Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Du skal ha fått en brilleseddel etter en synstest for briller hos optikeren. Synstest for linser og briller er forskjellige. Synstest for briller tester blant annet optikeren for skjeve hornhinner og eventuelle synsfeil. Ved en synstest for linser er mye enklere og vil derfor ikke inneholde like mye informasjon som en brilletest.

 

Hvis du allerede har tatt en synstest hos en optiker og du har mistet brilleseddelen skal de ha lagret en kopi som de kan skrive ut til deg. :thumbup:

 

Vel, med tanke på at utgangspunktet for synstesten min var at jeg skulle ha linser er det en synstest for linser jeg har tatt i så fall. Men jeg har linser for skjeve hornhinner, så jeg må da ha blitt testet for det i alle fall. Kan stikke innom optikeren og høre. Får håpe jeg ikke må ta enda synstest. Takk for svar!

 

Edit: Men det er altså en brilleseddel jeg skal ha med, selv om jeg utelukkende bruker linser?

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med tanke på at utgangspunktet for synstesten min var at jeg skulle ha linser er det en synstest for linser jeg har tatt i så fall. Men jeg har linser for skjeve hornhinner, så jeg må da ha blitt testet for det i alle fall. Kan stikke innom optikeren og høre. Får håpe jeg ikke må ta enda synstest. Takk for svar!

 

Edit: Men det er altså en brilleseddel jeg skal ha med, selv om jeg utelukkende bruker linser?

Jeg er fortsatt litt usikker på hvilken som skal taes med men ettersom brilleseddelen din inneholder at du har skjeve hornhinner trur jeg da denne burde holde.

 

Tross alt vil de jo bare se om synet ditt holder standard og hvis de fortsatt er i tvil om noe vil legen mest sannsynlig gjøre en kjapp undersøkelse.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ser at det er mye snakk om synet her nå og slenger med noe jeg lurer på.

 

Jeg er delvis fargeblind vanlig rød, brun. Jeg er også litt nærsynt. Hvordan vil dette påvirke evt mine opptaks sjanser til Hæren? Har tenkt å søke CSSBT eller INGBT.

 

Er det generelt vanskelig å komme jeg inn i noen av disse bataljonene, er det mange som søker på disse for forhold til andre bataljoner?

Lenke til kommentar

Enkelte jeg kjenner var på sesjon allerede i september, og jeg vet om noen som drar nå. Vil det ikke svekke sjansene for å komme inn på det du vil, ved å bli innkalt til sesjon så sent som dette?

Leser om flere som faktisk ringer til VPN før de mottar sesjon del 2 brevet, så de kan dra tidligere. Er dette mulig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk høre fra en kompis som var inne på sesjon for noen dager siden at et flertall røk ut pga. dårlig hørsel.

 

Noen som vet hvilke krav som stilles til hørsel?

Du må ha hvertfall 6/9. Mulig du kan ha helt ned på 4, men har du dårlig hørsel kan du ikke være på skytebanen osv. så da blir du sendt ut med en gang. Var noen på innrykk som hadde falt noen karakterer i hørsel etter russetiden, så bare tenk på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer også på om det er mulig å ringe til vpv, og få en sesjons dato før jeg får brevet i posten. Er mange av vennene mine som har fått allerede, men jeg har ikke, og jeg er interessert i å snart dra på sesjon, så de bra plassen ikke blir opptatt.

Gjorde det forrige uke, de satt meg opp med en gang den 5. Desember, super greie folk der :thumbup:

Lenke til kommentar

Var selv ved sesjon i 2006-2007 og har nå bli innkalt til førstegangstjeneste, sånn jeg har forstått det har det kommet ny ordning etter dette, med sesjon 1 & 2. Jeg har kun vært på en sesjon, vil jeg da få en sesjon del 2 når jeg starter min førstegangstjeneste?

 

Eller hvordan fungerer dette, offiseren jeg snakket med under sesjon 1 snakket ikke noe om hvilken stilling jeg kunne ønske meg eller noe lignende. Må jeg f.esk ta denne løpetesten på tredemølle når jeg kommer til førstegangstjeneste(gjorde ikke dette når jeg var på sesjon), isåfall må jeg ta disse IQ testene på nytt?

Lenke til kommentar

Er det muligheter for å klage på resultatet om man ikke kommer videre til sesjon del 2, eller er løpet kjørt da? Tror vi som er 94 skulle få svar nå i desember, så håper jeg går videre :) .

Dette er nå lagt til i første post :)

Takker for svar :) Fikk brev idag, gikk videre til del 2 :D Ble ganske lykkelig når jeg så det! Blir vell innkalt til neste høst eller noe sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...