Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen, takk! :) Da er det bare å komme seg videre da.. hehe.. men, jeg er så treig! Jeg skal jo løfte hver stein og undersøke hver krok.. :D

 

 

Men, en annen liten ting..

 

Jeg spiller fullblods god! Kan det gjøres godt, så gjør jeg det.. Jeg prøvde å spille en Sith for å være litt bad ass evil, men kom ikke lengre en level 4-5 før jeg ikke "klarte mer", hehe.. Klarte rett og slett ikke å spille ond, det gjør jeg aldri, så spiller alltid god! :)

 

Anywho.. Noen som vet hvordan det vil være å spille som "god" når man spiller som Sith?! Er det, på en måte, mulig? Altså, man har jo alltid valg.. men, vil jeg komme til oppdrag hvor jeg ikke har valget å la uskyldige gå? Hvis dere skjønner hva jeg mener.. har litt lyst til å spille Sith også, for å se hvordan det er "der", men jeg klarte ikke å være ond, så neste runde må jeg være god.. Så, er det mulig? Eller vil noen oppdrag sette en stopper for sånt?

 

 

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar

Har ikke spilt snill Sith, men har spilt slem Jedi. (nærmer meg Dark 3). Det går helt fint, men jeg kan være ganske slem til tider. Aner ikke helt om jeg må være snill i enkelte oppdrag, men har fått lov til å drepe noen uskyldige folk her og der, og så videre. Vil tro det er noe lignende med snille Siths. Men jeg er en av de som ikke mener Sith er slemme generelt sett. Stort sett er de slemme, ja, men i hovedsak er de ikke så ulike jediene. De har bare andre måter å gjøre ting på, og bryr seg ikke så mye om å redde uskyldige om de ikke må. Så vil du være snill Sith burde det være fullt mulig.

Lenke til kommentar

Eg har spilt en Jedi der eg kun tok gode valg, bare pga at ikonet viste at det var et "godt" valg. Nå holder eg på å levle en Sith der eg har slått av dark/light ikonene og nå velger eg det eg har lyst til å velge. Føler eg får mye mer ut av det. Å velge 100% gode eller onde valg er ikke gøy.

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

Hva du velger i dialoger har null og niks å si på historien din uansett. Man kan ha fullblods gode Sither eller fullblods evil jedis uten problemer. Det ignoreres totalt i class questen og av NPC'r som gir quests.

Det eneste god/ond har å si er gearet du kan bruke fra enkelte vendors. Man har light side vendor og dark side vendor, og utstyret de selger krever f.eks. "Dark lvl 3". Men ellers har det ingenting å si. Åja, og er du "evil" blir du mere og mere arrete og blek i ansiktet.

Og noen lightsaber-krystaller kan kun brukes av light eller dark side.

 

Kanskje et par ganger dropper en lightsaber som bare "light III" og oppover kan bruke. At companionene dine mister eller får affection har også lite å si, siden man kan gi dem gaver som booster affection uansett. Det er ikke sånn at en companion vil hate deg om du er motsatt alignment som han. Han gir bare litt dårligere utbytter når du sender han på gathering missions.

 

Det er ikke som i KOTOR-spillene, at man får egne skills for dark og light side. Talent trærne er også helt like.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spillt bounty hunter høyere enn lvl 25, men jeg antar at det går litt i samme bane.

 

Når du spiller sith empire, så er valget reelt sett mellom å være litt ond og å være supervillain ond. Selv om du velger light side valgene som sith, så er det fremdeles 100 ganger verre enn darkside valgene som Jedi? :)

Lenke til kommentar

Har riktignok ikke spillt republic, men jeg tipper light/dark valgene der ikke er i "skal vi drepe slavene raskt og relativt smertefritt eller skal vi drepe dem sakte og smertefullt?" kategorien :)

 

edit: såpass ja. jaja. synd de ikke introduserte mer flytende overganger mellom light og dark da. muligheten for å krysse over til den andre siden hadde gitt dette spillet enorm dybde (for ikke å snakke om å gjøre server transfers mindre nødvendig ettersom spillere selv kunne skifte faction (om enn de gjør det til en dyr og tidkrevende prosess (mer incentiv til å utvide gametime))

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du gjør akkurat de samme questene uansett, så det kræsjer fort med alignmenten din. Eneste grunnen til å velge dark/light er de to vendorene, og om du har lyst å bli arrete og likbleik, eller rett og slett bare FØLE deg ond, selv om du gjør akkurat de samme fetch questene som en lightsider gjør.

Lenke til kommentar

Har et par andre ting jeg lurer litt på også jeg.. :)

 

1) Mange som spiller på den engelske RP-serveren her?

 

2) Det er noe som jeg har undret litt på.. er det mange her som lager "store" karakterer når de skal velge hvem de skal spille? Jeg har alltid funnet det litt pussig å se "smellfeite" jedier hoppe rundt om kring, hehe.. No offence til noen, jeg er "godt holdt" i egen person selv.. finner det bare litt rart! På en annen side, så spiller jeg som regel som jente selv, så det er kanskje jeg som er litt "way off" når det gjelder temaet, hehe.. Vel, bare lurte litt! :)

 

 

 

Forresten, så får jeg vel etter hvert prøve å spille en snill sith! :p

 

 

EDIT:

 

3) Jeg har fått en 10-12 Tython commondations.. Jeg har funnet en Special Vendor hvor jeg kan kjøpe Tythons Adepts Robe, eller noe.. den vil booste en del av mine stats.. SPØRSMÅL: Er det bare for meg å kjøpe den, siden dette er alt jeg kan få på "Tython" av Tython commondation coins.. eller lønner det seg for meg å spare på disse "myntene" til senere bruk? Får man bare brukt Tython-mynter på Tython, eller over alt?

 

Takk, takk :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Du får brukt Tython-commendations hos "gear/mod commendation vendors" på planeten du er. Vanligvis kjøper man nytt sett med mods hos modification vendoren lokalt til seg selv og companion. Men helt i starten har du ingenting modbart gear, så da kjøper man gjerne en bra orange jakke eller bukse elns for 8 commendations.

Etterhvert vil du ha masse orange items som kan moddes, da holder du deg oppdatert med mods hos mod commendation-vendoren på republic fleet eller planeten.

 

På rep/imp fleet står commendation vendors til alle planetene samlet i samme området. Kan være greit å kjøpe gear for commendations også hvis man mangler en orange jakke f.eks.

Specialty vendoren selger mod-gear for penger også.

 

Aldri si nei til orange gear når det dropper, selv om det har "dårlige" stats kan du proppe det fullt av mods så får du gode stats likevel. Så lenge det passer med hovedstatene til deg selv eller comp, såklart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Okei, takk for svar! :)

 

Har ikke vært borti orange gear enda, men det kommer vel snart..

 

Så, jeg får bare brukt Tython commondation-mynter på planeten Tython? Og på fleets.. Den eneste special vendoren jeg fant på Tython var inne på markedsområdet, og han solgte tre ting, hvorav to var medium armour, noe jeg ikke kan bruke.. Vil det i praksis si at jeg burde kjøpe den Tython Adept Robe, siden det ikke er mulig å bruke Tython-myntene mine på noe annet? Siden man ikke kan bruke dem på andre planeter? Hva med han som tar imot Tython-mynter på Republic Fleet da, selger han noe annet snacks enn hva jeg får kjøpt på bakken? Eller er det bare for meg å bruke disse Tython-yntene først som sist?

 

Takket igjen for svar, dette er nok veldig banale greier, jeg vet..

 

:)

Lenke til kommentar

Jepp, det eneste er tython comm. vendorene på rep. fleet eller de som står på planeten. Du får jo egne comm. på hver planet, vanligvis rundt 20, så du får boosta opp modgearet før du drar til neste planet.

Og siden du ikke har noe modgear enda, kjøp den roben.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg spiller fullblods god! Kan det gjøres godt, så gjør jeg det.. Jeg prøvde å spille en Sith for å være litt bad ass evil, men kom ikke lengre en level 4-5 før jeg ikke "klarte mer", hehe.. Klarte rett og slett ikke å spille ond, det gjør jeg aldri, så spiller alltid god! :)

 

Anywho.. Noen som vet hvordan det vil være å spille som "god" når man spiller som Sith?! Er det, på en måte, mulig? Altså, man har jo alltid valg.. men, vil jeg komme til oppdrag hvor jeg ikke har valget å la uskyldige gå? Hvis dere skjønner hva jeg mener.. har litt lyst til å spille Sith også, for å se hvordan det er "der", men jeg klarte ikke å være ond, så neste runde må jeg være god.. Så, er det mulig? Eller vil noen oppdrag sette en stopper for sånt?

 

 

Er fullt mulig å være snill som Sith.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...