Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

At en telefon holder en dag er vel standard nå. Er ikke mange som holder 2 dager. Men så lenge den holder 1 dag er det godt nok pdd. iPhonen min holder ikke mer enn 1 dag den heller, halv en hvis jeg spiller 1 time.

 

Etter en hard dag på jobben har jeg nå 55% igjen Det er 15 timer og 47 minutter siden strømmen ble trekt ut. Da har telefonsamtaler (39%) og skjerm (23%) brukt mest strøm. Med full bakgrunnsoppdatering på.

 

Dette må være så ubehagelig for iFansen å høre at jeg forventer å bli kalt en løgner og troll. Minst.

 

Ubehagelig? Nei aldeles ikke.. det er jo ikke mye å skryte av :) Samme bruken her, pluss wifi pg iPod til og fra jobb.. og min er på 73% etter 16,5 timer. Ikke mye å skryte av det her eller dog. But beats yours :p Sorry Mac :p

 

Av alle dine trolleposter så er denne den minst vellykkede. Og det sier ikke så lite.

 

Jeg har nå 97%. Den har ikke vært ladet på 2 timer og 44 minutter. Skjerm har brukt 45% av strømmen og telefonsamtaler 13%. Hva forteller det deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger inn en kommentar på Android sin nye layout på Market.

Hvorfor???

Den suger så kraftig.

Det er ikke noe å finne frem til, og jeg forventer når en oppdatering av et program kommer å kunne se hva oppdateringen inneholder, uten å måtte installere, for så å finne frem programmet igjen og lese description på programmet(HVIS utvikler har husket å skrive det der).

 

Noen enige eller bare meg?

Lenke til kommentar

Slenger inn en kommentar på Android sin nye layout på Market.

Hvorfor???

Den suger så kraftig.

Det er ikke noe å finne frem til, og jeg forventer når en oppdatering av et program kommer å kunne se hva oppdateringen inneholder, uten å måtte installere, for så å finne frem programmet igjen og lese description på programmet(HVIS utvikler har husket å skrive det der).

 

Noen enige eller bare meg?

Skjønner ikke helt hva du mener med at du må installere for å se hva oppdateringen inneholder. Er da bare å scrolle ned og trykke 'mer' på første oppdateringsskjermen hvis du er veldig interessert i det. Ellers mener jeg det er lettere å finne alternativer til et program nå, men ønsker meg kanskje en mulighet til å spesifisere om jeg vil se på f.eks bare gratisapps.

Lenke til kommentar

Slenger inn en kommentar på Android sin nye layout på Market.

Hvorfor???

Den suger så kraftig.

Det er ikke noe å finne frem til, og jeg forventer når en oppdatering av et program kommer å kunne se hva oppdateringen inneholder, uten å måtte installere, for så å finne frem programmet igjen og lese description på programmet(HVIS utvikler har husket å skrive det der).

 

Noen enige eller bare meg?

 

Delvis enig. Det var skrekkelig irriterende å oppdatere vplayer bare for å oppdage at det plutselig var blitt et betalingsprogram. På den annen side bør man jo betale for bra saker.

 

Jeg savner muligheten til å sortere etter forskjellige parametre. Når market nå begynner å bli velfyllt så får man av og til flere titalls treff på et søk. Det hadde da vært greit å kunne sortere på antall stjerner, antall nedlastinger osv...

Lenke til kommentar

Fordelen med å ha én knapp å forholde seg til (home-knappen på iPhone) er at det er mye lettere å bli vant til sammenliknet med å ha fire knapper, altså mer brukervennlig, i allefall i starten.

 

Jeg er også skeptisk til å bytte ut samtlige av knappene (snakker nå om den/de under skjermen i fronten av telefonen) med skjerm-gestures, da jeg tror det for det første vil være vanskeligere å venne seg til (spesielt for førstegangsbrukere) og at det for det andre kan skape problemer i visse programmer, som f.eks. enkelte tegneprogrammer og muligens spill, avhengig av hvordan de gjennomfører det.

 

Jeg ble f.eks. ikke særlig imponert når jeg så en video hvor de demonstrerte et slikt gesture-system på RIMs PlayBook (som i

f.eks). Er jo ikke dermed sagt at RIM har implementert løsningen på en ideell måte, men det så i allefall knotete/ulogisk ut, og vil nok sette begrensninger for hvilke multitouch-muligheter som kan benyttes i tegneprogrammer og spill. Kan jo tenkes jeg blir positivt overrasket når jeg får testet løsningen "hands-on" selv, men foreløpig er jeg skeptisk.

 

Personlig synes jeg én hjem-knapp på fronten av telefonen er det beste av konseptene jeg har prøvd/sett/hørt om så langt, synes i allefall den løsningen fungerer utrolig bra selv pluss at det er genialt enkelt å sette seg inn i for folk som ikke har hatt en smarttelefon før.

 

Å ha 4 knapper som på Android-telefonene synes jeg rett og slett er unødvendig rotete på en multitouchtelefon, så det er gode nyheter dersom de nå går bort fra det. Litt avhengig av nøyaktig hva de erstatter det med da, vel å merke, har ikke lest stort om hvordan de evt kommer til å implementere gesture-systemer på Android-enheter i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelen med å ha én knapp å forholde seg til (home-knappen på iPhone) er at det er mye lettere å bli vant til sammenliknet med å ha fire knapper, altså mer brukervennlig, i allefall i starten.

 

Tar maks 10 min så vet du hva menyknappen, skjermknappen, søkeknappen og hjemknappen gjør. Vanskelig er det ikke å forstå. Tror det er flere som f.eks. sliter med å finne meny til et app på iPohne. Da det f.eks. kan ligge inne på innstilinger.

Lenke til kommentar

Ihvertfall rent personlig, savner eg en egen kamera knapp på iPhone 4. Er litt slitsom å måtte trykke på skjermen om man f.eks vil ta ett samlet bilde av seg selv og andre, rimelig klønete ettersom en liten bevegelse i håndleddet forringes bildet til det urbukelige:p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ihvertfall rent personlig, savner eg en egen kamera knapp på iPhone 4. Er litt slitsom å måtte trykke på skjermen om man f.eks vil ta ett samlet bilde av seg selv og andre, rimelig klønete ettersom en liten bevegelse i håndleddet forringes bildet til det urbukelige:p

 

Selvutløser? Har samme utfordringen på DHD. Bruker selvutløser. Smilene blir litt stivere men det overlever man.

Lenke til kommentar

Fordelen med å ha én knapp å forholde seg til (home-knappen på iPhone) er at det er mye lettere å bli vant til sammenliknet med å ha fire knapper, altså mer brukervennlig, i allefall i starten.

 

Tar maks 10 min så vet du hva menyknappen, skjermknappen, søkeknappen og hjemknappen gjør. Vanskelig er det ikke å forstå. Tror det er flere som f.eks. sliter med å finne meny til et app på iPohne. Da det f.eks. kan ligge inne på innstilinger.

Skjønner heller ikke at det skal være lite brukervennlig med fire såpass intuitive knapper. Det er imidlertid noen apps som har en litt merkelig og lite intuitiv kombinasjon av bruk av skjermmeny og menyknappen. F.eks meldingsappen til htc.

Lenke til kommentar

Slenger inn en kommentar på Android sin nye layout på Market.

Hvorfor???

Den suger så kraftig.

Det er ikke noe å finne frem til, og jeg forventer når en oppdatering av et program kommer å kunne se hva oppdateringen inneholder, uten å måtte installere, for så å finne frem programmet igjen og lese description på programmet(HVIS utvikler har husket å skrive det der).

 

Noen enige eller bare meg?

tja. android marked er ganske simpelt sammenlignet med appstore ja. men er fullt mulig å lese changelogs uten å oppdatere programmet. men som du skrev, hvis utvikler har skrevet det. De fleste er flinke med det syns jeg.

 

Google jobber med å forbedre marked på flere måter. får bare håpe at det ikke tar 1 år slik de brukte på siste.

Lenke til kommentar

 

Skjønner heller ikke at det skal være lite brukervennlig med fire såpass intuitive knapper. Det er imidlertid noen apps som har en litt merkelig og lite intuitiv kombinasjon av bruk av skjermmeny og menyknappen. F.eks meldingsappen til htc.

 

Den må du forklare nærmer. Hva mener du?

Måtte inn og sjekke hva jeg syns er ulogisk med meldingsappen (desire) og det er at sett inn smilefjes ligger under 'meny', mens bilder, lyd, video mm. ligger i en slags slidemeny i tekstboksen.

 

Et annet eksempel: under innstillinger - trådløst og nettverk - trådløsinnstillinger kan man plutselig trykke menyknappen for å få opp 'søk' og 'avansert'. Det er ingenting som viser at menykbappen kan brukes der - i noe jeg allerede oppfatter som en slags meny.

Lenke til kommentar

Klarer ikke du å diskutere uten å fly i taket og spy ut sarkasme?

 

Jeg mener at iPhone har en alt for liten skjerm og alt for stor ramme.

 

Kunne sikkert hatt en litt større skjerm, men det hjelper litt på at oppløsningen er såpass høy som den er. I flg tester så har det blitt sagt at den kan oppleves som større enn den er pga det.. Synes egentlig at den kunne vært litt bedre pga når man legger den vertikalt så kan det bli noe smalt..

 

Begynner å bli en stund siden jeg hadde desire eller brukte market forsåvidt, men er det fortsatt slik at man må oppdatere androidapps enkeltvis?

 

 

 

Fikk bare lyst til å dukke opp på notifikasjonslista di.

 

Ha ha :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke du å diskutere uten å fly i taket og spy ut sarkasme?

 

Jeg mener at iPhone har en alt for liten skjerm og alt for stor ramme.

 

Kunne sikkert hatt en litt større skjerm, men det hjelper litt på at oppløsningen er såpass høy som den er. I flg tester så har det blitt sagt at den kan oppleves som større enn den er pga det.. Synes egentlig at den kunne vært litt bedre pga når man legger den vertikalt så kan det bli noe smalt..

 

Begynner å bli en stund siden jeg hadde desire eller brukte market forsåvidt, men er det fortsatt slik at man må oppdatere androidapps enkeltvis?

 

 

 

Fikk bare lyst til å dukke opp på notifikasjonslista di.

 

Ha ha :)

 

 

Morsomt. Kjipt at jeg har deaktivert notifikasjonslista. Jeg fikk så mange desperate meldinger fra dumme mennesker. :tease:

 

 

Skjermen på iPhone er liten når man er vant med DHD. Og skjermen på DHD er liten når man er vant med galaxy tab. Slik er livet. 32 tommer lcd var svært for 5 år siden. I dag er det en soveromsskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...