Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Update: Fair point, the iPad 3G starts at $629. But it's got a bigger screen, and this thing still sucks.[/Quote]

 

Større skjerm = dyrere produkt?!? *FACEPALM*

 

Det er så mye fail med den gizmodo testen at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

 

Når det gjelder størrelsen så er 8-9 tommer ideelt. Her bommer både iPad og Tab. iPad er for stor fordi det føles unaturlig å skrive i portrettmodus mens du holder den og Tab for liten fordi den føles som en stor telefon.

Lenke til kommentar

Det er vel et kjent faktum at Gizmodo-gutta stort sett er Apple fanboys. Jeg sluttet å lese Gizmodo for lenge siden fordi jeg gikk lei av deres til tider endeløse rekke av uinteressante Apple-nyheter.

 

Anmeldelsen deres er skrevet så flåsete at det er vanskelig å ta seriøst. Etter min mening har ikke iPad noe å stille opp med, bortsett fra surfe-ytelsen. Jeg prøvde en Tab på Lefdal forrige helg, og jeg må si meg enig med Gizmodo der. Det var latterlig dårlig. Scrolling på engadget.com gikk så kleint at jeg ble helt paff. Det fungerer helt ypperlig på min Nexus One. Den har riktignok litt lavere oppløsning, men jeg har endret DPI-en så den viser tilnærmet samme mengde innhold. I tillegg har N1 tregere hardware.

 

Man får nok smøre seg med tålmodighet og satse på at Samsung får fingeren ut og fikser småfeilene, og kanskje de til og med klarer å presse ut en Gingerbread-oppdatering (Android 2.3) innen rimelig tid. Ellers kommer det nok en lang rekke andre alternativer de nærmeste månedene.

Lenke til kommentar

Noe av det Gizmodo skriver er forøvrig feil. Den lader helt fint i USB-porten på en vanlig laptop, og at størrelse er lik bra er jeg ikke enig i. Den ligger mye bedre i hånden enn en iPad pga. størrelse (synes jeg), og jeg har ikke opplevd den som laggy på nettsider.

Greia med usb-lading er at forskjellige faktorer gir forskjellige amper.

 

vanligvis så kan en dra strøm i enheter av 100mA, med opp til 5 enheter på en port.

 

men om det ikke er noen datatrafikk, og alt utstyret støtter det (usb2 porter og kabler), så kan en dra opp til 1500mA. Faktisk så kan en gå til 1800mA om en kortslutter datakontaktene på en spesifikk måte, siden en usb2 kabel skal etter kravene kunne tåle 1900mA.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Negativt:

- Ingenting

Wow - ingenting negativt? Ikke engang prisen..? Nuvel - la meg sitere Gizmodo:

 

The Tab feels like a grab bag of neglect, good intentions and poor execution. This thing is just a mess. It's like a tablet drunkenly hooked up with a phone, and then took the fetus swimming in a Superfund cleanup site. The browser is miserable, at least when Flash is enabled. It goes catatonic, scrolling is laggy, and it can get laughably bad. When better browsing is half the reason to go for a larger screen, that's insanity. Not only does it use a stupid proprietary charging/syncing cable, It won't charge when you plug it into a laptop. Neither of the cameras are anything to write home about (sample photos/video here). Costing $599 off-contract is embarrassing when the iPad starts at $499. (Update: Fair point, the iPad 3G starts at $629. But it's got a bigger screen, and this thing still sucks.) Typically, the point of a compromise is to bring together the best of both sides. The Tab is like a compromise's evil twin, merging the worst of a tablet and the worst of a phone. It has all of the input problems of a tablet, with almost none of the consumption benefits. With more apps geared to its tweener size, it could be a lot better, but it's not clear they're coming anytime soon, if ever. The Tab is an awkward first attempt at this kind of tablet—wait for somebody else to do it better.

Er det rart folk ikke lenger hverken følger eller stoler på Amobil? Dere driter dere ut.

Lenke til kommentar
Negativt:

- Ingenting

Wow - ingenting negativt? Ikke engang prisen..? Nuvel - la meg sitere Gizmodo:

 

The Tab feels like a grab bag of neglect, good intentions and poor execution. This thing is just a mess. It's like a tablet drunkenly hooked up with a phone, and then took the fetus swimming in a Superfund cleanup site. The browser is miserable, at least when Flash is enabled. It goes catatonic, scrolling is laggy, and it can get laughably bad. When better browsing is half the reason to go for a larger screen, that's insanity. Not only does it use a stupid proprietary charging/syncing cable, It won't charge when you plug it into a laptop. Neither of the cameras are anything to write home about (sample photos/video here). Costing $599 off-contract is embarrassing when the iPad starts at $499. (Update: Fair point, the iPad 3G starts at $629. But it's got a bigger screen, and this thing still sucks.) Typically, the point of a compromise is to bring together the best of both sides. The Tab is like a compromise's evil twin, merging the worst of a tablet and the worst of a phone. It has all of the input problems of a tablet, with almost none of the consumption benefits. With more apps geared to its tweener size, it could be a lot better, but it's not clear they're coming anytime soon, if ever. The Tab is an awkward first attempt at this kind of tablet—wait for somebody else to do it better.

Er det rart folk ikke lenger hverken følger eller stoler på Amobil? Dere driter dere ut.

Nå er det vel heller Gizmodo som atter en gang viser de er følelsesmessig knyttet til Apple. Evt. at de har inntekter å tape på å prate negativt om dem.

Og noen av argumentene deres er helt på trynet. Klage på proprietære løsninger, og så dra fram Ipad som bedre? :!:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette og testa Tabben på jobben (den er ikke godkjent her jeg jobber) så bestemte jeg meg får å fikse en selv, fikk godkjennelse fra sjefen om å kjøpe en på jobbens regning og ok fra de som er ansvarlige om å være "pilot" her! (han kjører den selv)

 

Så på mandag eller tirsdag er den hos vår leverandør for å preppes med vår software for mail etc og ca onsdag får jeg min egen Galaxy Tab :)

Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

 

499 pund tilsvarer ca. 6100 kr hjem til deg, ergo ikke mye å spare.

 

Hvis du ser på kursen for engelseke pund så ser du at du kommer noe under 5ooo for dingsen. Ca kr 4700

Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

 

499 pund tilsvarer ca. 6100 kr hjem til deg, ergo ikke mye å spare.

 

Hvis du ser på kursen for engelseke pund så ser du at du kommer noe under 5ooo for dingsen. Ca kr 4700

 

 

ER DET NOEN SOM VET OM LADEPLUGGEN FRA ENGLAND KAN BENYTTES? MÅ MAN KJØPE EN EGEN ADAPTER ELLER ER DET BARE Å BYTTE TIL NORSK LADER?(bLIR JO DYRERE)

Skal kjøpe min på lONDON gATWICH ONSDAG TIL 477 PUND.

Lenke til kommentar

 

ER DET NOEN SOM VET OM LADEPLUGGEN FRA ENGLAND KAN BENYTTES? MÅ MAN KJØPE EN EGEN ADAPTER ELLER ER DET BARE Å BYTTE TIL NORSK LADER?(bLIR JO DYRERE)

Skal kjøpe min på lONDON gATWICH ONSDAG TIL 477 PUND.

Laderen er todelt, der stikket kan byttes ut avhengig av hvor du er.

PS! Trykk en gang på CAPS LOCK knappen din, evt sjekk at du ikke har et lys under A på tastaturet før du skriver innlegg

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

 

499 pund tilsvarer ca. 6100 kr hjem til deg, ergo ikke mye å spare.

 

Hvis du ser på kursen for engelseke pund så ser du at du kommer noe under 5ooo for dingsen. Ca kr 4700

 

 

Hvis du ser på fraktkostnader, merdieravgift og tollavgift så finner du fort ut at du har feil. Skal du kjøpe den i Storbritannia på ferie o.l slipper du alle disse kostnadene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...