Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Ja, nytt fra 2011 at løpetesten, samt diverse andre ting er obligatorisk på sesjon. Mener det stod i innkallingsbrevet for del 2 ihvertfall.

 

Synes for øvrig at både 10, 11 og 12 minutter høres ganske dårlig ut. Men 10% stigning i 10, 11 og 12 km/t er vel ganske tungt i guess. Får prøve testen en gang før jeg skal på sesjon 30. januar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat i klassen var på sesjon i går, han fikk vite at snittet lå på 8-9 minutter på løpetesten.

 

Tviler på at det er såpass lavt. Jeg er ikke særlig godt trent og klarte 12. De første seks minuttene går man, jeg tror gjennomsnittet klare å løpe i mer enn 2-3 minutter etter det selv om det er stigning.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke realistisk at det varierer med opptil 2 minutter fra sted til sted. Jeg prøvde for noen dager siden å løpe testen som oppvarming til treningen. Jeg ga meg på 10.00, for jeg skulle trene styrke etterpå og har vært syk, så jeg ville ikke presse meg for hardt. Jeg regner med å klare 12 - 13 min.

Lenke til kommentar

Men selvfølgelig. 10% er ganske kraftig stigning. En hastighet på 8 km/t over lengre tid (eksempel) er ikke veldig fort, men med 10% merker man det kraftig i lår og legger.

Skal absolutt trene så jeg kommer meg til det 12. minuttet. Da ligger jeg vel bra an. Gjerne over, så klart.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Selv er jeg spent på hvor mye jeg klarer. Har ikke mulighet for å teste det i stigning, i og med at jeg ikke eier ei tredemølle. Har heller ikke medlemsskap på et treningssenter, for dyrt. For øyeblikket trener jeg på å sykle, og jeg må si det går bra tross for en veldig dårlig kondis. Jeg har ihvertfall forbedret meg kraftig (når det gjelder å sykle lengre distanser på samme tid), og jeg kjenner det i lårene etter 32km sykling på 60 minutter. I og med at stigning tar på i lårene, så går jeg utifra at sykling vil være god trening for lårene.

 

Men det hadde jo også vært fint om jeg hadde mulighet til å løpe på tredemølle slik at jeg kunne prøvd meg på det. Men det får jeg jo prøvd meg på på sesjonsdagen, som er om litt under en måned, men om det var mulig før så hadde jeg ikke klaget. :)

Lenke til kommentar

Ja, jo, forsåvidt det er jo en mulighet. En annen mulighet er å låne kortet til en kompis for å låse meg inn. På noen tidspunkt er det ingen som jobber der, men det er framdeles åpent så lenge man har et medlemskort.

 

Har ikke peiling på hvor mye jeg greier, om det så er 10 eller 12, men jeg satser ikke så veldig høyt med min kondis for å si det slik :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...