Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Stussa litt på storien da jeg levla Trooperen min, kan ikke akkurat si at Republic var bare good, spesielt ikke i de første 20 levlene.

 

Nå kjenner jeg ikke Star Wars historien så godt da, men har alltid hatt inntrykk av at Republic var bare good.

 

Som jeg ser der:

 

Jedier - De snille folkene som hjelper alle og tilgir alt og alle uansett.

 

Trooper - På grensen til nøytral, men vil i hovedsak beskytte sivilie, og bekjempe imperiet i den rekkefølgen.

 

Smugglere - Nøytrale, og tenker mest på seg selv. Men de er smarte nok til å vite at det kan lønne seg på sikt å hjelpe folk, fordi man da får et bedre rykte og kan tjene penger lettere.

 

Bounty hunter - Nøytrale, og tenker mest på seg selv. Kun lojal mot de som betaler, og unngår å blande seg inn for mye i ting de ikke har noe med. Men står noen i veien bør de flytte seg eller ta konsekvensene.

 

Imperial agent - Nøytrale, men på grensen til slem. Har en jobb å gjøre, og driter i om de dreper noen uskyldige bare jobben blir gjort.

 

Sith - Tenker kun på seg selv, og utnytter, manipulerer og henretter hvem som helst for å oppnå egne mål. Helt klart de slemme folkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens! Nettopp skaffa SwToR!

 

Jeg kjenner INGEN som spiller det! Enn så lenge ikke fått med meg folk over heller.

 

Men er det en norsk/skandinavisk gjeng som spiller på Tomb of Freedon Nadd så må dere sende en whisper til Voldar!

 

Veit ikke om jeg kommer til å gå all inn, men tiden får vise.

 

Spiller Sith marauder atm, men vurderer sterkt en bh.

Lenke til kommentar

Ah.. my bad! :)

 

Jeg sorterte etter RP-PVP, som jeg spiller på.. men, det finnes flere RP-PVE, som listes uten PVE.. Jeg fant ut nå!

 

 

Jeg lurte på en ting (til) jeg.. hehe.. :)

 

På Tython, og i the Gnarls og blandt Flesh Raiders, så har jeg funnet to "Elite" Flesh Raiders, ene level 9, og den andre 4, eller noe.. Greia er at begge har fått "navn", altså, de heter ikke bare Flesh Raiders Something.. Det jeg lurte på er: Pleier det ikke å følge med en quest med disse som har navnt? "Go kill Argonak the Flesh Raider Boss", eller lignende. Jeg har ikke funnet noen quest når det gjelder disse, så lurte på om jeg har gått glipp av noe..?!

 

 

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar

Nja, noen elites bare står midt uti ødemarka uten noe quest for å drepe dem. De dropper kanskje litt ekstra bra loot eller en commendation når du dreper de. Forresten anbefaler jeg å gjøre Heroic 2+ questene på startplaneten før du drar videre, men vent til du er ferdig med class quest og alt, så er de kjempelette og du får blått gear i rewards, som er mye bedre enn grønt.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Stoppet rett etter jeg kom til Coruscant, men lurer jo på et par ting.. igjen .. :blush:

 

Jeg spiller som Jedi Consular. Uten tvil min egen feil, men når jeg valgte JC, så trodde jeg kanskje at det var en slags "Paladin"-klasse, med litt "magi", men allikevel en kriger.. Vel, nå når jeg skal velge videre vei, altså velge Advanced Class, så står valget mellom Jedi Shadow og Jedi Sage.. Muligens jeg tar feil, men inntrykket mitt er at jeg står mellom valget "Rouge" eller "Priest/Healer" (har forresten ikke den store LotRO/WoW-erfaringen - calevel 30 på det meste). Lurer litt på om jeg har valgt feil..!? Min "drømmeklasse" er "Hunter". Skyte med pil og bue (diverse jedi-krefter) fra avstand, men allikevel være en liten jævel i melee.. :) Jeg trodde altså Jedi Consular var veien å gå der, eller? Etter hva dere har hørt nå, hva kan dere gi meg av tips når det gjelder videre valg? Sage, eller Shadow? (Hvis jeg skulle ha valgt Jedi Knight, hadde det passet bedre?).

 

Takker for hjelp! :)

 

 

En annen liten sak; Hvordan går det med The Old Republic og popularitet, forresten? Noen som vet? Det var jo snakk om at SWTOR kunne være det MMO som kunne ta over tronen til WoW etter hvert, i hvert fall være en sterk konkurrent.. Hvordan har det gått, foreløpig? Jeg følger ikke så mye (ikke i det hele tatt -bortsett fra akkurat nå) med på sånt, men hvordan klarer spillet seg i den store sammenhengen?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Stoppet rett etter jeg kom til Coruscant, men lurer jo på et par ting.. igjen .. :blush:

 

Jeg spiller som Jedi Consular. Uten tvil min egen feil, men når jeg valgte JC, så trodde jeg kanskje at det var en slags "Paladin"-klasse, med litt "magi", men allikevel en kriger.. Vel, nå når jeg skal velge videre vei, altså velge Advanced Class, så står valget mellom Jedi Shadow og Jedi Sage.. Muligens jeg tar feil, men inntrykket mitt er at jeg står mellom valget "Rouge" eller "Priest/Healer" (har forresten ikke den store LotRO/WoW-erfaringen - calevel 30 på det meste). Lurer litt på om jeg har valgt feil..!? Min "drømmeklasse" er "Hunter". Skyte med pil og bue (diverse jedi-krefter) fra avstand, men allikevel være en liten jævel i melee.. :) Jeg trodde altså Jedi Consular var veien å gå der, eller? Etter hva dere har hørt nå, hva kan dere gi meg av tips når det gjelder videre valg? Sage, eller Shadow? (Hvis jeg skulle ha valgt Jedi Knight, hadde det passet bedre?).

 

Takker for hjelp! :)

 

Kan tro at din "drømme klasse" heller mer mot Smugler/Trooper(eller Bounty Hunter/Imperial Agent) om du vil ha noen som minner litt om Hunter ifra WoW. Sammenligningen er forresten korrekt, Sage = mage/priest, Shadow = rogue eller tank.

Har ikke den største erfaringen ifra Republic siden, men ettersom classene er mer eller mindre det samme på begge sider, kan det høres ut som om du skulle ha prøvd Smugler/IA. De er noen jævler når det kommer til stuns og knifes ihverfall. Kan også ta den andre siden av Smugler/IA som har range attacks med noen melee attacks. Men tror ikke det er noen Smugler eller Trooper har noe Jedi effekter. Har bare en Trooper i lvl 18 selv og ingenting minner om noe Jedi effekter der.

Lenke til kommentar

Vil du være flink til å skyte fra avstand, men likevel tåle mye i melee vil jeg anbefale Vanguard (Trooper Advance Class). De går rundt med gevær, og har en og annen håndgranat for grupper av fiender. Men de er spesialiserte på nærkamp, så de tåler veldig mye og har en del nærkampsangrep (slå med geværet, stikke de ned med kniv osv.) Har ikke spilt så mye med Empire, men vil tippe motparten der er (Bounty Hunter) Powertech.

 

Når det gjelder Jedi Counscelar spiller jeg for tiden Jedi Shadow. Jedi Sage (den andre ACen) er en healer, men Shadow kan fint fungere som tank i mangel på noe bedre som Vanguard eller Jedi Guardian. De kan bruke litt Force-greier fra avstand, men har et dobbelt lyssverd (tenk Darth Maul) og er meget flinke i nærkamp. Spilte bare WoW i to måneder for flere år siden, så klassene der sier meg ingenting. Aner ikke hvilken klasse i WoW som er "motparten" til klassene i TOR.

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger! :)

 

Ser det er en del forslag om andre klasser en Jedi-klasser, og selv om jeg har startet på (dvs jeg har noen på level 1) hver av de andre klassene på Republic, så er det Jedi jeg helst ønsker å være! :) Å ha blitt oppdratt på Lego og Star Wars siden slutten av 70-tallet gjør det med en! ;) hehe..

 

Vel, jeg valgte Jedi Sage.. følte at Jedi Shadow var mist det jeg ville. Men nå er jeg litt usikker på build!?

 

Jeg fant denne tråden: http://www.swtor.com...hread.php?t=638

 

Men, ble ikke så klok på hva jeg skal velge! Vil vel være en Jedi Sage som kan ligne mest mulig på en tøff kriger!

 

Jeg fant disse korte beskrivelsene:

 

Seer Sage: Playstyle: Preventative, control-based healer.

 

Telekinesis Sage: Playstyle: Spike damage striker, area damage and control. (Men, med en: WARNING: This section needs serious reworking due to the Telekinetic Momentum/Forked Lightning bug.)

 

Balance Sage: Playstyle: Periodic damage, self-healing, high efficiency.

 

..det jeg likte best er vel "area damage and control" som hørtes kult ut, uten at jeg egentlig vet hva det innebærer. Men liker også "self-healing".. men "high efficiency" høres jo heller aldri galt ut..

 

Tror jeg utelukker Seer, for det virker mer som en "healer", og det er ikke helt in greie.. :)

 

Jeg har 3 points til å begynne med, så jeg legger dem i Telekinesis først, for det ser ut som om uansett hva jeg velger, så kommer noe til å gå dit.. :)

 

Ellers er jeg usikker på hvor jeg skal putte mest, i Telekinesis, eller Balance.. Hva gjør balance, egentlig?

 

 

:)

Lenke til kommentar

Du vil være en badass healer? :p Tro meg, vil du være badass og ha Force powers bør du gå for Jedi Shadow. Mange vil nok si Stealth er viktig for dem, men jeg gir stort sett blaffen i det. Backstab er morsomt nok, men i "vanlige" MMOer kan det bli vanskelig siden du er alene. Her har du derimot en companion, så backstab er ganske lett å få til. Men Jedi Sage er nok bra det også. Har ikke spilt den så mye, bare opp til level 19, eller der omkring.

 

Når det gjelder builds er det beste rådet mitt å ikke bry deg så mye om det. Velg heller noe du liker, og bli flink til å spille med det. I verste fall er det bare å respecce uansett. Mener første respec er gratis, så du taper ikke noe på det.

Lenke til kommentar

Sentinel/Marauder er den mest reindyrka damage-melee jedi/sith klassen. Også vanskelig å spille etterhvert siden man får mange flere brukbare skills enn de andre klassene, som kan bytte ut skills med nyere etterhvert.

 

Som Sentinel flyr du rundt med to lightsabres, force jumper inn i grupper med mobs og bare slakter dem. Det føles ganske kult.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...