Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Til alle dere 93-folk som har blitt har blitt bedt om å ta DEL 1 på nytt og som ikke går utdanningsløp som varer lenger enn 2012, ring inn og forklar problemet. Dere har antakelig krysset av på feil år for endt skolegang på vgs. SÅ OM DERE ER FERDIG PÅ VGS I 2012, VIL I FORSVARET I 2012, MEN MÅ TA DEL 1 PÅ NYTT, RING INN OG FÅ DET OMGJORT!!!

 

Nr: 03003 til vpv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle dere 93-folk som har blitt har blitt bedt om å ta DEL 1 på nytt og som ikke går utdanningsløp som varer lenger enn 2012, ring inn og forklar problemet. Dere har antakelig krysset av på feil år for endt skolegang på vgs. SÅ OM DERE ER FERDIG PÅ VGS I 2012, VIL I FORSVARET I 2012, MEN MÅ TA DEL 1 PÅ NYTT, RING INN OG FÅ DET OMGJORT!!!

 

Nr: 03003 til vpv.

Har puttet informasjonen i første post :)

Lenke til kommentar

Jeg ble kalt inn i fjor, men fikk ikke svaret før desember i år (dvs. sesjon del 1 svarte jeg på rundt oktober 2009 - sesjon del 2 fikk jeg igjen til desember 2010).

 

Sikker? Jeg er 92-modell og svarte på del 1 i januar 2010 og fikk svar om jeg kom videre i april 2010. Venter fortsatt på innkallelse til del 2.

 

Til alle dere 93-folk som har blitt har blitt bedt om å ta DEL 1 på nytt og som ikke går utdanningsløp som varer lenger enn 2012, ring inn og forklar problemet. Dere har antakelig krysset av på feil år for endt skolegang på vgs. SÅ OM DERE ER FERDIG PÅ VGS I 2012, VIL I FORSVARET I 2012, MEN MÅ TA DEL 1 PÅ NYTT, RING INN OG FÅ DET OMGJORT!!!

 

Nr: 03003 til vpv.

Har puttet informasjonen i første post :)

 

Hehe, der var det jo perfekt forklart gitt ;)

Lenke til kommentar

Jeg ble kalt inn i fjor, men fikk ikke svaret før desember i år (dvs. sesjon del 1 svarte jeg på rundt oktober 2009 - sesjon del 2 fikk jeg igjen til desember 2010).

 

Sikker? Jeg er 92-modell og svarte på del 1 i januar 2010 og fikk svar om jeg kom videre i april 2010. Venter fortsatt på innkallelse til del 2.

 

Jupp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eksempel:

Kari har 5 epler. Hun gir 4 epler til Pål. Hvor mange epler har Kari da?

 

Flere eksempler enn det tror jeg faktisk ikke er tillatt å gi, da det ikke er meningen at folk skal øve seg til sesjonstestene. Jeg resonerer slik at dersom man må øve for å løse oppgaven over, da er man i utgangspunktet ikke tatt ut til sesjon.

Endret av Sapere_aude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, var nervøs for at det var algebra og lignende, er ikke så god i teoretisk matte. Men jeg er logisk nok til forsvaret håper jeg

 

 

De 2-3 første spørsmålene har en slik vanskelighetsgrad.

 

Men det par siste (er vel rundt 35), trenger du virkelig logisk sans og litt regneferdigheter for å finne ut av.

 

Det at du kan multiplisere og dividere for hånd (altså uten kalkulator) oppfattet jeg som en fordel da jeg var på sesjon for 2 år siden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro at hver del av IQ-testen kan gi totalt 3 mer i karakter (totalt alt sammen gir 9 og testen er tredelt)

Så hvis du f.eks scorer fullt på figurlikthet og synonymer skal du ikke se bort ifra at du kan få 6/9 selv om du ikke hadde fått et eneste poeng i matten.

Fikk selv beskjed om at jeg hadde fått 8/9 totalt hadde det ikke vært for at jeg gjorde det svakt på ordlikheten. Endte med andre ord opp 6/9 pga jeg suger i norsk. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke så veldig nøye med disse iq testene, de har lite/ingenting å si om man er tjenestedyktig eller ikke. Tjenestedyktigeheten går kun på legens medisinske vurdering av totalhelsen og ja noen jeg kjenner ble jo tjenestedyktig før disse testene, da det er to grupper (iallefall i Oslo) på sesjon hvor en går igjennom helseundersøkelse osv og den andre tar prøvene.

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig nøye med disse iq testene, de har lite/ingenting å si om man er tjenestedyktig eller ikke. Tjenestedyktigeheten går kun på legens medisinske vurdering av totalhelsen og ja noen jeg kjenner ble jo tjenestedyktig før disse testene, da det er to grupper (iallefall i Oslo) på sesjon hvor en går igjennom helseundersøkelse osv og den andre tar prøvene.

De går nok ikke på tjenestedyktigheten som du sier, men er vel for å vurdere om man kan ta utdanning o.l. i Forsvaret(?)

Lenke til kommentar

Det er ikke så veldig nøye med disse iq testene, de har lite/ingenting å si om man er tjenestedyktig eller ikke. Tjenestedyktigeheten går kun på legens medisinske vurdering av totalhelsen og ja noen jeg kjenner ble jo tjenestedyktig før disse testene, da det er to grupper (iallefall i Oslo) på sesjon hvor en går igjennom helseundersøkelse osv og den andre tar prøvene.

De går nok ikke på tjenestedyktigheten som du sier, men er vel for å vurdere om man kan ta utdanning o.l. i Forsvaret(?)

 

Det stemmer. Man må ha karkateren 5 eller bedre for å kunne søke utdanning i forsvaret. Kun ett forsøk.

Endret av Major Pettersen
Lenke til kommentar

Resultatet fra IQ-testen som gir resultater lavere enn 2(og 2?) blir ikke erklert tjenestedyktig, disse resultatene vil også bli sjekket opp mot skolekarakterer så det ikke går ann å jukse seg til å ikke bli tjenestedyktig.

 

Ved 5 eller høyere i score på IQ-test får man kunne velge tjenestested selv på sesjon, innen hæren. Velger man sjø eller luft blir man bare sendt til madla og velger ikke hva som skjer videre, på sesjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...