Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har lagt inn rooot og OCLF som var anbefalt i første tråden tidligere. Det funket meget bra en stund, men så ble det mer og mer lag. Tenkte da at jeg skulle gå tilbake til utgangspunktet og prøve meg på den Speed Mod Kernel.

Kjørte "Undo One Click Lag Fix V2" dette førte til at telefonen "henger" enda mer.

Når jeg prøver å fjerne "EXT2 Tools" får jeg en feilmelding: can't remove'/system/lib/libext2_blkid.so': Read-only file system"

 

Det jeg lurer på da er om det er trygt å kjøre på med ODIN og SpeedMod kernel? Eventuelt hva må gjøres før jeg kan kjøre på med dette ?

(Download mode, og recovery mode fungerer)

Lenke til kommentar

Eg får ikkje installert norsk swype, nokon som veit kva eg kan gjere?

Har du prøvd jpa.swype fra Doc sin tråd?

 

 

 

Hei!

 

Jeg har lagt inn rooot og OCLF som var anbefalt i første tråden tidligere. Det funket meget bra en stund, men så ble det mer og mer lag. Tenkte da at jeg skulle gå tilbake til utgangspunktet og prøve meg på den Speed Mod Kernel.

Kjørte "Undo One Click Lag Fix V2" dette førte til at telefonen "henger" enda mer.

Når jeg prøver å fjerne "EXT2 Tools" får jeg en feilmelding: can't remove'/system/lib/libext2_blkid.so': Read-only file system"

 

Det jeg lurer på da er om det er trygt å kjøre på med ODIN og SpeedMod kernel? Eventuelt hva må gjøres før jeg kan kjøre på med dette ?

(Download mode, og recovery mode fungerer)

 

Hvis du har SGS Tools, eller SGS Toolbox så kan du mounte /system som rw derfra, og se om det hjelper.

 

 

Så lenge selve lagfixen er vekke, så skal det være tut og kjør, sånn teoretisk iallefall. 

 

 

Lenke til kommentar

Er det bare jeg kanskje som ikke liker den gingerbread looken.?

Skal teste darky's 5.6 men med en cleean install. 5.5 gikk ikke så bra synnst jeg. Det er heller ikke mulig å bytte på taskbaren, om jeg kan kalle den det.

Heller ikke mulig som jeg har greid å slette anntal vinduer du vil ha med den launcheren han har.

 

Men lurer på en ting. Kernel's som du finner rundt om, dem flasher du etterpå du har installert en rom ikke sannt?? Tenkte clean install og darky 5.6 , så en av dem der speedmod kernel's. skjekke om det blir noe fart på denna galaxyen. :thumbup:

 

Edit-1:

 

Om jeg vil bruke denne clean install metoden med en rom som er av en annen type en xxjpu, feks xxjpx. Er det da bare å bruke firmware typene som har den betegnelsen som custom rom'ene er basert etter? Bruke en av disse firmwarene først herifra. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846913

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Noen som kunne skrevet en kort stikkordsguide om hvordan innstallere Darky's v6.0? Sliter skikkelig med å legge inn CF-Root akkurat nå, da odin er stuck på:

 

<ID:0/016> Odin v.3 engine (ID:16)..

<ID:0/016> File analysis..

<ID:0/016> SetupConnection..

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Valgte forøvrig CF-Root-XW_XEE_JPA-v1.2-Busybox-1.17.1.zip og har nyeste offisielle 2.2. Stemmer filen?

Håper noen kan hjelpe litt. Orker ikke bricke telefonen :(

Lenke til kommentar

Ok, da prøver vi det her.

 

Jeg har prøvd å skru av lagfix ved å starte opp med volume knapp opp+home knapp+power knapp, gått til lagfix menyen og trakk på disable lagfix. Høres rimelig greit nok, men etter å ha skrudd av så opplever jeg fortsatt at det er lagfri.

 

Bruker 2.6.32.9 hardcore@speedmod-k10j-500Hz # 16. Har tenkt å gå tilbake til den orginale kernel/firmware så jeg kan bare bruke Kies til å oppdatere om det skulle komme noe nytt. Alt det med lagfix suger mye av batteriet. Synes alt bryet med å flashe og følge med på disse er krevende. Om noen kunne hjelpe meg hadde det vært hyggelig.

 

EDIT: Ombestemte meg.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Sitted med Galaxyen her og er ganske lei lagginga, så jeg har bestemt meg for å fikse lagfix. Har lest første post og en der sider her, og slik jeg forstår det så er Voodoo et bra alternativ. Jeg rooter vel ikke telefonen når jeg installerer dette? Og hva er risken med dette egentlig?

Lenke til kommentar

Hvis jeg flasher darky's rom v7, endres landskoden til KOR... Har dette noe å si på market o.l?

 

1. kan jeg fortsatt laste ned apps? (også betalte)

2. Kan jeg endre landskoden tilbake igjen når jeg går tilbake til stock?

3. Hvordan kommer jeg tilbake til å kunne oppdatere norske versjoner via KIES?

 

takker for svar!

Lenke til kommentar

Jeg kan vertfall svare på noe.

 

1: Du får så klart laste ned aps. Betale har jeg ikke gjordt selv, men det funker sikkert. Bruker du google account eller nå da? Kan og legge til att det var vel støtte for norsk og på den romen.

 

2: Det er vel fult mulig å forandre på landskoder med forskjellige program slik jeg skjønner det, men ikke testet det. Siden jeg ikke trenger det.

 

3: Da må du vel kanksje flashe tilbake til stock norsk rom først, for så og oppgradere etterpå.

 

Men ikke ta mine svar som noe 100% rette svar da. Dette er bare det jeg har lest og prøvd. Skal selv teste Darky's V7. Kjører V6 nå

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å flashe et annet firmware på sgs'en med odin. Men når jeg kom over noen guider som denne, står det: This tutorial is to help Samsung Galaxy S (I9000) users to upgrade the firmware of the phone. The requirement of this guide is the Samsung Galaxy S must be unlocked. Jeg er låst til netcom og lurer på om jeg fortsatt kan flashe med odin, selv om jeg er låst?

Endret av flw95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...