Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Så enten er det netshop eller posten feilen ligger. Men for meg så burde det ikke ha noe og si, da netshop burde ta denne biten overfor posten. Noe de på det lokale post i butikk sjappa sa at var netshop sitt ansvar og kreve erstatning.

Det er korrekt, Netshop er sender med betalt frakt og forsikring og står ansvarlig for å kreve erstatning etc. hvis noe skjer med forsendelsen under transport. Jeg synes du gjorde ting riktig som meldte fra pr. telefon til Netshop og hatt kommunikasjon med betjeningen hos din lokale post i butikk. At du ikke fikk informasjon om riktig framgangsmåte er Netshop`s feil og ikke din. Betjeningen hos post i butikk burde helt klart sett om esken har vært åpnet, det gjorde de ikke, og konklusjonen inntil det motsatte er besvist må være at den ikke har vært åpnet. Man kan jo ikke bare anta eller gjette på hva som har skjedd. Dessverre er det alt for kjent at Netshop oppfører seg på denne måten så velkommen i klubben for misfornøyde Netshop kunder. Netshop bør etter mitt syn gi deg et nytt kort uten videre opphold, og så etterforske saken som er deres ansvar.

 

Skriv et kortfattet resyme av hva som har skjedd og send det til Netshop med kopi til din lokale post i butikk slik at de er informert. Hold deg til fakta, ikke gi deg før du har fått erstattet alt inkl. den tiden du kommer til å bruke på å nå fram . Tror nok det vil være lurt å ta kontakt med forbrukerrådet for hjelp hvis du føler du trenger det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

At "forumveilederen" beskylder trådstarter for kriminell aktivitet er svært alvorlig, og noe jeg ville tatt opp direkte med HW.no.

 

 

Den så jeg ikke, og den er stygg. Er det slik at HW.no står bak dette, og er det vanlig kutyme å kalle brukerne sine kriminelle?!

 

Beskytt netshop for enhver pris eller?!(reklamepenger)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Netshop, som alle andre nettbutikker, registrer det når et produkt tas ut og legges i eska som så klargjøres for å bli sendt ut. Totalvekten registreres og pakken sendes ut.

 

For all del, det kan godt hende at det har skjedd en glipp og Netshop har registrert at skjermkortet er pakket, selv om det fortsatt ligger i systemet. Det er jo nettopp derfor man spør om totalvekten på pakken, for å se om den stemmer med vekten til pakken når den ble sendt fra Netshop.

 

Hvis posten har registrert samme vekt som pakken hadde når den forlot Netshop, og totalvekten stemmer med det alle produktene veier, så kan jeg godt forstå at Netshop stiller seg forholdsvis skeptisk til trådstarter, og jeg tviler på at det er noe unikt ved Netshop.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det er heller tvilsomt at trådstarterc drar hit for å starte en diskusjon om et glemt grafikkort hvis han skulle prøve å lure de.

 

dette lukter typisk netshoprot og ansvarsfraskrivelse. som vanlig er fra denne butikken

 

Mens det er langt mer troverdig at Netshop tenkte "visst faen, vi svindler en forumbruker for et skjermkort slik at overskuddet blir større og vi får negativ omtale"

 

Logikk på høyplan

Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det egentlig i å finne ut hvor mye pakken hans veide? Det er jo bare å pakke en ny en, helt lik, men med skjermkort, og så finne ut hvor mye denne veier, og så sammenligne med den som han fikk. Posten vet hvor mye pakken til trådstarter veide ved innlevering. Da kan ihvertfall Netshop eliminere seg selv som mistenkt, hva denne saken angår.

 

Jeg ser ikke problemet.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

det er heller tvilsomt at trådstarterc drar hit for å starte en diskusjon om et glemt grafikkort hvis han skulle prøve å lure de.

 

dette lukter typisk netshoprot og ansvarsfraskrivelse. som vanlig er fra denne butikken

 

Mens det er langt mer troverdig at Netshop tenkte "visst faen, vi svindler en forumbruker for et skjermkort slik at overskuddet blir større og vi får negativ omtale"

 

Logikk på høyplan

 

det er vel nok av netshoptråder her på forumet til at man kan tenke seg at de driter i det. spiller da faen ingen rolle om han er en forumbruker?

 

det å gjøre det vanskelig for kunder sitter i ryggmargen til netshop

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

 

At "forumveilederen" beskylder trådstarter for kriminell aktivitet er svært alvorlig, og noe jeg ville tatt opp direkte med HW.no.

 

 

Den så jeg ikke, og den er stygg. Er det slik at HW.no står bak dette, og er det vanlig kutyme å kalle brukerne sine kriminelle?!

 

Beskytt netshop for enhver pris eller?!(reklamepenger)

 

Veiledere, moderatorer og et par av administratorerne er frivillige sjeler som uttaler seg som brukere. De blir ikke kompensert for arbeidet de gjør, det er derfor lite poeng for dem å ha noen annen agenda enn å være åpne om sine meninger. Det er heller ikke særlig rettferdig å be noen gjøre frivillig arbeid for nettverket, med kriterium at de ikke skal få lov til å uttale seg lenger.

 

Ellers følger vi god presseskikk og etterstreber å hverken la hensyn til annonsører, eller press og trusler, påvirke vårt virke. Det er eksempelvis ikke uvanlig at vi blir truet med søksmål om vi ikke fjerner brukernes kritikk av en virksomhet, uten at vi gir etter av den grunn. Jeg tror ikke brukerne har noe å frykte i så måte :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Viss du var VELDIG opptatt av det med vekt har komplett.no oppgitt alle varene sine med vekt m/emballasje, og de veier vell det samme som borte hos netshop:P I tillegg så har du vell fått et sporingsnummer, og der kan du sjekke vekten på pakka totalt på posten.no. Så hvis du summerer litt så ser du vel fort om noe mangla :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det er heller tvilsomt at trådstarterc drar hit for å starte en diskusjon om et glemt grafikkort hvis han skulle prøve å lure de.

 

dette lukter typisk netshoprot og ansvarsfraskrivelse. som vanlig er fra denne butikken

 

Mens det er langt mer troverdig at Netshop tenkte "visst faen, vi svindler en forumbruker for et skjermkort slik at overskuddet blir større og vi får negativ omtale"

 

Logikk på høyplan

 

det er vel nok av netshoptråder her på forumet til at man kan tenke seg at de driter i det. spiller da faen ingen rolle om han er en forumbruker?

 

det å gjøre det vanskelig for kunder sitter i ryggmargen til netshop

 

Mener du at negative innlegg på forumet representerer kundebehandlingen ? hva med de positive innleggene. Generelt så er det forøvrig slik at det er de som er misfornøyd med kundebehandlingen som starter tråder, dermed vil man få en fordeling som ikke nødvendigvis stemmer overrens med virkeligheten

Lenke til kommentar

Her har Netshop gjort en slett jobb.

 

Så lenge pakken er hel og ikke ser åpnet ut, er det Netshop som må ha gjort en feil. Det er kun ved åpenbare transportskader at distributør skal kontaktes. Så her har de helt fra starten gitt deg feil info.

 

Når en ordre inneholder feil vare eller mangler noe, så må netshop sjekke opp dette internt med mindre det er sannsynlig at noe ulumskhter har skjedd hos distrubutør. Da må de sjekke om lagerstatus er riktig, altså ikke 1 + osv. Det går ann å veie noe og så ta noe ut igjen før den teipes sammen.

 

At de ber deg pakke alt sammen, og ta bilde av eske osv er tull. Feil fra dems side skal rettes uten vederlag og med minst mulig heft fra din side. Og når de sier nytt kort er på vei uten at det faktisk er det, så ljuger dem.

 

Selv har jeg heldigvis aldri hatt noen større problem med Netshop, men jeg ser flere og flere slike tullesaker så jeg blir mer betenkt for hver gang. Skjerp dere Netshop!

Lenke til kommentar

det er heller tvilsomt at trådstarterc drar hit for å starte en diskusjon om et glemt grafikkort hvis han skulle prøve å lure de.

 

dette lukter typisk netshoprot og ansvarsfraskrivelse. som vanlig er fra denne butikken

 

Mens det er langt mer troverdig at Netshop tenkte "visst faen, vi svindler en forumbruker for et skjermkort slik at overskuddet blir større og vi får negativ omtale"

 

Logikk på høyplan

 

det er vel nok av netshoptråder her på forumet til at man kan tenke seg at de driter i det. spiller da faen ingen rolle om han er en forumbruker?

 

det å gjøre det vanskelig for kunder sitter i ryggmargen til netshop

 

Mener du at negative innlegg på forumet representerer kundebehandlingen ? hva med de positive innleggene. Generelt så er det forøvrig slik at det er de som er misfornøyd med kundebehandlingen som starter tråder, dermed vil man få en fordeling som ikke nødvendigvis stemmer overrens med virkeligheten

 

man merker rask hvem som får flest klager, så jo noe har det å si. mener du at det bare er tilfeldig?

Lenke til kommentar

Esken så ikke ut som den var åpnet. Var masse tape på undersiden av esken av typen brun tape man får på alle butikker. Oversiden var tapet to ganger, og så heller ikke ut til og være åpnet.

 

Så er jo ikke lett for meg og vite om pakken har vært åpnet, så tapet over. Eller om esken er urørt.

Derfor er det komplett uforståelig for meg at du gikk hen og kastet esken ...

Det ville jo ha vært et viktig bevismateriale for deg, og kunne ha spart deg for tid og bryderi i lange baner. Eskene fylles jo opp slik at ting ikke ligger og skrangler inni dem, og hvis du kan legge fram bilder som viser at esken var full når alle de mottatte tingene lå oppi der, så er det sikkert lettere for NetShop å innse at det umulig kunne ha ligget et skjermkort der. (Jeg forutsetter at dette lå i en egen eske.)

 

Litt sent å gjøre noe med nå, men noe å huske på til neste gang ...

Lenke til kommentar

Er det ikke en ansatt fra Netshop her på forumet? Husker da det var salg i fjor vår at det var en fyr som reklamerte litt her på forumet..

 

Bestiller ikke noe mer fra Netshop før dette her ordnes opp i!

 

Blir helt matt når nettbutikker gir blaffen i kundeservice, det er det eneste de lever av.

Lenke til kommentar
Derfor er det komplett uforståelig for meg at du gikk hen og kastet esken ...Det ville jo ha vært et viktig bevismateriale for deg, og kunne ha spart deg for tid og bryderi i lange baner.

 

Såvidt jeg har fått med meg så snakket han med Netshop og fikk beskjed om at nytt kort var på veg til han som erstatning for det som manglet. Dermed anså han vel saken for løst og destruerte innpakningen slik de fleste ville gjort. Han kunne da vanskelig tenke seg til at Netshop bløffet (les løy til) han og fant det for godt å plutselig ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...