Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er garderobe til å skifte i før og etter de fysiske testene. Det blir løping på tredemølle (økende fart og motbakke) og nedtrekk. Om det er tungt spørs hvor godt form du er i. Du kan gi deg etter f.eks 5 min. på tredemølla, men da blir karakterene deretter.

 

Om alle på sesjon del 2 løper 20 min på tredemølla vil jo sesjonen aldri bli ferdig?

Lenke til kommentar

Skall inn til sesjon i morgen. Har ganske lyst til å ta førstegangstjenesten i hæren, men er en ting som bekymrer meg litt.

 

Har en ganske lang tid nå hatt noe nedsatt syn (nærsynt), men har aldri tenkt over å ta en synstest. Da jeg skulle svare på spørsmålene var jeg jo ikke klar over hva mitt syn lå på, så svarte bare at det var "Ok". Hvor strenge er de på dette? Vil de bli irriterte hvis det viser seg at jeg er blind som en flaggermus (litt overdrivelse, men merker at det er vanskelig å lese tekst på avstand), selv om jeg krysset av at alt var fint? Får man poeng basert på hvor mange bokstaver/linjer man leser? Vil legen merke om jeg eventuelt myser etc?

 

Har hørt as hvis det ligger under -3 så kan man glemme å komme videre, men har og hørt om folk som har kommet videre selv om de ikke en gang kan se blinken på skytebanen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke åssen du kan ha lyst til å ta førstegangstjeneste. For meg virker det som det værste tidssløset jeg noen gang har stått konfrontert med. Og nå er jeg innkalt til sesjon del 2, og det ville være en katastrofe for meg hvis jeg blir innkalt. Jeg tåler bare ikke tanken på NOE som har med denne dritten å gjøre. Løpe rundt og leke tarzan i norsk natur, svømme i gjørme, og sånt? NEI! Ikke min stil. Stå opp tidlig her dag og ha 2 fridager i måneden? NEI! Ikke min stil. Gjøre 20 pushups på kommando? Aldri i hele fakkings livet mitt! Og jeg vet at jeg kommer til å score ganske bra på testene, dessverre. Så da tenker de kanskje at jeg er en god kandidat, uavhengig av mine ønsker?

 

Så jeg spør bare om noen vet om jeg har et valg? Da mener jeg ikke valg angående hva jeg skal gjøre i forsvaret, men om jeg har et valg om jeg kan få slippe.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du ikke har lyst til å ta førstegangstjeneste, 8 uker med rekruttskole kan være ganske dritt for noen, ikke for andre. For min del ble rekruttskolen etterfulgt av 4 uker kurs med mye praksis og nå skal jeg snart til Bodø for å laste bomber og missiler på F-16, og ammo på kanonen. Blir dårlig med gjørmesvømming og tarzan i naturen. Hatt fri alle helger untatt 1 siden jeg kom i militæret i slutten av juli. Nå har jeg nesten to uker fri og de blir ikke tatt fra de øvrige permdagene man har

 

30000 kroner rett inn på konto, skattefritt, når man dimmer er helle ikke feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det slik at de som blir kalt inn seint til sesjon har mindre sjanse for å komme dit de ønsker?

 

Det er slik jeg har forstått det i hvert fall. Jeg var på sesjon i mai, da var alt jeg ønsket allerede fylt opp.

Får man da større mulighet for å få ønsket oppfylt på vinterinntaket?

Lenke til kommentar

Lurte på hvordan det er med den teoretiske testen. Er den lang? Er regnestykkene sånn X2/7+45a-43b*5=5x4y opplegg eller enklere?

 

Og hvordan bestemmer de hvem som blir innkalt til FOS for å gå på befalskole? Vet jeg har syn nok til å bli med i forsvaret men pga eg har dårligere syn enn Ola Nordmann kan det hende at de velger han over meg?

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar

Jeg skal inn på sesjon om to uker. Jeg bruker linser. På de papirene jeg har fått står det at jeg skal ta med noe som kalles en brilleseddel. Er dette noe jeg skal få av optikeren min?

Du skal ha fått en brilleseddel etter en synstest for briller hos optikeren. Synstest for linser og briller er forskjellige. Synstest for briller tester blant annet optikeren for skjeve hornhinner og eventuelle synsfeil. Ved en synstest for linser er mye enklere og vil derfor ikke inneholde like mye informasjon som en brilletest.

 

Hvis du allerede har tatt en synstest hos en optiker og du har mistet brilleseddelen skal de ha lagret en kopi som de kan skrive ut til deg. :thumbup:

 

Edit: Skrivekrøll :whistle:

Endret av Ilcapo93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal inn på sesjon om to uker. Jeg bruker linser. På de papirene jeg har fått står det at jeg skal ta med noe som kalles en brilleseddel. Er dette noe jeg skal få av optikeren min?

Du skal ha fått en brilleseddel etter en synstest for briller hos optikeren. Synstest for linser og briller er forskjellige. Synstest for briller tester blant annet optikeren for skjeve hornhinner og eventuelle synsfeil. Ved en synstest for linser er mye enklere og vil derfor ikke inneholde like mye informasjon som en brilletest.

 

Hvis du allerede har tatt en synstest hos en optiker og du har mistet brilleseddelen skal de ha lagret en kopi som de kan skrive ut til deg. :thumbup:

 

Edit: Skrivekrøll :whistle:

Skal ikke si dette med sikkerhet, men tror denne brilleseddelen må være nyere enn 6 mnd eller noe sånt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...