Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Mindre og mer mobil enn iPad, samt man slipper kontrollhysteriet til Apple. Verdt å like, ser ut som den ene testen etter den andre av denne her er nesten utelukkende positiv.

 

Prisen er plagsom høy, men går nok til innkjøp - spesielt siden det neste halvåret går med til konseptutvikling for slike herlige dingser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hos Pixmania har man ikke norsk reklamasjonsrett. Det er verdt å tenke på med en så dyr enhet.

 

Edit: Slik jeg har forstått det gjelder norsk reklamasjonsrett hvis butikken fremstår som norsk. Da blir egentlig spørsmålet om Pixmania gjør dette i stor nok grad  :)

Pixmania har norsk reklamasjonsrett.

 

Det står ikke så greit forklart på deres sider:

 

10. REKLAMASJONSRETT OG ETTERSERVICE

 

Reklamasjonsretten avhenger av den franske loven, unntatt hvis forbrukerkjøpsloven er gunstigere.

 

Det første året har du en produsentgaranti som dekker reparasjonen av produktet. Du må i denne perioden kontakte produsentens etterserviceavdeling.

 

Når det har gått mer enn ett år etter kjøpet skal du returnere varen til Pixmanias sin etterserviceavdeling på følgende adresse: Etterservice.

 

Ingen bytting vil kunne skje via hovedkontoret til Pixmania eller etterservicen i Paris. Pixmania påtar seg deretter ansvaret for en eventuell reparasjon som blir tatt hånd om av produsenten. Dersom kunden velger å sende en vare til etterservicen i Paris skal det legges ved en kopi av regningen, garantien samt utfylt returskjema. Vær oppmerksom på at garantien ikke gjelder:

 

- dersom skaden er oppstått som følge av en situasjon som Pixmania ikke er herre over (slag, sjokk, lynnedslag, oversvømmelse etc.).

- skader som følge av modifikasjoner eller andre inngrep som ikke inngår under vanlig bruk av produktet og som ikke er blitt skriftlig godkjent av produsenten.

- omkostninger i forbindelse med normalt vedlikehold, reparasjoner eller utskifting av deler som følge av normal bruk og slitasje

- skader som følge av feilbetjening, offentlig bruk eller bruk av feil utstyr tilsluttet apparatet.

 

Dersom produsenten ikke vil påta seg ansvaret for reparasjonen vil sistnevnte utføre et kostnadsoverslag. Hvis kunden er fornøyd med det angitte overslaget vi han/hun å bli bedt om å overføre pengene til Pixmania.

http://www.pixmania.com/no/no/salgsbetingelser.html

Lenke til kommentar

Angående Pixmania er det såvidt jeg kjenner til slik at alle selskaper som markedsfører sine tjenester direkte mot et norsk publikum plikter å følge forbrukerkjøpsloven. Et norskspråklig nettsted med priser som inkluderer MVA skulle kvalifisere.

 

"Reklamasjonsretten avhenger av den franske loven, unntatt hvis forbrukerkjøpsloven er gunstigere." <- Den setningen betyr vel i praksis at man -minst- har fransk reklamasjonsrett, hva nå enn den gir.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

 

RMNZR: Både Amobil og VG fungerte problemfritt på vårt brett. Snodige greier.

 

 

Jeg har feilsøkt litt det siste kvarteret, og konkludert med at det er Netcoms mobile bredbånd som c***blocker de nevnte sidene. På Wifi fungerer begge smertefritt.

 

Så jeg skal altså ta det opp med dem på mail i morgen :)

 

Nei dette stemmer ikke.... har selv NetCom Mobilt Bredbånd å får åpnet disse sidene!

Både med dedikert mobilt bredbånd og NetCom abonnement på mobilen.

Lenke til kommentar

Nei dette stemmer ikke.... har selv NetCom Mobilt Bredbånd å får åpnet disse sidene!

Både med dedikert mobilt bredbånd og NetCom abonnement på mobilen.

Jeg har faktisk opplevd noe lignende på min Galaxy S: 3-4 ulike sider (blant annet na24.no) 'feiler' via Netcoms nett og gir 404-feil men fungerer fint via wifi. Samme side. Samme telefon. Samme nettleser. Har aldri hatt noe problem med VG eller Amobil dog - feilen skjer veldig sjelden men alltid på de samme sidene.

 

Jeg heller til RMNZR sin teori om at et eller annet køddes til underveis i Netcoms nett - kanskje komprimering av et eller annet slag som slår feil ut en sjelden gang.

 

Men on-topic: Er sterkt fristet til å anskaffe en Galaxy Tab, men prisen er litt i høyeste laget foreløpig synes jeg. Hadde den vært 5k uten binding hadde jeg kjøpt på dagen (og utvidet mobilaboet mitt til tvilling-sim eller hva det heter) :)

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Apple legge ut iPhone 4 for salg. Hva skjer? Jo, Samsung Galaxy S kommer ut på markedet og gruser iPhone.

Apple følger så opp med sin iPad, og igjen er vi vitner til at Samsung med sin Galaxy Tab utkonkurrerer Apple og deres halvveise løsninger.

 

Godt med konkurranse! :thumbup:

 

Det var jo en fin subjektiv og lite reflektert kommentar. For resten av befolkningen som ikke er opptatt av rooting, og diverse andre teknologiske "mineisbiggerthanyours" komplekser - så er faktisk iOS et helt fantastisk system, lukket eller ei.

 

Men for all del, Tab´en er et fantastisk produkt ! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir en slik på meg også. Jeg fikk prøve en slik et par uker siden og siden den besto baklommetesten betyr det at den er langt forran alternativene som er for store og tunge. Jeg gikk rundt med en iPad over alt hver dag i en uke og det var absolutt ikke enheten for meg.

Du venter altså ikke på en N9 med MeeGO? :p

Lenke til kommentar

N9 er identisk til N900 jeg har gått rundt med i et år nå, så det hadde ikke vært mye til oppgradering.

 

Det jeg trenger er en så stor som mulig enhet som går ned i baklomma med 3G, støtte for eksternt tastatur og en god (GNU-tools) terminal. Samsungen har alt utenom terminalen, men en dårlig terminal er mye bedre enn ingen terminal som iOS. Og det er store muligheter for at terminalen blir bedre når bruken øker.

Lenke til kommentar

Nå husker jeg jo ikke hva som er å finne av hardware i N900, men noe N8-lignende (eller i pad-form) med MeeGo hadde vært utrolig kult bare systemet modnes litt. Vet ikke hvordan støtten er på Android, men å kunne bruke ssh(/fs) og litt annet snacks hadde vært konge. Inntrykket jeg har av MeeGo nå er at det blir et system som er brukervennlig og pent på linje med IOS, Android osv, men som samtidig beholder de avanserte funksjonene Maemo ga en.

 

Dessuten kan jeg ved å fortelle dette til meg selv begrunne å utsette kjøp av ny leke til økonomien tar seg opp^^

Lenke til kommentar

angående docking-løsninger og slikt, her er kontakta som er i bruk:

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/PDMI

 

om en leser detaljene så bruker den displayport, ikke hdmi, for skjermsignaler. Noe som betyr at for å få hdmi så må signalet aktivt konverteres. Så en passiv hdmi-kabel vil være en umulighet.

 

Denne kontakten brukes forøvrig også av dell i sin streak, og jeg vil tro den kommer til å dukke opp i mange flere enheter fremover.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jobben har kjøpt inn en, slik at ansatte kan låne med seg hjem. Jeg lånte over helgen nå. Det er en ting jeg synes er kjipt, men som iPad er enda kjipere på. Låsing til en person. Med hus, stasjonsvogn, kone og unger (men ikke bikkje (ennå)) trenger jeg å kunne bytte kontoer for at den skal være særlig attraktiv. Gmail / Facebook etc blir nå knyttet til den personen som setter den opp. Om kona skal bruke den, må hun enten gi f i mail, facebook, twitter etc eller om-konfigurere den. HÅPER dette blir fixet i Android 3.0, men har så langt ikke funnet noe som tyder på det.

 

Bortsett fra det med låsing til en person synes jeg tab'en var finfin, spesielt imponert over batterilevetiden.

Lenke til kommentar

@Fjarle eller andre som har den:

 

1. Er det mulig å koble til tastatur OG mus på den?

 

2. Kan man få koblet den til en prosjektor og vise presentasjoner? (ev. med hdmi->dvi + dvi->vga adaptere - vil dette fungere?)

 

3. Kan man bruke den til å redigere Google Docs og Google Sites?

 

Jeg har lenge savnet en tablet med mulighet for å koble til utstyr slik at jeg fullstendig kan kvitte meg med bærbar PC. Jeg synes surfing/lesing er MYE bedre med en touch-skjerm, men jeg må ha mulighet til å koble til tastatur & mus, etc for å kunne være produktiv.

 

Jeg har sjekket at iPad-en faktisk kan gjøre alt dette. Man må riktignok jailbrake den for å få den til å støtte mus, men dette kan kobles til både med usb-en i camera connector kit og blåtann. Dessuten er det lett å koble den til en projektor på et tilfeldig konferansesenter fordi den har VGA connector. Den iPad-en jeg har prøvd hadde gammelt OS (4.0?) og det kunne redigere Google Docs, men fungerte bare halvveis til redigering i Google Sites. Det kan også installeres officeprogrammer i følge han som eide iPaden (keynote, pages, etc?).

Endret av Kaaz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...