Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Men gav dere på rimelig tidspunkt beskjed til kunden deres om at det var nødvendig å ta vare på embalasjen etter han sa i fra om feilen?

Etter hva jeg forstår av TS så ba Netshop ham om å gå innom postkontoret for å melde saken.

 

Jeg mistenmker at det er de til tider udugelige sjelene som jobber i Post-I-Butikk som ikke kjenner prosedyrene og fremgangsmåte i slike tilfeller, og derfor heller ikke har sagt noe om å ta vare på embalasje.

 

Dog sånn generellt, skjønner jeg ikke helt hva bilde av en åpnet eske angivelig skal bevise hverken ene eller andre veien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er litt kjipt. Handler noe på nettet, mottar esken og finner ut at ikke alt er der. Plassen du kjøpte dette fra ber deg dra til Posten som sikkert mange her har ulike erfaringer med. Spesielt morsomt blir det nok hvis det er post i butikk eller lignende og personen du snakker med faktisk er den personen som har tatt noe fra esken. Da har nok kunden god sjangs til å få god hjelp og oppfølging... Bare en tanke fra min side.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Dersom vi får beskjed om at noe mangler i en sending til en kunde har vi selvsagt faste og klare retningslinjer for hvordan dette håndteres.

Først sjekker vi lagerstatus på det nevnte produktet, for å se om det aktuelle produktet ligger igjen på lokasjonen. Siden vi benytter både varenummer, lokasjon og batchnummer på hver eneste vare gir dette ypperlige muligheter for en dobbeltsjekk.

I dette tilfellet var det veldig enkelt, da vi kun hadde fått 5 av disse skjermkortene inn, og antallet på lager stemte med at 1 stk. var sendt til den konkrete kunden.

 

TS skriver at Netshop sier til han i telefonen at et nytt kort var lagt i posten og på veg til han! Dette gjentas deretter ved flere anledninger inntil Netshop ikke lenger står ved det. Jeg kan ikke se at dette framgår i denne versjonen. Er dette noe TS fant på eller har det hendt og at Netshop ved en misforståelse ga en slik beskjed? TS nevner også at brun pakketape i mengder er benyttet. Bruker Netshop slik tape?

 

Dessverre har jeg selv erfart at Netshop ikke alltid skriver det som er korrekt hendelsesforløp, men pynter på "sannheten" for å få deres versjon til å høres ut som den riktige.

Lenke til kommentar

Men gav dere på rimelig tidspunkt beskjed til kunden deres om at det var nødvendig å ta vare på embalasjen etter han sa i fra om feilen?

Etter hva jeg forstår av TS så ba Netshop ham om å gå innom postkontoret for å melde saken.

 

Jeg mistenmker at det er de til tider udugelige sjelene som jobber i Post-I-Butikk som ikke kjenner prosedyrene og fremgangsmåte i slike tilfeller, og derfor heller ikke har sagt noe om å ta vare på embalasje.

 

Dog sånn generellt, skjønner jeg ikke helt hva bilde av en åpnet eske angivelig skal bevise hverken ene eller andre veien

 

Det hjelper dog ikke stort om det tok dem nesten to uker (utifra det jeg tolker av OP) før de sa noe om hvordan han skulle forholde seg. Jeg tar ihvertfall ikke vare på embalasjen min i 2 uker i etterkant uten god grunn.

 

Jeg er forøvrig enig i at jeg ser ikke helt relevansen med å se på pappesken forsendelsen kom i. De har jo all data på systemet, og ved mindre vi snakker om noen slags "Post-forensics" her så tviler jeg litt på at du kan konkludere mye utifra det. In any case - om kunden faktisk ville svindle posten - hvor vanskelig er det egentlig å åpne pakken og tape den igjen med standard post-tape? "bevisene" ville jo da vært helt i linje med muligheten for en utro tjener i posten.

 

Kanskje det er verdt det for kunden å forhøre seg med posten direkte og forklare situasjonen? Hvis Netshop har rimelige bevis for korrekt utsendelse i forhold til vekt (og det virker det jo som) så er det jo ihvertfall rimeige argument for at feilen ligger hos posten. En godt skrevet appell via klagesystemet er vel ihvertfall verdt å prøve fremfor å svelge et tap på kr 2000.

 

Jo flere slike skrekkhistorier jeg hører over årene - jo mer vurderer jeg å skifte til en personlig policy med å alltid åpne pakken på postkontoret ved henting uten unntak.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis Netshop har rimelige bevis for korrekt utsendelse i forhold til vekt (og det virker det jo som) så er det jo ihvertfall rimeige argument for at feilen ligger hos posten. En godt skrevet appell via klagesystemet er vel ihvertfall verdt å prøve fremfor å svelge et tap på kr 2000.

Jeg er også enig i at Netshops's fremstilling/prosedyre er vanntett og forsendelse vekt stemmer med postens egne tall.

 

I slike tilfeller (hvor vare er forsvunnet i postgang) er det Posten som skal dekke tapet, ikke Netshop

 

Det er fortsatt divergens mellom det TS sier og Netshop så siste ord er vel ikke sagt.

Lenke til kommentar

Nå er vel tingen her at netshop er kunden hos posten, og ikke trådstarter, så dette er vel uansett netshop sitt ansvar og ikke kundens.

 

Men trådstarter burde vel merke om det var et stort hull etter skjermkortet et eller annet sted i pakken. I hvert fall de gangene jeg har fått noe fra netshop (eller andre butikker) så har det vært rimelig få kubikkcm med luft mellom pakker og poser.

Lenke til kommentar

Kunden kan kun klage på mottatt vare på posten, og det skal skje ved mottagelse om den virker åpnet eller skadet. For etterpå så er det jo like meningsløst og komme 10 min senere og si den hadde transportskade (hvem vet om den er sluppet i bakken etterpå?) om vi skal ta et eksempel.

 

Dessuten er det Netshop som er kunden hos posten. Og når sendingen kommer mangelfult frem, må de ta dette opp med deres distributør. Vekten er kjent, og man kan enkelt se om den har forandret seg noe sted som den scannes. I såfall ser man fort om posten er syndern.

 

Netshop må også ta med i sine forbehold, at en pakker kan ha veid den inn, og så etterpå fjernet noe av innholdet om det er en uærlig sjel, eller at han av en eller grunn tar den opp igjen og glemmer legger den i. Men det vil jo da være avvik allerede ved første scanning hos posten.

 

Selv har jeg hatt en retur nylig. Få returnr og og retur behandling og tilbakebetaling av kjøpesum gikk veldig greit. Men å få igjen for frakten i retur har det ikke skjedd noe på 14 dager (kopi av kvittering osv oversendt). Så sendte en purring i dag. Ikke store summen, men allikevel. Derfor blir man meget skeptisk når man leser slikt som dette. Det er overhode ikke bra for rykte til Netshop.

 

Så selv om jeg ikke har opplevd noen større nevneverdige problemer med dem enda, så tenker man jo over detta når man skal handle noe der. Da kan man lett gå over til konkurrenten.

 

Edit: Det er iallefall et pluss igjen at dem faktisk svarer i trådene her!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Da må jeg nesten bare spørre! Veies pakkene også hos post i butikk før de leveres ut? Hvis ikke (egentlig uansett) så er det faktisk en mulighet for at pakken har vært åpnet der. Utro tjenere finnes overalt. En annen ting jeg ikke kan slippe helt er den brune pakketapen som TS nevner. Bruker virkelig Netshop slik tape, eller har de egen tape med reklame fra Netshop på? Jeg vil tro det siste er tilfelle.

 

Det skal bli interessant å høre hvilken kontrollvekter Orjanp kommer tilbake med når han har sjekket. Han jobber innen Posten og vet hva han snakker om.

Nå har jeg ikke fått noen forespørsel fra TS. Såvidt jeg kan se har han vel ikke vært aktiv i tråden i særlig grad etter at han opprettet den.

Vil oppfordre TS til å legge ut nøyaktig hva han bestilte, slik at det i tillegg vil være mulig å kontrollere at vekten som Netshop har oppgitt er korrekt.(Ikke at jeg mistenker dem for å lyve, men det er greit å ha all fakta på bordet :))

 

Har forøvrig kontrollert sendingsnummeret som Netshop oppgav. Men for å være sikker på at jeg ikke bryter noen taushetsplikt velger jeg å ikke posten den informasjonen selv. Dersom TS vil ha den informasjonen er det bare å sende meg en PM, så kan han legge den ut dersom han vil. Netshop, som den profesjonelle part, vil enkelt få tak i den informasjonen dersom de kontakter sin kundekontakt i Posten.

Lenke til kommentar

Det var et par ting som ikke helt stemte med det trådstarter har skrevet, så jeg sjekket litt post historialen hans :

 

Den 5.11 skrev han : http://www.diskusjon...post&p=16436751

 

Hei. Har nå bygget meg en pc med følgende:ASUS P6X58D-E, X58

Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM

OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel (PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24))

Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Corsair strømforsyning, TX850W

Sony DVD-brenner AD-5260S intern

 

 

Altså den samme dagen som han hadde mottatt pakken fra Netshop. Her nevnes det ikke noe om manglende skjermkort...

I et par poster til den samme måneden så nevner han at han eier et 6870 , men om han hentet pakken den 05.11 så tviler jeg sterkt på at han magisk tryllet fram et nytt 6870 under byggingen av pcen og senere når han holdte på med H70 vannkjølings problemene på cpu samme dag.

 

http://www.diskusjon...06998d5164d7164

 

Dere får dra deres konklusjoner selv.

Endret av Malvado
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kan jo være det skjermkortet han vistnok skulle ha bestilt etterpå?

 

Han mottok pakken fra Netshop den 05.11.2010 , han bygget pcen samme dag og postet om oppstartsproblemer her på forumet. Pakken var hentet i tromsø tidlig på dagen klokken 14.17 , da har han greid å trylle fram et identisk skjermkort på tiden det tok ham å bygge pcen og poste om oppstartsproblemene her på forumet 18 tiden.

Lenke til kommentar

Det kan jo være det skjermkortet han vistnok skulle ha bestilt etterpå?

 

Han mottok pakken fra Netshop den 05.11.2010 , han bygget pcen samme dag og postet om oppstartsproblemer her på forumet. Pakken var hentet i tromsø tidlig på dagen klokken 14.17 , da har han greid å trylle fram et identisk skjermkort på tiden det tok ham å bygge pcen og poste om oppstartsproblemene her på forumet 18 tiden.

 

Ja jeg så det rett etterpå:)

 

Han er indeed busted.

 

Da kan man kanskje endre trådtitelen til "Jeg prøvde å svindle netshop for 2000 kr" :laugh:

Endret av Dr.Satan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...