Gå til innhold

Forumoppgradering natt til torsdag 11. november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Koden har dessuten blitt forbedret av Invision Power System i de områdene vi tidligere har hatt problemer med den, som er det som har ført til de store ytelsesproblemene her på forumet. Dette ble først forbedret i 3.1.3 - og det er derfor vi har ventet på akkurat denne versjonen av programvaren. (Det som fører til svært stor last på vårt forum er funksjonaliteten som markerer leste innlegg.)

Hvis dette stemmer så må jeg bare beklage at jeg tidligere har skrevet at det ble fikset før. Det var sånn jeg hadde forstått saken.

 

Uansett så er dette en gledelig nyhet! :D

 

edit: mobilskin blir forøvrig herlig!

Endret av hernil
Lenke til kommentar

For at Diskusjon.no enda skal bestå bør vel ledelsen tenke litt framsiktig. Å oppgradere på oppgradering er bare tull. Jeg har mistet tålmodigheten, og jeg er sikkert ikke alene.

 

 

Hva med å få til noe som fungerer ?

 

Hva om jeg endrer førsteposten, slik at alle steder der det sto oppgradering og oppgradere nå vil stå "Bugfikse" og "Fikse tregt forum".

 

Bedre da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man gleder seg til oppgradering. :)

 

Var en gang med på noe lignende - hadde implementert en site i Eprise (klassisk CMS) - og oppgraderte. Det ble for j... langsomt. Ikke med en gang, men etterhvert. Måtte lage stygge hacks for å jevnlig resette cache og få sitet til å performe i det hele tatt. Etter å ha feilsøkt og skrevet om gammel kode (og ikke minst rapportert en bunke feil til CMS-leverandøren, som heldigvis ble rettet kjapt, ikke minst en særs stygg minnelekkasje) ble det heldigvis til slutt solskinn, performance og lutter glede.

 

Klassisk situasjon med at gammelt system ikke har nok funksjoner. Man lager smarte funksjoner selv for å kompensere. De smarte funksjonene funker dårlig med ny versjon av gammelt system.

 

Been there - done that - got the t-shirt.

 

 

Man gleder seg til ny versjon. :)

Lenke til kommentar

Dere får mene det dere skriver, jeg skriver her for det jeg mener. Ok? Må jeg være en bad mann fordi? Er bare lei at alltid skal det skje noe nytt. Istedenfor å lande trygt på noe bra?

Det er vel nettopp derfor drift oppgraderer nå, fordi forrige oppgradering ikke "landet trygt" (for å bruke dine ord). De håper vel at denne oppgraderingen skal "lande trygt" i stedet.

 

Er det ikke bedre at de oppgraderer for å bedre ytelsen, enn å ikke oppgradere i det hele tatt? Hvis de ikke oppgraderer, vil jo ytelsesproblemene bare forverres etterhvert som forumet får flere brukere.

 

EDIT: I det jeg la inn dette innlegget, så knelte forumet igjen, som det så ofte gjør på denne tiden av døgnet. Jeg ønsker en oppgradering hjertlig velkommen om den kan fjerne det problemet.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Joda det er sant Marekatten. :) Skal ikke si noe negativt på det. Bra hvis problemene blir fikset da. Men det jeg vil framheve, er at så å si hver gang så har det kommet nye markante problemer.

 

Derfor spør jeg her, når skal man få bukt på problemene? Men uten å lage en novelle ut av dette, håper og ser jeg fram til et bedre forum :)

Lenke til kommentar

Betyr dette at dere endelig begynner med å gjenskape det gamle designet som et valg på utseende på forumet?

Eller var det bare tomme ord for å holde oss fornøyde gjennom den forrige oppgraderingen?

 

Et forslag til! Kan der ikke ha en plass der det står chat så kan man chate med alle på diskusjon om bruker chaten?

Forumet har en irc kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...