Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen, innkalt til sesjon del 2! :mad:

 

Samme! Hvis jeg sier at jeg absolutt ikke vil, slipper man da? Kan også nevne at jeg ikke er i topp form...

 

Du har et år til å komme deg i toppform ;)

 

Har ikke tid, har skole.

 

Man har alltid tid til å trene. At man ikke gidder å disponere tid er en annen sak.

Lenke til kommentar

Faen, innkalt til sesjon del 2! :mad:

 

Samme! Hvis jeg sier at jeg absolutt ikke vil, slipper man da? Kan også nevne at jeg ikke er i topp form...

 

Du har et år til å komme deg i toppform ;)

 

Har ikke tid, har skole.

 

Man har alltid tid til å trene. At man ikke gidder å disponere tid er en annen sak.

Helt enig i dette, man trenger ikke mere en 30-60minutter trening 3-5 ganger i uka til å komme i bra form, dette handler kun om viljestyrke og gidde, samme om du skal til forsvaret eller ikke så burde man greie å få inn en 30min trenings økt minimum 3-5 ganger i uka.

 

Ellers handler det kun om å disponere tid som oletangen skriver her.

Lenke til kommentar

Fikk:

"Resultat av sesjon del 1: Utsatt avgjørelse, foreløpig ingen innkallelse til sesjon del 2"

 

"[..] Vi ser at du tar en utdanning som gjør at du ikke er aktuell for sesjon del 2 ennå". Du får utsettelse med sesjon del 2.

Du må derfor svare på spørsmålene på sesjon del 1 på nytt om et år. Da vurderer vi om du går videre til sesjon del 2.

 

Er 94, og det var som forventet :)

 

Betyr vel at jeg drar på sesjon del 2 om ca. et år.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Fikk:

"Resultat av sesjon del 1: Utsatt avgjørelse, foreløpig ingen innkallelse til sesjon del 2"

 

"[..] Vi ser at du tar en utdanning som gjør at du ikke er aktuell for sesjon del 2 ennå". Du får utsettelse med sesjon del 2.

Du må derfor svare på spørsmålene på sesjon del 1 på nytt om et år. Da vurderer vi om du går videre til sesjon del 2.

 

Er 94, og det var som forventet :)

 

Betyr vel at jeg drar på sesjon del 2 om ca. et år.

Er 94 jeg og, og jeg fikk godkjent. :) Går du en spesiell linje eller ligger 1 år etter?

Lenke til kommentar

Går VG2 Data & Elektronikk. (Elektrofag)

 

Ble faktisk litt overrasket over meldingen, ettersom mange går i lære/ut i jobb etter VG2. Men selv har jeg planer om å gå VG3, så var bare positivt for min del. Ligger heller ikke et år etter.

 

Hva er egentlig forskjellen på å få "godkjent" og å få "utsatt"? Antar at jeg kommer inn på sesjon del 2 om ca. et år jeg også.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det:

Godkjent vil si at du kommer inn til del 2 samtidig som majoriteten av kullet ditt, men om du er i skole/lærling når du skal inn i Forsvaret så får du utsatt på sesjon del 2.

 

Er du i tvil om saksbehandlingen burde du ringe VPV (tlf: 03003) og få klarhet i det :)

Lenke til kommentar

Var inne på sesjon i går og ble tatt inn i Panserbataljonen i August 2012 :thumbup:

 

Hva skjer med at jeg fikk beskjed om at Panser var full for én måned siden. :ermm:

Fikk Sesjonsoffiseren til å booke meg inn på Panserbetaljonens transport (aner fortsatt ikke hva man gjør innenfor denne avdelingen) slik at jeg kunne søke meg inn som Stormingeniør i Ping 1 eller 2 så snart jeg kunne få snakket med et av befalene der.

 

EDIT: Btw, det var 2 plasser igjen her, tok den ene, hvis du er heldig får du snappet den siste :thumbup:

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

Fikk:

"Resultat av sesjon del 1: Utsatt avgjørelse, foreløpig ingen innkallelse til sesjon del 2"

 

"[..] Vi ser at du tar en utdanning som gjør at du ikke er aktuell for sesjon del 2 ennå". Du får utsettelse med sesjon del 2.

Du må derfor svare på spørsmålene på sesjon del 1 på nytt om et år. Da vurderer vi om du går videre til sesjon del 2.

 

Er 94, og det var som forventet :)

 

Betyr vel at jeg drar på sesjon del 2 om ca. et år.

 

Samme her. Har vært stuck med del 1 i to år på rad grunnet læretid som ender februar 2013. Er for øvrig 92-modell. Bra at Forsvaret ikke gir slipp på oss. :)

 

Mulig jeg tar feil, men har hørt det ikke kan gå mer enn 9 måneder fra sesjon del 2 til innkallelse til førstegangstjeneste? Dersom det stemmer, regner jeg med jeg går videre til sesjon del 2 med neste års resultatet av del 1.

 

Kan jeg regne med førstegangstjeneste August 2013?

Lenke til kommentar

Fikk Sesjonsoffiseren til å booke meg inn på Panserbetaljonens transport (aner fortsatt ikke hva man gjør innenfor denne avdelingen) slik at jeg kunne søke meg inn som Stormingeniør i Ping 1 eller 2 så snart jeg kunne få snakket med et av befalene der.

 

EDIT: Btw, det var 2 plasser igjen her, tok den ene, hvis du er heldig får du snappet den siste :thumbup:

 

Så du skal forsøke å bli overført til Ingeniørkompaniet når du kommer dit? Går det altså?

Lenke til kommentar

Så du skal forsøke å bli overført til Ingeniørkompaniet når du kommer dit? Går det altså?

I følge sesjonsoffiser så skal det gå. Er ganske sikker på at det er fullt mulig, man skal jo tross alt inn der man tror man vil like seg og der man vil gjøre det best mulig ut av førstegangstjenesten.

Likevel hadde det vært fint om noen kunne ha bekreftet dette :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...