Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Det er fult mulig å ha både pvp og pve gear, men forskjellen trenger ikke å være så drastisk som en helt ny stat. Det kunne holdt med feks med en god del mer stamina. Det er fult gjennomførbart og det er mange mmo's som ikke har det samme pvp systemet som WoW har.

 

Nei jeg spilte ikke rougue, jeg spilte warlock.

 

Så på to polls som var laget på swtor forumet i går, og begge hadde en flertall i at det ikke burde være en egen pvp stat.

 

EDIT: Fant den ene pollen, den er ikke så "stor" at det gjør noe, men er god lesing for både mot og for.

 

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=703955&page=3

 

"Pvp stat gear just ruins game balance. If BW feels the need to do gear for pvp then it should have the same stats as the pve gear with similar time invested to obtain. Then players can drop into pve or pvp without the horrible imbalance issuses that have plagued mmo's since the pvp stat system came to be"

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Kjedelig. Takk for svar da, iallefall.

 

Forresten - til dere som både har god erfaring fra WoW, og har testa SWTOR; Hva syns dere?

 

Styr unna SW:TOR slik spillets tilstand er i øyeblikket, dersom du ønsker å bedrive seriøs PvP. Ja, historiedelen er svært givende, og stemmeskuespillet er likeså, men som en forbruker som hovedsaklig ønsker å spille PvP på et høyt nivå, er "bagatellene" jeg nå skal nevne svært utslagsgivende:

 

1) Det å skru av "Smart Camera" er en umulighet. Dette er et mareritt for dem av oss som faktisk ønsker å orientere seg, kite motspillere og konstant bruke tilgjengelige abilities på én og samme tid - uten å måtte erge seg over at kameraet automatisk havner bak karakteren du spiller, hver bidige gang.

 

2) Kameraet responderer ikke umiddelbart, og føles svært "tregt". Dersom du har forsøkt å aktivere "Vertical Sync" i diverse spill, til tross for at du har en svært god datamaskin som kjører spillet med overlegen flyt, kjenner du gjerne til denne "trege" følelsen jeg prater om.

 

3) Musepekerpresisjon er påkrevd, uavhengig av om du har aktivert det i Windows eller ei. Når man kiter og løper i fra andre spillere, har man ryggen snudd i mot dem. Da er det en "nødvendighet" å hoppe opp og ned mens man løper/streifer, samtidig som at man vender kameraet fram og tilbake mot spilleren man løper i fra, slik at man kan bruke abilities på dem i farta. Se fram til at musen din akselererer og blir unøyaktig mens du vrir og vender på kameraet.

 

4) "Global Cooldown" er satt opp fra 1 sekund i WoW til 1,5 sekund i SW:TOR. Til dere som sier at dette medfører mer taktikk, er svaret nei. Den eneste forskjellen det utgjør, er at faktorer som f.eks reaksjonstid og evnen til å håndtere stress blir tilsidesatt. Dette "straffer" de mer dyktige spillerne, men er naturligvis svært positivt for de resterende. Taktikkdelen av "kaken" forblir med andre ord like stor, mens store deler av "reaksjonsdelen" og "stresshåndteringsdelen" er spist opp av BioWare sitt påfunn.

 

5) UI-en er et eneste stort problem, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på hvorfor.

 

Merknad: Jeg ønsker ikke å "ødelegge" for noen av dere. Jeg prater kun om PvP på et høyt nivå i denne posten. Det var hyggelig å spille SW:TOR, og jeg ser ikke bort i fra at jeg kommer til å levle en figur til 50. Poenget mitt er at dersom valget står mellom seriøs PvP i WoW eller SW:TOR, er valget(for min del) svært enkelt. Det er mye moro å hente fra SW:TOR også, skal jeg si deg.

Endret av Diskusjonsmumriken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten - til dere som både har god erfaring fra WoW, og har testa SWTOR; Hva syns dere?

Glad jeg ikke forhåndsbestilte.

 

Gameplay var en stiv versjon av Wow, å høre NPCene snakke til deg er interessant de første 2 gangene, uinspirerte omgivelser, grusom UI, skuffende grafikk.

 

På linje med AoC. Lukter flopp.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Ja skjønner ikke helt hva Pingas mener. Jeg hatet world of warcraft, jeg kan ikke fordra noe som helst i spillet. Gameplayet, visuelle og questene var så kjedelig for min del at jeg aldri spilte det utover level 20 i sin tid.

 

SWTOR derimot har jeg kost meg hele tiden med fra første stund av, interessante quester, heftig gameplay (Det er langt mer dynamisk enn kampsystemet fra WoW).

Grafikken var dårlig i første weekend test, men det var pga high quality settings var avslått, selv om du valgte det så fikk du low graphics. Er ikke før lanseringen at dem skrur på alt av grafikk og effekter. Betaen kjører på debug mode som resulterer at mange får dårlig fps selv med lave innstillinger.

 

En beta er ikke der for at folk skal gjøre opp sin mening om spillet, det er for å fikse og luke ut feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten - til dere som både har god erfaring fra WoW, og har testa SWTOR; Hva syns dere?

Glad jeg ikke forhåndsbestilte.

 

Gameplay var en stiv versjon av Wow, å høre NPCene snakke til deg er interessant de første 2 gangene, uinspirerte omgivelser, grusom UI, skuffende grafikk.

 

På linje med AoC. Lukter flopp.

Lukter flopp når allerede nesten en million i USA alene har forhåndsbestilt, og snart 4 millioner på verdensbasis? Da har vi to litt forskjellig syn på en flopp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forresten - til dere som både har god erfaring fra WoW, og har testa SWTOR; Hva syns dere?

Glad jeg ikke forhåndsbestilte.

 

Gameplay var en stiv versjon av Wow, å høre NPCene snakke til deg er interessant de første 2 gangene, uinspirerte omgivelser, grusom UI, skuffende grafikk.

 

På linje med AoC. Lukter flopp.

Lukter flopp når allerede nesten en million i USA alene har forhåndsbestilt, og snart 4 millioner på verdensbasis? Da har vi to litt forskjellig syn på en flopp.

Delvis delte meninger om spillet er det jo, iallefall. Jeg forhåndsbestilte jeg for en hundrings, og selv om jeg eventuelt ikke skulle like det, så er det jo greit å prøve. :p

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Ok. Kjedelig. Takk for svar da, iallefall.

 

Forresten - til dere som både har god erfaring fra WoW, og har testa SWTOR; Hva syns dere?

 

SWTOR er ingen revolusjon innen mmo sjangeren men en liten evolusjon. Hvor den største er at utviklerne har brukt mye tid på å fortelle deg en historie og la deg som spiller være en del av historien. SWTOR er ikke det første mmo spillet med voiceovers men er det første som har det i hele spillet...dette er en trend som er nok kommet for å bli i dagens mmo spill.

 

The Secret World og Guild Wars 2 har også dette om jeg ikke tar helt feil, dette er gode nyheter for oss spillere! Ikke mer vegger med tekst som ikke drar deg inn i historien i det hele tatt, jeg har spilt WoW siden tidlig beta stadie og husker ikke noe av historien utenom film klippene som er til hver tilleggspakke Og det er utrolig synd da WoW har jo en stor og dyp historie...den blir bare ikke formidlet bra nok.

 

Men tilbake til SWTOR...som jeg nevnte så er ikke spillet en revolusjon men mer en evolusjon av sjangeren. Det er ikke noen banebrytende nye gameplay mekanismer eller grafikk som får alt annet til å se ut som det var ifra 1989. Men Bioware har som Blizzard satset på en spill motor som kan skaleres fra ganske så elendig hardware og fortsatt se bra ut og opp til high-end hvor du får litt mer eyecandy og mer AA for et bedre bilde. Men som med WoW (spesielt i vanilla) så har det et gjennomført design som gjør det troverdig og spennende å utforske alt spillet har å tilby.

 

Jeg er personlig ikke en stor fan av mmo spill satt i scifi sjangeren og er ikke verdens største fan av Star Wars filmene. Men Bioware har laget et spill her som kom fort under huden på meg, en troverdig verden med mange spennende historier (alt etter hvilke klasse og side du velger) og med mange forskjellige klasser som er artige på hver sine måter.

 

EDIT: Måtte bare dele denne med dere :)

 

 

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salgstallene ifra butikker i USA på fysiske ordre var 900k enheter mot slutten av november, og nå øker det med 75k i måneden uken mot launch. Blir nok ikke færre bestillinger med de siste ukenes massive beta-tester. Så dette blir spennende.

 

Cataclysm nådde siste uken på listen 550k forhåndsbestillinger, men det går jo ikke helt ann å sammenligne en etablert MMO med en ny-launch. Folk er jo ikke like ville etter å spille en ekspansjonspakke på første dagen slik de er et flunkende nytt spill. EA sier de vil annse spillet som en enorm suksess med 1,5-2 millioner abbonenter, så det ser ut som om vi er godt på vei :)

 

 

#1 Star Wars: The Old Republic PC 74,916 900,756

#4 Diablo III PC 29,867 242,315

 

Global cooldown er en uting. Det medfører at det blir effektivt å programmere keyboard til å kjøre keybash og så bare styrer man rundt om kring og velger mål. Bedre med et køsystem som i DAoC.

 

GCD er et must i en rules-basert MMORPG. Dette er tross alt ikke counter strike eller rainbow six med "one shot, one kill".

 

Og SWTOR har command queue det :) Du kan i settings selv velge hvor lang køen skal være.

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...