Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Origin er noe ordentlig møkk, jeg er sjeleglad for at jeg ikke har bestilt noe via dem. Ufattelig glad for Bioware ikke vil ha noe med Origin å gjøre.

 

0_o Bioware bruker jo Origin som fast partner for SWTOR. Er jo eneste måten å få kjøpt det elektronisk på.

Joda, det er forsåvidt greit nok. Men etter du har kjøpt og betalt bruker du ikke Origin til noe annet i ettertid. Alt i spillet foregår i spillet, patching er i launcher, GM's er ingame og all support kommer direkte fra Bioware. Men ja, man slipper ikke helt unna Origin hvis man benytter det til å skaffe spillet digitalt. :)

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at high quality var avslått i betaen? Meg bekjent så var det bare AA som var avslått. Jeg har aldri lest/sett et innlegg som bekrefter/omtaler det du sier om grafikken... det syns jeg er litt rart og leder meg til å tro at det bare er noe DU tror ;)

 

Det har blitt bekreftet av de som spilte i den kontinuerlige betaen samt de som spilte i betaen helgen som var at grafikken som var forrige beta helg da de fleste spilte var "låst" til low. Om dette var en bug eller ikke vites ikke, men forskjellen var ganske dramatisk, spesielt på character textures og landscape textures. Det ble også lagt ut en stream hvor forskjellen mellom high/low ble demonstrert fra den kontinuerlige betaen i forrige uke, men jeg finner ikke igjen lenken i farten.

 

Ellers kan det nevnes at kontinuerlige testere rapporterer at deres SWTOR mappe innholder 36GB med data, mot de 20 vi hadde i stresstest beta. Om det er en sammenheng? Hvem vet.

 

Det du er låst til "low quality" i innstillingene har ikke noe som helst å si. Det er bare snakk om funksjonen som stiller resten av innstillingene etter egen preset, så velger du low så stiller alt seg på low, velger du medium så stiller alt seg på medium, velger du high så stiller alt seg på high osv.. Så selv om du var "låst" til "low quality" så kunne du fremdeles manuelt justere alt til high uansett.

 

Det eneste som er forskjell på beta klienten per i dag og de tidligere BETA weekends med tanke på innstillingene er at du nå kan aktivere anti aliasing i selve spillet, du er ikke lenger avhengig av å tvinge dette igjennom via skjermkortdriveren, men sistnevnte løsning fungerer jo uansett best i 9 av 10 tilfeller uansett.

 

 

Hva størrelse angår så er det rett og slett dårlig design av Bioware, når klienten oppdateres / patches så blir gammel data liggende igjen så mappen bare blir større og større for hver oppdatering. Sletter du klienten og installerer fra scratch så ender du opp med ca 20gb selv med fult oppdatert og spilleklar klient. Noe jeg har testet og på sånn måte kan bekrefte selv.

 

Håper inderlig at Bioware ordner det til release, for de av oss som har spillet på SSD så er det jo bare idiotisk at gammel og unødvendig data skal ligge å ta opp flere gigabyte med plass for ingen nytte.

 

Origin funker helt greit så lenge man ikke gjør noe dumt som å endre kredittkortnummeret sitt.

 

Da vil jeg vil si at det ikke fungerer spesielt godt? Har opplevd endel styr med Origin når det kommer til Battlefield 3 og er sjeleglad at Star Wars The Old Republic ikke er avhengig av Origin på noen som helst måte og selv har jeg forhåndsbestilt Collectors Edition fra Gamestop som gjør at jeg slipper å forholde meg til Origin overhode med dette spillet.

Lenke til kommentar

Det var ikke bare AA nei, teksturene og effektene generelt etter forrige beta test (ikke den som var nå) er ganske så forbedret. Selv om du satte alt på HIGH så ville det fremdeles være low. Det var en bug med funksjonen, AA var en seperat bug. Dem har også sagt at en "Highest" setting vil være tilgjengelig til lanseringen.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det var ikke bare AA nei, teksturene og effektene generelt etter forrige beta test (ikke den som var nå) er ganske så forbedret. Selv om du satte alt på HIGH så ville det fremdeles være low. Det var en bug med funksjonen, AA var en seperat bug. Dem har også sagt at en "Highest" setting vil være tilgjengelig til lanseringen.

 

Hmm, jeg syntes ikke grafikken ser noe spesielt bedre ut nå kontra for et par uker siden. Kanskje jeg burde ta å sjekke synet whistle.gif

Lenke til kommentar

Det du er låst til "low quality" i innstillingene har ikke noe som helst å si. Det er bare snakk om funksjonen som stiller resten av innstillingene etter egen preset, så velger du low så stiller alt seg på low, velger du medium så stiller alt seg på medium, velger du high så stiller alt seg på high osv.. Så selv om du var "låst" til "low quality" så kunne du fremdeles manuelt justere alt til high uansett.

 

Du var ikke låst i innstillingene. Du var låst i den forstand at det spilte ingen rolle om du valgte high, medium eller low. Du fikk low uansett. Mistenkte dette under beta helgen selv da jeg ikke så noen forskjell på high og low.

 

Det eneste som er forskjell på beta klienten per i dag og de tidligere BETA weekends med tanke på innstillingene er at du nå kan aktivere anti aliasing i selve spillet, du er ikke lenger avhengig av å tvinge dette igjennom via skjermkortdriveren, men sistnevnte løsning fungerer jo uansett best i 9 av 10 tilfeller uansett.

 

AA var separat issue. I tillegg har visstnok bumpmapping nå kommet i følge enkelte. Men dette er høyst ubekreftet og kun sett det nevnt av et par personer fra siste beta helg.

 

Hva størrelse angår så er det rett og slett dårlig design av Bioware, når klienten oppdateres / patches så blir gammel data liggende igjen så mappen bare blir større og større for hver oppdatering. Sletter du klienten og installerer fra scratch så ender du opp med ca 20gb selv med fult oppdatert og spilleklar klient. Noe jeg har testet og på sånn måte kan bekrefte selv.

 

Håper inderlig at Bioware ordner det til release, for de av oss som har spillet på SSD så er det jo bare idiotisk at gammel og unødvendig data skal ligge å ta opp flere gigabyte med plass for ingen nytte.

 

Fant denne selv. Om du har en beta klient fra før 25 November anbefales alle testere å reinstallere fra scratch før EA/Release, mens alle andre kan patche rett opp til EA/Release uten å bekymre seg for dette.

 

Uansett får vi bare vente å se. I alle fall er det snakk om at Highest kommer til release, og for den aller siste betahelgen har Bioware bekreftet at det var nok en bug med grafikk innstillingene som gjorde at High ga dårligere kvalitet enn medium.

 

Merker meg i alle tilfeller at de som har nevnt kraftig forbedret grafikk har spilt i den kontinuerlige betaen og livesteam som demonstrerte det var fra tidligere forrige uke. Det som er viktigst er uansett release :)

Lenke til kommentar
Du var ikke låst i innstillingene. Du var låst i den forstand at det spilte ingen rolle om du valgte high, medium eller low. Du fikk low uansett. Mistenkte dette under beta helgen selv da jeg ikke så noen forskjell på high og low.
Tror jeg absolutt ikke på. Samme sa folk under BF3 open beta. "Grafikken blir myyye bedre i retail" Det viste seg å være helt feil. Spillet var tilnærmet likt. At det jeg så av SWTOR var laveste innstillinger er nesten garantert også feil. Var litt low texture quality og aa som sikkert begge er bedre, men ellers? Neppe. Vent og se
Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål... jeg er en ut av de som skal begynne med swtor (forhåndsstart).

Noen her inne som har lyst å velge den samme serveren? :) bedre om flere her inne spille i den samme serveren. :p

Fins en stor community med 2 guilds på rundt 200 hver + andre forumtravere som skal spille på samme server, ser flere derfra på dette forumet så kan jo være verdt å ta en titt?

http://www.starwarsnorge.com/index.php?action=forum

Lenke til kommentar
111205_EGAgtpClosedNA_headtitle_en.jpg111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gif111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gifThank you for your participation in the Star Wars™: The Old Republic™ Game Testing Program. In preparation for the game's official release, if you are receiving this email, you must uninstall the game-testing client before installing the launch game client.111205_EGAgtpClosedNA_mod2title.gif1.Click on the Start bar and open up your "Control Panel."2.Under "Programs" select "Uninstall a Program" (Windows 7) or "Add or Remove Programs" (Windows XP).3.Select "Star Wars – The Old Republic."4.Right Click on the title and select "Uninstall" (Windows 7) or "Remove" (Windows XP).5.Follow all the uninstall steps to remove the game from the PC.6.Make sure the following directories no longer exists (or are empty):111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gifC:\Program Files (x86)\EA\BioWare\Star Wars – The Old Republic111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gifC:\Program Files (x86)\BioWare\Star Wars – The Old Republic111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gifNote: If you do not see an entry for Star Wars – The Old Republic in your program list, please try the following...1.Click on the Start bar and open up Computer.2.Navigate to C:\Program Files\Common Files\BioWare\3.Locate the "Uninstall Star Wars – The Old Republic.exe" file and launch it.4.Follow all the uninstall steps, listed above, to remove the game from the PC.111205_EGAgtpClosedNA_spacer.gifFor more information or if you have questions, please visit our FAQ.

 

 

Da ser det ut som Bioware anbefaler alle å fjerne BETA klienten likevel?

Hadde planer om det uansett, da all min tidligere erfaring med oppdatering / oppgradering til retail, om det så gjelder spill, generell programvare eller operativsystem generelt gir dårligere resultat enn å starte med blanke ark.

 

Hvor mange ganger har vi ikke hørt at oppgradering / oppdatering skal fungere fint, men så viser det seg at en ren installasjon fungerte bedre likevel?

 

 

Jeg nekter også å tro at vi var låst til de LAVESTE innstillingene, for da er hvertfall forskjellen på de laveste og de høyeste (fult mulig det kommer high resolution textures med retail klienten som enda ikke har vært tilgjengelig) innstillingene forsvinnende liten.

 

Har spilt BETA ukentlig de siste tre ukene, og i denne perioden skal vi liksom ha vært låst til de laveste innstillingene og nå på slutten ha fått tilgang på de høyeste innstillingene? Da må jeg virkelig si at det gir en skuffende liten forskjell på grafikk kvaliteten i spillet da jeg strengt tatt ikke har merket noen umiddelbar forskjell på kvaliteten.

Lenke til kommentar

We encourage anyone who has taken part in our Game Testing Program prior to the November 25th Beta Weekend to uninstall their previous client before installing the final Game Client.

 

Dem så instalerte spillet etter 25 november trenger ikke instalere spillet på nytt.

 

 

 

Det er også ganske vanlig redusere GFX på Beta tester i MMOG.

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Jeg har bare et spørsmål... jeg er en ut av de som skal begynne med swtor (forhåndsstart).

Noen her inne som har lyst å velge den samme serveren? :) bedre om flere her inne spille i den samme serveren. :p

Fins en stor community med 2 guilds på rundt 200 hver + andre forumtravere som skal spille på samme server, ser flere derfra på dette forumet så kan jo være verdt å ta en titt?

http://www.starwarsnorge.com/index.php?action=forum

Takk :)

Lenke til kommentar

Det er også ganske vanlig redusere GFX på Beta tester i MMOG.

Det er enda mer vanlig at det snakkes om en magisk build som ingen får se før launch som retter opp alle "feilintrykk". Dersom man ikke betatester og stresstester launch build ber man om en katastrofal lansering.

 

Tror nok de satser på stabilitet over alt, forbereder seg på flammeslukking og nødpatching i julen og så kjører de på med patching for å inkludere ting de ikke greide ferdigstille etter jul ;)

Lenke til kommentar

Du skal bare avinstallere spillet hvis du ikke har spilt etter 25 November.

 

Dersom det eneste problemet ditt er at du har for mange filer, eller en klient rundt 36GB, kan du bare slette alle filer med "Green" i navnet i /Assets/

 

For de som ikke har fått kode i mail er det lurt å kontakte selger og spørre, men jeg er stygt redd for at 'early access' koder er utsolgt.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...