Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Virker rimelig Busted og siden fyrn ikke svarer så er vel saken klar og er bra sånne blir tatt så det ikke går ut over andre da det er mange luringer der ute.

Det at han ikke svarer har ingen ting med at han er "busted" å gjøre. Han har ikke vært innlogget på diskusjon.no siden 05.12.2010, og den mulige avsløringen kom først i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke Netshops ansvar å fullføre kjøpsavtalen?

Du mener den avtalen der kjøper har valgt fraktalternativ og således implisitt har akseptert befrakterens vilkår og forbehold?

 

Hva vilkår og forbehold til Netshop sier har ingen betydning så lenge ansvaret ligger hos selger i følge norsk lov.

 

Hvordan Netshop velger å gjøre dette, er i grunnen ikke så farlig så lenge det løser seg når uhellet skjer.

Uansett så ligger ansvaret hos Netshop om en vare ikke blir levert.

 

Jeg opplevde en slik sak for noen år siden og heldigvis ble saken løst uten at jeg trengde å innvolvere meg noe som helst. Komplett sendte ny vare umiddelbart, mens Komplett og posten ordnet opp seg i mellom. Jeg fikk ny vare og led ikke noe mer enn litt lengre leveringstid.

Den postansatte ble også tatt noen måneder senere og hadde stjålet for flere hundre tusen i datautstyr om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Ja, han kan ha lest kritikken uten å være logget inn, men for alt vi vet kan det være helt andre grunner for at han ikke logget inn enn at han kanskje ble avslørt. La oss ikke starte ei heksejakt uten videre.

 

Hadde han vært innlogget i går kveld så hadde det vært mistenkelig, selv om det også kunne ha vært uskyldig, men når det nå er flere dager siden så ser eg ikke umiddelbart sammenhengen.

 

Men noen vil jo kanskje se ting fordi de vil se det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
At han ikke svarer gjør en jo betenkt så vil absolutt si at det har noe med saken og gjøre.

Hvordan kan han svare når han ikke har vært innlogget?

Han kan jo fint lese alle innleggene uten å være innlogget.

Og hadde det vært meg ville jeg neppe ha logget meg inn ....

Det var også min tanke.om han har sitt på det tørre så er det utrolig rart om han ikke forsvarer sin sak.
Lenke til kommentar

Og for de måtte lure (sånn som jeg gjorde først); nei, det hovedkortet har ikke innebygd grafikk så han kan ikke i farten ha koblet skjerm rett på HK og "glemt" at han ikke hadde fått grafikkortet sitt. Et eller annet kort må han ha satt inn i den riggen for å få dette til å virke.

 

Det var et par ting som ikke helt stemte med det trådstarter har skrevet, så jeg sjekket litt post historialen hans :

 

Den 5.11 skrev han : http://www.diskusjon...post&p=16436751

 

Hei. Har nå bygget meg en pc med følgende:ASUS P6X58D-E, X58

Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM

OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel (PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24))

Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Corsair strømforsyning, TX850W

Sony DVD-brenner AD-5260S intern

 

 

Altså den samme dagen som han hadde mottatt pakken fra Netshop. Her nevnes det ikke noe om manglende skjermkort...

I et par poster til den samme måneden så nevner han at han eier et 6870 , men om han hentet pakken den 05.11 så tviler jeg sterkt på at han magisk tryllet fram et nytt 6870 under byggingen av pcen og senere når han holdte på med H70 vannkjølings problemene på cpu samme dag.

 

http://www.diskusjon...06998d5164d7164

 

Dere får dra deres konklusjoner selv.

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Jeg synes vi burde la tråden ligge, til trådstarteren selv kommer på banen. Evt. stenge tråden og at trådstarter kan be om å få den åpnet igjen hvis han har noe å komme med.

 

Det er lett for oss å konkludere med at han er "skyldig", men det kan være naturlige forklaringer på at han har flere skjermkort.

 

Selv bygger jeg PCer i stor stil for kamerater og poster også endel problemstilliger jeg har, både her og i andre forum.

Ut i fra alt jeg har postet, ville dere ikke klart å konkludere hva som er mitt utstyr og hva som er andres.

 

For alt vi vet, kan trådstarter komme opp med kvittering for det andre skjermkortet.

 

Selv tror jeg han er skyldig, men det er uvesentlig hva jeg eller andre tror.

 

Moderator: Stopp dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av partene lyver, åpenbart.

 

For brukerne på diskusjon.no er det selvsagt artig å være dektektiv i førjulstiden.

 

Jeg antar det finnes kommunikasjon mellom dem på mail som TS kan offentliggjøre dersom han har blitt lovet et nytt kort.

Forøvrig en OK liste med vekt og greier av Netshop.

 

Skal ikke avsløre hvor jeg vil legge skylden, men jeg gleder meg til fortsettelsen. Kanskje en ny post hver dag frem til julaften hadde gjort seg! =)

Lenke til kommentar

Ja, da ser det ut som om trådstarter muligens lurte oss. Han påstod nemlig at han måtte kjøpe et annet kort i mellomtiden. Men så viser det seg muligens at det er kortet fra Netshop.

 

Det er overhode ikke bra om dette stemmer og bør medføre utestengelse fra forumet her.

 

Det var godt å høre at Netshop kan værer uskyldige denne gangen. Det stemmer mer med det jeg har av erfaringer selv.

 

Men vi får se hva hva evnt. kommer med. Det kan godt hende han har posta den infoen som pcen var tiltenkt å brukes med, og har brukt et annet erstatningskort i mellomtiden. Det kan også hende han har hatt samme kort i en annen maskin og. Det er flere her inne som har mer enn en av hver ting :p

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Det kan godt hende han har posta den infoen som pcen var tiltenkt å brukes med

Ja, også lagt merke til at endel er ivrige å gjør om profil/signatur til varer som er på vei i posten. Men at de går så langt som å poste konkrete bygg/oppstartproblemer på noe som ikke er mottatt enda er vel mere sjeldent?

 

Men som noen allerede har antydet, vi har nå hørt begge parter og hver og en av oss får gjøre opp sin egen mening/tro :)

Lenke til kommentar

Han skrev jo at han hadde kjøpt et helt likt skjermkort for muligheten til CF når han fikk tilbake det andre kortet.

 

Selv tror jeg faktisk det er en liten mulighet for at han snakker sant, men alt peker imot han.

 

Tidenes julekrim :D

 

Tja.. Da er det iallefall ikkeno problem for han å legge ved fakturakopi av begge kjøpene da, om han snakker sant. ;)

Lenke til kommentar

Foreslår at vi lar saken ligge til TS eventuelt velger å oppklare spørsmål som er stilt og kommentere fakta som er kommet frem. Hver enkelt får trekke den konklusjonen de mener er riktig utifra det de har lest, men la oss holde oss for gode til å henge ut og starte heksejakt på trådstarter! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...