etterfølger i Nte generasjon.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Vilhunden Canis Lepophagus eksiterte før vilhunden Canis Lupus som igjen eksisterte før alle dagens og fremtidens hunder. Når tror du hunden blir noe annet en hund (svar: aldrig)

 

Forstår jeg deg rett om du mener at Canis Lepophagus var den første ur-hunden som gud plasserte her? Leptocyon har ingenting med saken å gjøre?

 

PS: Venter fremdeles på å høre hva ur-dinosauren ble kalt...

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Vilhunden Canis Lepophagus eksiterte før vilhunden Canis Lupus som igjen eksisterte før alle dagens og fremtidens hunder. Når tror du hunden blir noe annet en hund (svar: aldrig)

Forstår jeg deg rett om du mener at Canis Lepophagus var den første ur-hunden som gud plasserte her? Leptocyon har ingenting med saken å gjøre?

Vilhunden Leptocyon eksisterte før vilhunden Lepophagus osv.

 

Det er først når du kommer med et dyr som ikke er hund,

og sier at det er hundenes stamfar at du tar feil.

 

Det blir det samme med dinosaurene og alle andre dyr.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er først når du kommer med et dyr som ikke er hund,

og sier at det er hundenes stamfar at du tar feil.

 

Og den første ur-hunden var da? Gi meg et navn, jeg gidder ikke å poste en bråte med navn, hvorpå du hele tiden sier "x eksisterte før y". Om du er så sikker i din sak bør du lett kunne gi oss et navn på den første ur-hunden. Samt den første ur-dinosauren, som jeg lenge har etterlyst nå...

Lenke til kommentar

Hva med Hominidae? Når er det menneskeapene ble til fire forskjellige typer aper, inkludert mennesket? Jo, for 20 millioner år siden.

Nonsens, det eksisterte ikke noen mennesker for for 20 millioner år siden.

 

Det er først når du kommer med et dyr som ikke er hund,

og sier at det er hundenes stamfar at du tar feil.

 

Og den første ur-hunden var da? Gi meg et navn, jeg gidder ikke å poste en bråte med navn, hvorpå du hele tiden sier "x eksisterte før y". Om du er så sikker i din sak bør du lett kunne gi oss et navn på den første ur-hunden. Samt den første ur-dinosauren, som jeg lenge har etterlyst nå...

Hvem sier at de første hundene er funnet ? Det samme gjelder alle andre dyr inkl. dinosaurene.

Lenke til kommentar

Hvem sier at de første hundene er funnet ? Det samme gjelder alle andre dyr inkl. dinosaurene.

 

Javel, ingen har noensinne funnet noen ur-dyr? Man finner rester av alle senere krysninger av ulike dyrearter, men av en eller annen grunn er det helt umulig å finne rester etter ur-dyret? Var ur-dyrene helt ute av stand til å etterlate seg rester?

Lenke til kommentar

Hva med Hominidae? Når er det menneskeapene ble til fire forskjellige typer aper, inkludert mennesket? Jo, for 20 millioner år siden.

Nonsens, det eksisterte ikke noen mennesker for for 20 millioner år siden.

 

Det er et spørsmål om definisjoner. Våre forfedre eksisterte, men de var ikke identisk med sånn vi er i dag. Men vi er ikke identiske i dag heller, det er store forskjeller mellom mennesker på forskjellige kontinenter. Gjennom en kontinuerlig utvikling dannes nye raser. Dette er et allment kjent, og svært godt bevist tema. Har du beviser mot, må du komme med dem. Hvis du bare vil debattere hva ord betyr vil jeg sterkt anbefale et speil.

 

Hvis du faktisk HAR beviser mot evolusjon, bør du forresten ikke bruke tid på å skrive her, men umiddelbart kontakte et universitet; du vil antageligvis få en Nobel-pris.

Lenke til kommentar

Hvem sier at de første hundene er funnet ? Det samme gjelder alle andre dyr inkl. dinosaurene.

 

Javel, ingen har noensinne funnet noen ur-dyr? Man finner rester av alle senere krysninger av ulike dyrearter, men av en eller annen grunn er det helt umulig å finne rester etter ur-dyret? Var ur-dyrene helt ute av stand til å etterlate seg rester?

Hvordan i all verden skal man kunne vite om akkurat den hunden eller den musa er det første hunden eller musa ? At den er eldst, betyr ikke nødvendig vis at den er den første.

 

Hvis du faktisk HAR beviser mot evolusjon, bør du forresten ikke bruke tid på å skrive her, men umiddelbart kontakte et universitet; du vil antageligvis få en Nobel-pris.

Hvem fikk prisen for å bevise evolusjonsteorien, sa du ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skal man kunne vite om akkurat den hunden eller den musa er det første hunden eller musa ?

 

Nei, si det. Det er du som kommer med påstanden om ur-dyrene, men er åpenbart ikke i stand til å vise at dette er tilfelle. Vi andre tror ikke at dyrene ble plassert fiks ferdige på jorden, men om du mener det må du også kunne vise at så er tilfelle. Vis meg et hvilket som helst ur-dyr, og fortell meg når gud plasserte dette på jorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden skal man kunne vite om akkurat den hunden eller den musa er det første hunden eller musa ?

Nei, si det. Det er du som kommer med påstanden om ur-dyrene, men er åpenbart ikke i stand til å vise at dette er tilfelle.

En syvåring skjønner at det må være en første katt, en første hest, en første hund osv. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...