Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

RMNZR: Både Amobil og VG fungerte problemfritt på vårt brett. Snodige greier.

 

 

Jeg har feilsøkt litt det siste kvarteret, og konkludert med at det er Netcoms mobile bredbånd som c***blocker de nevnte sidene. På Wifi fungerer begge smertefritt.

 

Så jeg skal altså ta det opp med dem på mail i morgen :)

 

Har du funnet ut noe mer om dette eller, RMNZR?

Jeg sliter også med akkurat samme feil. Bruker også netcom sitt nett via chess..

Lenke til kommentar

Har ikke Android brukerprofiler? Det er noe av det som gjør iPad håpløs og sender denne ned i samme retning.

 

Android er ikke ment for tablets og det har Google også sagt. Android er ment for mobiler, som jo er personlige og det er også markedsført som det. Det er ikke en familie-enhet. Når det er sagt, er jeg enige med dere om at det bør komme på plass snarest for å være virkelig attraktivt. Det trengs også en mulighet for administrator- vs. bruker-profiler slik at man kan gi en til minstemann uten at han finner på all mulig faenskap rundt forbi på nettet.

 

Linux-baserte OS er jo vanligvis veldig gode flerbruker-systemer, så det står nok bare på implementasjon. Jeg ville dog ikke satset på at det kommer i nærmeste fremtid. Markedet for Android og tablets generelt går altfor bra som det er.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Foretrekker Galaxy Taben.

Den kan alt ipaden min kan, mangler bare "et eller annet zombie" og "angry birds hd" så hadde jeg glatt byttet :)

 

iPad er typisk sofasmurfer for oss som er for lat til å gå på hjemmekontoret for å smurfe på internetsider.

uten om det er ikke noveltyfaktoren høy.

 

Fungerer ikke Angry Birds på Galaxy Tab mener du?

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette brettet i går, og brukte batteriet opp samme kveld. Klart, da var det så og si i konstant bruk og test, så det må man nok godta.

 

Enig med at den proprietære laderløsningen trekker ned litt, men er ellers storfornøyd med produktet.

 

Ett aber har jeg, men det er mer Google sin feil enn Samsung. Jeg har brukt Nexus One en periode nå, og hadde Android 2.2.1 på den. Etter hva jeg har lest meg frem til, så er ikke Market i 2.2. skikkelig oppdatert i annet enn utviklerutgaven til nexus One.

 

Dette gjør at alle apps jeg har kjøpt etter en viss dato, IKKE synrkoniseres med kontoen når jeg nå har migrert "tilbake" til Froyo (android 2.2.) på Samsung sitt brett.

 

Så da må jeg enten roote, og lure market til å tro det er en annen versjon (som lar seg gjøre) - vente til en eventuell oppdatering, eller ja .. kjøpe appene på nytt.

 

Det har jeg gjort på de billigste, men har noen dyrere som jeg bare ikke ønsker å kjøpe en gang til.

 

Ellers .. fantastisk tab!

Lenke til kommentar

Foretrekker Galaxy Taben.

Den kan alt ipaden min kan, mangler bare "et eller annet zombie" og "angry birds hd" så hadde jeg glatt byttet smile.gif

 

iPad er typisk sofasmurfer for oss som er for lat til å gå på hjemmekontoret for å smurfe på internetsider.

uten om det er ikke noveltyfaktoren høy.

 

Fungerer ikke Angry Birds på Galaxy Tab mener du?

 

Angry Birds fungerer fint på Tab-en, har prøvd det selv. Fullversjonen that is.

Lenke til kommentar

kaaz: Vi har i skrivende stund både en Logitech Dinovo Mini og en vanlig Bluetooth-basert mus tilkoblet Galaxy Tab, så ja den støtter både mus og tastatur, og den gjør det samtidig. Også musfeltet på Dinovo Mini fungerer samtidig med at Bluetooth-musa er tilkoblet :)

 

Med HDMI-krybben burde det være enkelt å koble den til en prosjektør. Jeg registrerer også at det har begynt å dukke opp tredjeparts tilbehør til den allerede - i første omgang fra Belkin. Har ikke sett akkurat den kabelen du evt trenger for direkte overgang, men det virker som om ting er på vei :)

 

Etter en kjapp tur innom Google Docs fikk vi logget inn og vi fikk lest dokumenter vi hadde oppe, men vi fikk tilsynelatende ikke redigert dokumentene i nettleseren.

Lenke til kommentar

kaaz: Vi har i skrivende stund både en Logitech Dinovo Mini og en vanlig Bluetooth-basert mus tilkoblet Galaxy Tab, så ja den støtter både mus og tastatur, og den gjør det samtidig. Også musfeltet på Dinovo Mini fungerer samtidig med at Bluetooth-musa er tilkoblet :)

 

Med HDMI-krybben burde det være enkelt å koble den til en prosjektør. Jeg registrerer også at det har begynt å dukke opp tredjeparts tilbehør til den allerede - i første omgang fra Belkin. Har ikke sett akkurat den kabelen du evt trenger for direkte overgang, men det virker som om ting er på vei :)

 

Etter en kjapp tur innom Google Docs fikk vi logget inn og vi fikk lest dokumenter vi hadde oppe, men vi fikk tilsynelatende ikke redigert dokumentene i nettleseren.

Bra, da er Galaxy enklere enn iPad når det gjelder mus & tastatur. 

 

 

Ang. HDMI: er det så sikkert at det går an å overføre digitale signaler fra en HDMI-port til en analog VGA-port som de aller fleste projektorer rundt om i landet har? Det går ikke andre veien har jeg sett mange skriver på nettet.

 

Google docs: Både Android og iPad kommer til å få støtte for redigering. Her er hva Google sa selv i sin offisielle blog 20. september:

 

"Second, today we demonstrated new mobile editing capabilities for Google Docs on the Android platform and the iPad.  In the next few weeks, co-workers around the world will soon be able to co-edit files simultaneously from an even wider array of devices".

 

Det er flere faktorer som spiller inn her: hva nettleseren kan få til, hvor lett det er å redigere på en touchskjerm (selv med mus og tastatur) og hva Google tillater. På iPaden var det litt knotete å få til redigering av Google's regneark. Å legge inn en formel ble veldig vanskelig. I mitt arbeid er heldigvis det viktigste å kunne vise presentasjoner som ligger på nettet, skrive, blogge og bruke Google sites.  

Lenke til kommentar

kaaz: Vi har i skrivende stund både en Logitech Dinovo Mini og en vanlig Bluetooth-basert mus tilkoblet Galaxy Tab, så ja den støtter både mus og tastatur, og den gjør det samtidig. Også musfeltet på Dinovo Mini fungerer samtidig med at Bluetooth-musa er tilkoblet :)

 

Med HDMI-krybben burde det være enkelt å koble den til en prosjektør. Jeg registrerer også at det har begynt å dukke opp tredjeparts tilbehør til den allerede - i første omgang fra Belkin. Har ikke sett akkurat den kabelen du evt trenger for direkte overgang, men det virker som om ting er på vei :)

 

Etter en kjapp tur innom Google Docs fikk vi logget inn og vi fikk lest dokumenter vi hadde oppe, men vi fikk tilsynelatende ikke redigert dokumentene i nettleseren.

 

Og det kommer musepeker på skjermen? 

Lenke til kommentar

Jeg har ingen kunnskap om android og lurer derfor på hvor mye applikasjoner finnes til galaxy tab, den har jo 7" skjerm, noe som er mye større enn de fleste andre android enheter.

 

Det er ca. 100 000 apps tilgjengelige i Android Market. Selvfølgelig med varierende kvalitet, men det er veldig mye bra og nyttig. Man kan tvinge "dårlig designede"/eldre apps til å fylle skjermen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...