Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger karakter 3 for å bli tjenestedyktig. Da må du klare 9 minutter.

 

Du kan jo øve deg på å løpe opp bratte bakker.

Står i OP at det ikke er noen mistekrav til den fysiske testen.

 

Den samlede karakteren skal bli 3. Så hvis man gjør det dårlig på løpetesten, må man gjøre det desto bedre på de andre testene.

Lenke til kommentar

Skal på sesjon del 2 i Oslo i morgen :D

 

Hvordan gikk det?

 

Gikk bra det. Var visst bare for folk som hadde søkt på flygeskolen eller annen utdanning i forsvaret. Fikk 12:35 på løpetesten, 7 på datatesten (sammenlagt matte, norsk og figurgreier) og 9 på det medisinske. Skal VELDIG mye til å få dårligere enn 3 hvis du ikke vil inn. Heller bedre å være ærlig, tror ikke de vil ha en masse uengasjerte folk.

 

For de som lurte sa han at 10:30 var gjennomsnittet på løpinga.

 

Sesjonsoffiseren anbefalte meg å søke på befalsskolen, noen som vet noe om dette? Hvis jeg ikke ender med å søker der, og heller ikke kommer inn på flygeskolen så blir det inn i sambandsbataljonen for førstegangstjeneste. Blir nok kult!

 

EDIT: Tror han også sa noe om at det egentlig skulle være en styrketest, men at apparatene ikke var klare til bruk ennå.

Endret av Julian666
Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har et spørsmål angående den teoretiske prøven.

 

Jeg har hørt rykter om at du har 15 minutter på deg til å svare på spørsmålene.

Er dette 15 min per del, eller på alle de tre delene?

 

Og er det slik at jeg har veldig dårlig tid når jeg tar denne prøven? Må jeg haste meg gjennom hvert eneste spørsmål og bare tippe når jeg begynner å få dårlig tid?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Noen som har noe greie på hvordan det er for oss som ikke vil inn til førstegangstjenesten, men allikevel blir innkalt til sesjon del 2? Har ikke blitt innkalt enda, men skal visst bli det. Er det mulig å sende inn noe brev, evt. møte opp, og utføre testene, for så å fortelle at jeg ikke ønsker å komme inn? Eller er sjansene små for at det tas hensyn til dette?

Lenke til kommentar

Flesteparten av jentene i min klasse (VG2) ble innkalt (94-modell). De fikk vite at de var kalt inn for tidlig, men at de fortsatt måtte til innkalt sesjon.

 

En som ikke ble kalt inn ringte til VPV og fikk beskjed om at de andre var kalt inn for tidlig, og at hun skulle til neste år "som vanlig".

Endret av Thont
Lenke til kommentar

Hei, ble innkalt til sesjon del 2. Hvis jeg klarer testene der, vil det si at jeg MÅ inn, eller kan jeg velge?

 

MVH Christopher

Hvis du scorer bra på testene vil du mest sannsynlig bli kalt inn til førstegangstjeneste. Du kan ønske deg inn til forskjellige tjenester men hvor du ender opp kommer helt an på forsvarets behov for soldater.

 

For å svaret på spørsmålet ditt: Ja, hvis du blir innkalt til førstegangstjeneste er du pliktig til å møte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...