Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 7" kunne jo denne fungert som mobiltelefon også, men er altså dette ikke støttet? Denne dingsen med mobiltelefoni og uten Android ville vært noe av det mest spennende jeg har sett, men man må vel vente enda noen år før noe sånt kommer.

 

Selvfølgelig støtter den mobiltelefoni. Over høyttaler eller med headset. Hvis du ser etter en tablet uten Android så er du i feil forumtråd. :p

Lenke til kommentar

På 7" kunne jo denne fungert som mobiltelefon også, men er altså dette ikke støttet? Denne dingsen med mobiltelefoni og uten Android ville vært noe av det mest spennende jeg har sett, men man må vel vente enda noen år før noe sånt kommer.

 

Galaxy Tab støtter telefoni, sms, etc.

Måtte sjekke anmeldelsen igjen, og eneste stedet jeg kan se det nevnes at dette er en telefon er under "Musikalsk" på side 2, hvor det står "Galaxy Tab har også telefondel som kan benyttes sammen med høyttaler eller håndfriløsninger." Jeg syns kanskje det kunne vært klarere nevnt at det faktisk er en stor telefon det er snakk om, for jeg fikk det ikke med meg når jeg leste anmeldelsen (litt hurtig) første gang. Men da var jo denne dingsen plutselig veldig interessant, men jeg skulle så gjerne ønske det ikke var Android (heller MeeGo eller Symbian).

 

Men er telefondelen fullt ut fungerende? tale/SMS/MMS, akkurat samme funksjonalitet som andre Android mobiler?

Lenke til kommentar

På 7" kunne jo denne fungert som mobiltelefon også, men er altså dette ikke støttet? Denne dingsen med mobiltelefoni og uten Android ville vært noe av det mest spennende jeg har sett, men man må vel vente enda noen år før noe sånt kommer.

 

Galaxy Tab støtter telefoni, sms, etc.

Måtte sjekke anmeldelsen igjen, og eneste stedet jeg kan se det nevnes at dette er en telefon er under "Musikalsk" på side 2, hvor det står "Galaxy Tab har også telefondel som kan benyttes sammen med høyttaler eller håndfriløsninger." Jeg syns kanskje det kunne vært klarere nevnt at det faktisk er en stor telefon det er snakk om, for jeg fikk det ikke med meg når jeg leste anmeldelsen (litt hurtig) første gang. Men da var jo denne dingsen plutselig veldig interessant, men jeg skulle så gjerne ønske det ikke var Android (heller MeeGo eller Symbian).

 

Men er telefondelen fullt ut fungerende? tale/SMS/MMS, akkurat samme funksjonalitet som andre Android mobiler?

 

 

Tror du rett og slett kan se på Galaxy Tab som en stor Galaxy S.

Lenke til kommentar

netcom har den til 2799 med ett års italk large (noe som gir 14755 i totalkostnad).

 

ikke sikker på hva vilkåra for $400 tilbudet er, men tviler på at det er noe særlig bedre. Og siden en her til lands bare har ett års bindingstid så vil jeg si vi kommer bedre ut av det her den over atlanteren totalt sett.

 

T-Mobile sier $400 på to-års-kontrakt + $25/mnd for 200 MB eller $40 for 5 GB

$600 uten kontrakt med samme månedskostnader. Totalt første år = 5157,- NOK med kontrakt eller 6329,- NOK uten. Mye billigere altså, men det må tross alt justeres for USA vs. Norge og kan nok ikke sammenlignes 1:1 pga. lønningene våre.

 

Netcom tilbyr vel fri bruk, men 200 MB og i hvert fall 5 GB ville holdt for hvem som helst. De fleste har tross alt WLAN tilgjengelig hjemme og eventuelt også på jobb.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

 

RMNZR: Både Amobil og VG fungerte problemfritt på vårt brett. Snodige greier.

 

 

Jeg har feilsøkt litt det siste kvarteret, og konkludert med at det er Netcoms mobile bredbånd som c***blocker de nevnte sidene. På Wifi fungerer begge smertefritt.

 

Så jeg skal altså ta det opp med dem på mail i morgen :)

 

Har du funnet ut noe mer om dette eller, RMNZR?

Jeg sliter også med akkurat samme feil. Bruker også netcom sitt nett via chess..

 

 

Jeg har tatt det opp med teknisk hos Netcom, da også flere rapporterte det samme i Tromsø + en salgsrepresentant for Samsung Mobil i Norge. Feilen skal være fikset nå, har selv testet OK.

Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

 

499 pund tilsvarer ca. 6100 kr hjem til deg, ergo ikke mye å spare.

Lenke til kommentar

Oida, Gizmodo er ikke enig med Amobil ;)

 

"A Pocketable Train Wreck",

 

LIKE:

 

Feels dense, and sturdy (if surprisingly thick)—probably the best constructed Samsung mobile device ever. Screen is pretty killer. The pixel density—1024x600 pixels packed into a 7-inch display—makes everything from reading to watching video seriously pleasant. (Put another way: Reading Kindle books feels better than on the iPad.) The viewing angles are vast like the BP oil spill. The colors are nice and saturated—at least when you turn off the "power saving mode," which douses the screen with a sickly yellow hue. Battery life is thoroughly phenomenal: Four hours of constant, heavy usage over 3G—Google Talk, browsing, YouTube—only knocked it down to 40 percent. Building controls for Wi-Fi, Bluetooth and GPS into the Android notification shade makes it convenient to turn stuff off to stretch the battery further.

 

NO LIKE:

 

This thing is just a mess. It's like a tablet drunkenly hooked up with a phone, and then took the fetus swimming in a Superfund cleanup site. The browser is miserable, at least when Flash is enabled. It goes catatonic, scrolling is laggy, and it can get laughably bad. When better browsing is half the reason to go for a larger screen, that's insanity. Not only does it use a stupid proprietary charging/syncing cable, it won't charge when you plug it into a laptop. Neither of the cameras are anything to write home about. Costing $599 off-contract is embarrassing when the iPad is $499.

 

Les mer

Lenke til kommentar

Den selges i England på Currys (blant annet) til £499 (ca 4700kr). Kjøpte min nå i helgen, og digger den hardt og brutalt. Eneste aberet er at det følger med engelsk lader (dvs. at man trenger overgang), men selve "hodet" på laderen er utskiftbart, så regner med at dette kan byttes.

 

Forøvrig veldig enig med anmelder, dette er en genial dings.

 

499 pund tilsvarer ca. 6100 kr hjem til deg, ergo ikke mye å spare.

 

Nja, nå hadde det seg slik at jeg var i England, så det tilsvarte 4700 kr hjem til meg :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...