Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Jeg krysset av en eller annen grunn av på at jeg ville i forsvaret, men jeg vil absolutt ikke. Jeg vil ikke noe innen dette, men jeg ble innkalt. Jeg lurer på om det er en måte å si ifra at man ikke vil og slippe dette, for det er ikke noen grunn til at jeg kommer dit.

 

Takk!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei.

 

Jeg krysset av en eller annen grunn av på at jeg ville i forsvaret, men jeg vil absolutt ikke. Jeg vil ikke noe innen dette, men jeg ble innkalt. Jeg lurer på om det er en måte å si ifra at man ikke vil og slippe dette, for det er ikke noen grunn til at jeg kommer dit.

 

Takk!

Alle har godt av et år bort fra ho mor =)

 

Men ring VPV på 03003. De kan nok hjelpe deg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det kommer til matte-delen på Sesjon del 2.

Hva bør jeg øve på?

Har alltid slitt med matte, men ønsket er å komme inn på Befalsskolen. Hva slags matte bør øves på? Har lest mye om figurlikheter osv, samt litt matte oppgaver generelt.

 

 

Mye som The Barnacle sier, du bør kunne å dele og gange uten hjelp av kalkulator.

 

Men det aller meste lar seg regne i hodet, eller er ren logikk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Øv på logisk matte og tid/distanseregning. Noe mer enn det hadde jeg ikke orket. Jeg møtte opp og tok prøven etter 24 timer med reising og holdt bokstavelig talt på å sovne i lobbyen på hotellet sesjonen var på. Resultatene mine var over gjennomsnittene, og prøven er ikke så vanskelig.

 

Men rett deg opp i ryggen. Ikke la dem se deg med en sløkk holdning, men gjør et sterkt og selvsikkert inntrykk og gå oppreist og ordentlig.

 

Du kan sikkert også prøve forskjellige iq tester som den på mensa. Skader ikke.

 

Vennligst rett meg om jeg sier for mye her, fordi jeg vet ikke hva som er lov eller ikke å fortelle om prøven.

 

Og til svar på tidligere spørsmål, kan man velge og vrake hvis man får over 5 på teorien, som er lett.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Noen som vil overbevise meg om at førstegangstjeneste er verdt tiden? Er innkalt på sesjon 2, men å hoppe rett på utdanning frister mer. :p

Its superninjaawesome,

Er veldig bra på cv'n,

Utvikler deg som person,

Møter nye mennesker,

Bidrar til samfunnet i Norge,

Its superninjaawesome,

osv.

Lenke til kommentar

Noen som vil overbevise meg om at førstegangstjeneste er verdt tiden? Er innkalt på sesjon 2, men å hoppe rett på utdanning frister mer. :p

 

 

Kom nettopp hjem fra skarpskyting i lagsrammen (8 mann), og skal ha skarpskyting sammen med stormpanservogn i morgen. På torsdag skal hele troppen min i skarpt angrep og blaste vilt med HK416, MG3, rekylfri kanon, 40mm granatkaster + stormpanservogner med 30mm og 7,62 mitraljøser.

 

 

 

Ja, det er verdt tiden :D

Lenke til kommentar

Blir det matteoppgaver som krever formelkunnskap?

Har ikke hatt matte på noen år, og tror det er smart å forsøke å børste støv av grunnleggende mattekunnskaper.

 

Blir det slikt som areal av sirkel, tid/distanse, algebra, brøk, kvadratrot? Så lenge man ikke gir faktiske eksempler fra sesjon, regner jeg med at det er helt allright å svare på spørsmålet... :-)

 

Forøvrig noen som har tips til hvor en kan finne oppgaver å øve seg på? Utrolig hvor mye man glemmer årene etter vgs.

Lenke til kommentar

Blir det matteoppgaver som krever formelkunnskap?

Har ikke hatt matte på noen år, og tror det er smart å forsøke å børste støv av grunnleggende mattekunnskaper.

 

Blir det slikt som areal av sirkel, tid/distanse, algebra, brøk, kvadratrot? Så lenge man ikke gir faktiske eksempler fra sesjon, regner jeg med at det er helt allright å svare på spørsmålet... :-)

 

Forøvrig noen som har tips til hvor en kan finne oppgaver å øve seg på? Utrolig hvor mye man glemmer årene etter vgs.

 

 

 

Formelkunnskap trengs ikke

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har veldig lyst til å komme inn på sanitetsbataljonen på befalskolen. Tenker egentlig mest på de teoretiske testene osv. men dersom jeg har hadd gjennomsnittlige karakterer i T, og R1- matten, vil jeg da stille bra på prøven? Eller burde jeg lese på noen ting veldig godt?

Lenke til kommentar

Jeg har veldig lyst til å komme inn på sanitetsbataljonen på befalskolen. Tenker egentlig mest på de teoretiske testene osv. men dersom jeg har hadd gjennomsnittlige karakterer i T, og R1- matten, vil jeg da stille bra på prøven? Eller burde jeg lese på noen ting veldig godt?

 

 

Testene er ABSOLUTT ingenting å bekymre seg for. Det aller aller meste er ikke den type matte du lærer på skolen. Det baserer seg på logikk og enkel tenkning

Lenke til kommentar

Jeg har sesjon 12. mai, men er det noen som helst gren innenfor førstegangstjensten som fortsatt er ledig? Er det i såfall mye å velge imellom?

 

Synes det egentlig er et litt tåpelig system dersom de som har sesjon først blir prioritert. :hrm:

 

Det er fortsatt plasser i avdelingene, men det er begrenset valgmulighet. Du må nok regne med at kun vinter- og vårinnrykkene er ledige, men det dukker opp plasser stadig vekk på sommer- og høstinnrykkeme.

 

Synes også systemet er tåpelig og uholdbart. Jeg var på sesjon for litt over en måned siden, og da var nesten alt opptatt, men jeg var heldig og det dukket plutselig opp en plass i Sjøforsvaret i juli, akkurat det jeg ville. Så slik fungerer det. Kan også anbefale å akseptere den plassen man blir tilbudt på sesjon, så kan du heller ringe VPV og prøve å bytte senere.

Lenke til kommentar

Blir det matteoppgaver som krever formelkunnskap?

Har ikke hatt matte på noen år, og tror det er smart å forsøke å børste støv av grunnleggende mattekunnskaper.

 

Blir det slikt som areal av sirkel, tid/distanse, algebra, brøk, kvadratrot? Så lenge man ikke gir faktiske eksempler fra sesjon, regner jeg med at det er helt allright å svare på spørsmålet... :-)

 

Forøvrig noen som har tips til hvor en kan finne oppgaver å øve seg på? Utrolig hvor mye man glemmer årene etter vgs.

 

Tips til hvor du kan finne oppgaver å øve deg på: mensa.no. Hvertfall for den logiske biten :)

 

Matten går som regel veldig bra uansett, og går for det meste på enkel ganging, plussing osv. Øv på å grupper opp stykkene, slik at for eksempel 47*4 blir 40 * 4 (som er 160) pluss 7*4 (som er 28), slik at det til sammen blir 188. (Det funker hvertfall for meg.) Prøv å løs slike oppgaver så fort som mulig og under litt press ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen hørt hvor sent man kan bli kalt inn til sesjon del 2. Jeg har lest at det er i løpet av skoleåret 2011, men hvor sent kan det komme?

 

Jeg har fått svar fra sesjon del 1 om at jeg skal bli kalt inn til sesjon del 2, men jeg har fortsatt ikke motatt noen dato til sesjon del 2. Er selv født i 92 og det begynner å nærme seg slutten av videregående nå. Jeg har søkt videre utdanning dermed jeg er litt usikker om jeg faktisk vil inn i forsvaret, så det hadde vært fint å være helt sikker på hva jeg skal gjøre etter videregående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...