Gå til innhold

Nytt Elder Scrolls definitivt på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bekreftet på twitter at spillet vil ha ny motor.

 

Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!

9:37 AM Dec 12th via TweetDeck

 

Aj, da blir jeg med på hypeotget jeg også.

 

Jeg skal spille Morrowind og Oblivion mens jeg venter

 

Skyrim kommer neste november, så du rekker nok bare ett :p

Lenke til kommentar

Har aldri likt level systemet i disse spillene (Oblivion, Fallout mm)

 

TES-serien og Fallout-serien (både før og etter Bethesda) har jo vidt forskjellige systemer for leveling?

Ja, det er forskjellige måter å faktisk gå opp i level på, men begge har vel dette med at resten av verden følger med? At en rotte blir erstattet med en varulv om du kommer tilbake 30 lvls senere mener jeg?

 

Ellers liker jeg absolutt det at man går opp i lvl på det man faktisk bruker. Det gir mer mening, selv om spillbarhetsmessig kanskje er å foretrekke å kunne velge skills ved lvl up.

Lenke til kommentar

Ja, det er forskjellige måter å faktisk gå opp i level på, men begge har vel dette med at resten av verden følger med? At en rotte blir erstattet med en varulv om du kommer tilbake 30 lvls senere mener jeg?

 

Scaling-systemet du tenker på finnes bare i Oblivion. Fallout før Bethesda hadde ingen skalering av innhold, skaleringen av innhold i Fallout 3 er begrenset på samme måte som f.eks. Dragon Age, og tilsvarer dermed modellen som ble brukt i Morrowind.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Skyrim er lite i forhold til Cyrodiil og Morrowind, hvertfall om man studerer kartet.( utenom expansions ) Virker som Skyrim bare er halvparten så stort. Samt at Skyrim bare har 8 byer , mot Cyrodiils og Morrowinds 9 byer.

 

Kansje jeg bare har vært bortskjemt med 2 spill med store maps de siste 10 årene :p

 

 

Lenke til kommentar

På kartet ser da Skyrim betydelig større ut enn Vvardenfell der TESIII foregikk. Husk at TESIII kun inkluderte den øya (uten expansions), ikke hele Morrowind ;)

 

Størrelsen på kartet er uansett det som bekymrer meg minst. Jeg tror det vi skal uroe oss over er gameplay, dybde og historie...

 

Installerte forøvrig TESIII på laptop'en i går. Tenkte jeg skulle spille litt i juleferien. Dog blir det nok å installere et par mods som kicker det grafiske opp en liten smule, for jeg må nok konstatere at spillet begynner å se noget gammelt ut :D

Lenke til kommentar

Lvl-scaling i FO3 beskrives godt her: http://fallout3.wordpress.com/2007/07/14/desslock-explains-level-scaling-on-fallout-3/ Med andre ord er det ikke fullstendig fraværende, men gjort på en helt annen (og imo mye bedre) måte enn i Oblivion.

Takk for linken. Det var nyttig lesing. Da frister det plutselig å plukke opp Fallout 3 igjen også. Eller skal jeg bare kjøpe Vegas versjonen med en gang?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...