Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig tanken bak PVP-gear? Jeg har spilt minimalt med PVP i MMOs, mest fordi jeg har gått lei spillene før jeg har kommet skikkelig inn i PVP-delen. Men det har irritert meg grenseløst at jeg måtte ha PVP-gear. Jeg liker open world PVP, men da veksler jeg mellom PVE og PVP, og da er det utrolig irriterende at en enten gjør seg ubrukelig mot mobs (med PVP gear) eller er ubrukelig i PVP (med standard utrustning). Så hvorfor bruker spill PVP-utstyr? Er det fordi standard utstyr har såpass mye bedre armour for å overleve bossmonster-angrep at vanlige spillere ikke kan skade de? Eller er det for å gi folk noe å grinde etter når de er "ferdig" med PVE-delen?

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor har folk forhåndsbestilt fra, og har dere fått kode til registrering? Venter spent på mail fra Komplett. Skulle gjerne hatt i alle fall et par dager headstart for å slippe fullstendig kaos i startsonene.

Bestilte fra Komplett. Fikk kode etter en dag eller to når ordren sannsynligvis ble registrert. Dette var forøvrig for flere måneder siden, så de hadde sikkert mindre å gjøre da. Når bestilte du?

 

Får du registrert den snart, så kan det jo hende du i det minst får to dager. Stephen Reid bekreftet i hvertfall at early access vil vare minimum 1 dag, med mindre du registrerer koden 23:59 19 Desember :p

 

http://twitter.com/#!/Rockjaw (Bekreftelse på dette finner du en eller annen plass her) Får nok heller ta ordet mitt på det.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig tanken bak PVP-gear? Jeg har spilt minimalt med PVP i MMOs, mest fordi jeg har gått lei spillene før jeg har kommet skikkelig inn i PVP-delen. Men det har irritert meg grenseløst at jeg måtte ha PVP-gear. Jeg liker open world PVP, men da veksler jeg mellom PVE og PVP, og da er det utrolig irriterende at en enten gjør seg ubrukelig mot mobs (med PVP gear) eller er ubrukelig i PVP (med standard utrustning). Så hvorfor bruker spill PVP-utstyr? Er det fordi standard utstyr har såpass mye bedre armour for å overleve bossmonster-angrep at vanlige spillere ikke kan skade de? Eller er det for å gi folk noe å grinde etter når de er "ferdig" med PVE-delen?

Naturligvis er det for å få noe mer å grinde etter. Jo mer innhold jo bedre. Grunnen til at eget utstyr til PvP kom (med wow?) vet jeg virkelig ikke grunnen til forsåvidt. Spill som Dark Age of Camelot som jeg selv spilte i mange, mange år klarte seg fint uten det.

Men ser heller ingen grunn til at det skal være noe negativt med at PvP blir et større aspekt av spillet. Husker fint hvor moro det var å kunne kjøpe enda en set-piece til pvp- utstyret mitt i WoW.

 

Personlig så tenker jeg lite over slike ting, jeg tar det heller som det kommer.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig tanken bak PVP-gear? Jeg har spilt minimalt med PVP i MMOs, mest fordi jeg har gått lei spillene før jeg har kommet skikkelig inn i PVP-delen. Men det har irritert meg grenseløst at jeg måtte ha PVP-gear. Jeg liker open world PVP, men da veksler jeg mellom PVE og PVP, og da er det utrolig irriterende at en enten gjør seg ubrukelig mot mobs (med PVP gear) eller er ubrukelig i PVP (med standard utrustning). Så hvorfor bruker spill PVP-utstyr? Er det fordi standard utstyr har såpass mye bedre armour for å overleve bossmonster-angrep at vanlige spillere ikke kan skade de? Eller er det for å gi folk noe å grinde etter når de er "ferdig" med PVE-delen?

Naturligvis er det for å få noe mer å grinde etter. Jo mer innhold jo bedre. Grunnen til at eget utstyr til PvP kom (med wow?) vet jeg virkelig ikke grunnen til forsåvidt. Spill som Dark Age of Camelot som jeg selv spilte i mange, mange år klarte seg fint uten det.

Men ser heller ingen grunn til at det skal være noe negativt med at PvP blir et større aspekt av spillet. Husker fint hvor moro det var å kunne kjøpe enda en set-piece til pvp- utstyret mitt i WoW.

 

Personlig så tenker jeg lite over slike ting, jeg tar det heller som det kommer.

 

 

Daoc hadde ikke samme gear progress så WOW har, DAOC var også balancert for RVR. Men WOW prøver få funke i PVP og PVE. PVP i wow helt lattelig med bra PVE gear i vannila.

Lenke til kommentar

Får høre i morra eller noe. Ang. early access kom Gamezone med den her på FB for litt siden :

 

Info fra EA/BioWare angående Star Wars: The Old Republic headstarten:

 

* Cirka 85% av alle som har forhåndsbestilt vil få tilgang til headstarten 15/12. De siste 15% vil bli lagt til gradvis over de neste dagene i forkant av release. Nøyaktig når man slipper til avhenger av når man registrerer koden.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig tanken bak PVP-gear? Jeg har spilt minimalt med PVP i MMOs, mest fordi jeg har gått lei spillene før jeg har kommet skikkelig inn i PVP-delen. Men det har irritert meg grenseløst at jeg måtte ha PVP-gear. Jeg liker open world PVP, men da veksler jeg mellom PVE og PVP, og da er det utrolig irriterende at en enten gjør seg ubrukelig mot mobs (med PVP gear) eller er ubrukelig i PVP (med standard utrustning). Så hvorfor bruker spill PVP-utstyr? Er det fordi standard utstyr har såpass mye bedre armour for å overleve bossmonster-angrep at vanlige spillere ikke kan skade de? Eller er det for å gi folk noe å grinde etter når de er "ferdig" med PVE-delen?

 

De er for og behage mest mulig personer. Hardcore pvper blir gretne viss enn pveer i en god guild kan banke han uten noe pvp erfaring pga av raiding gear. Akurat som en som pveer mye blir gretten viss en som kun pvper kan utrette mer en han i pve. Pvp gear er en veldig bra greie. Håper aldri mmo slutter med det. Gjør du mye pvp bør du belønnes for det, mye pve belønnes for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir sweeet! Dilemma med hva jeg skal velge; står vel mellom Bounty Hunter og Sith Warrior, men er ennå ikke sikker. Blir ihvertfall dark side :ph34r:

 

Lurer på hva fordelingen av spillere mellom Republic og Empire blir.

Håper ikke det blir for mange tjommiser som skal være Jedi på republic sida.

Lenke til kommentar

Men hva med open world pvp? Da må du unngå alle PVE monster så lenge du har planer om å møte på en annen spiller? Kan like godt rolle på PVE-server da, selv om jeg liker å slåss mot spillere og monstre om hverandre, og gjerne samtidig...

 

Jada kan være en bakting det, er enig i det. Men det er for og behage "massene". Men springer du rundt i en "pve" zone og quester og du møter på en fiende er det stor kjans for at han også har pve gear da :)

Lenke til kommentar

Men hva med open world pvp? Da må du unngå alle PVE monster så lenge du har planer om å møte på en annen spiller? Kan like godt rolle på PVE-server da, selv om jeg liker å slåss mot spillere og monstre om hverandre, og gjerne samtidig...

 

Jada kan være en bakting det, er enig i det. Men det er for og behage "massene". Men springer du rundt i en "pve" zone og quester og du møter på en fiende er det stor kjans for at han også har pve gear da :)

Ja, men ofte får et rop om hjelp fra noen som blir angrepet. Da kan du banne på at gankerne har på seg PVP-gear, så da må du drasse rundt på 2 sett, og skifte klær før du hopper på speederen for å hjelpe. Siste jeg spilte av MMO var DCUO, og der varte en kamp i ca. 1 sekund hvis du ble overrasket og ikke hadde pvp-gear på, mens du like godt kunne snu kampen og ende opp med en kamp som varte i minutter over hele byen hvis du hadde riktig sett på.

Lenke til kommentar

Ja skjønner ikke helt hva Pingas mener. Jeg hatet world of warcraft, jeg kan ikke fordra noe som helst i spillet. Gameplayet, visuelle og questene var så kjedelig for min del at jeg aldri spilte det utover level 20 i sin tid.

 

SWTOR derimot har jeg kost meg hele tiden med fra første stund av, interessante quester, heftig gameplay (Det er langt mer dynamisk enn kampsystemet fra WoW).

Grafikken var dårlig i første weekend test, men det var pga high quality settings var avslått, selv om du valgte det så fikk du low graphics. Er ikke før lanseringen at dem skrur på alt av grafikk og effekter. Betaen kjører på debug mode som resulterer at mange får dårlig fps selv med lave innstillinger.

 

En beta er ikke der for at folk skal gjøre opp sin mening om spillet, det er for å fikse og luke ut feil.

 

Hvor har du det fra at high quality var avslått i betaen? Meg bekjent så var det bare AA som var avslått. Jeg har aldri lest/sett et innlegg som bekrefter/omtaler det du sier om grafikken... det syns jeg er litt rart og leder meg til å tro at det bare er noe DU tror ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at high quality var avslått i betaen? Meg bekjent så var det bare AA som var avslått. Jeg har aldri lest/sett et innlegg som bekrefter/omtaler det du sier om grafikken... det syns jeg er litt rart og leder meg til å tro at det bare er noe DU tror ;)

 

Det har blitt bekreftet av de som spilte i den kontinuerlige betaen samt de som spilte i betaen helgen som var at grafikken som var forrige beta helg da de fleste spilte var "låst" til low. Om dette var en bug eller ikke vites ikke, men forskjellen var ganske dramatisk, spesielt på character textures og landscape textures. Det ble også lagt ut en stream hvor forskjellen mellom high/low ble demonstrert fra den kontinuerlige betaen i forrige uke, men jeg finner ikke igjen lenken i farten.

 

Ellers kan det nevnes at kontinuerlige testere rapporterer at deres SWTOR mappe innholder 36GB med data, mot de 20 vi hadde i stresstest beta. Om det er en sammenheng? Hvem vet.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Hvor har folk forhåndsbestilt fra, og har dere fått kode til registrering? Venter spent på mail fra Komplett. Skulle gjerne hatt i alle fall et par dager headstart for å slippe fullstendig kaos i startsonene.

 

 

 

 

Bestilte fra Origin. Makan til faenskap skal man lete lenge etter. Klarte å blir fra stjelt lommeboken for en stund tilbake, og etter å snakket med 3 stk på live chat, blitt henvist til second tier support og til shop support har jeg no en 25 siders mail diskusjon med origin.

 

 

Siste mail jeg fikk var denne:

 

Hello ..........

 

 

I apologize for the delay in my response.

 

I have been informed that your credit card should update on your account once the game is released.

 

So on release day you will have no problem playing the game.

 

Also, you shouldn't be charged for the standard editions you purchased.

 

Thank you for your time and patience.

 

Savannah B

Origin Games Expert

Electronic Arts

 

For meg føltest dette mer som et rykte enn fakta, og jeg er enda skeptisk til at jeg får spillt spillet ved release. Det ironiske her er at på deres support FAQ står det klart at det ikke er NOEN problem å forandre payment options, er bare å kontakte de på livechat..

 

 

Lenke til kommentar

Men hva med open world pvp? Da må du unngå alle PVE monster så lenge du har planer om å møte på en annen spiller? Kan like godt rolle på PVE-server da, selv om jeg liker å slåss mot spillere og monstre om hverandre, og gjerne samtidig...

 

Jada kan være en bakting det, er enig i det. Men det er for og behage "massene". Men springer du rundt i en "pve" zone og quester og du møter på en fiende er det stor kjans for at han også har pve gear da :)

Ja, men ofte får et rop om hjelp fra noen som blir angrepet. Da kan du banne på at gankerne har på seg PVP-gear, så da må du drasse rundt på 2 sett, og skifte klær før du hopper på speederen for å hjelpe. Siste jeg spilte av MMO var DCUO, og der varte en kamp i ca. 1 sekund hvis du ble overrasket og ikke hadde pvp-gear på, mens du like godt kunne snu kampen og ende opp med en kamp som varte i minutter over hele byen hvis du hadde riktig sett på.

 

Jeg er helt enig med deg, og skrev noe om det et par sider tilbake. Men som noen sier, så er det ikke sikkert at det utgjør SÅÅÅÅ mye i swtor. Å drepe noen kan vell ta ganske lang tid sånn som jeg forstår det? Da spiller vell taktikk mye inn like mye som gear. Vi får vente å se, men jeg sier nok engang at jeg er helt enig med deg :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...