Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Humoristiske uttalerser/episoder rundt bil og folk uten peiling


Anbefalte innlegg

Kom på et par komiske episoder jeg har opplevd der jeg har måtte virkelig holde meg for å le.

Sikkert mange mange flere der som har stått i kø eller i butikk og overhørt lignende.

 

1. Sto i kø i en bilbutikk ved delelageret og overhørte de som snakket ved skranken ved siden av.

Det var en dame som hadde fått motorproblemer og ble spurt ut om div. ting for å finne evnt. årsak. Da hun ble spurt om det var noen varsellys som lyste så svarte hun ja, men hun viste ikke hva dette var.

Merket at de som sto i kø og de andre ansatte fulgte nysjerrig med.

Han som hjalp kvinnen fant frem en tegning/bilde og hun pekte på oljetrykkslampen. Hun blir forklart hva det er og spurt når den begynte å lyse.

Hun svarer (litt fin vestkant frue) :

Den begynte å lyse for et par måneder siden, men i det siste så har den lyst sterkere så jeg hadde tengt å få sjekket hva det var.

 

Vi som sto vedsiden av måtte bare se ned i gulvet og vente for å unngå latteranfall. Han som sto på delelageret rømte ut.

 

 

 

 

2. Hadde en kolega som skrøt at dama skulle være snill å vaske den nye bilen dems.

Dagen etterpå kom han på jobb med en ganske mattere bil. Dama hadde brukt en slik kjøkkensvamp med skrubb og skrubbet hele bilen ren.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde faktisk en diskusjon om NOS med en kompis, hvorav jeg sa at man kan jo faktisk akselerere raskere i rygging til og med. Da fikk jeg høre at det kunne man jo absolutt ikke, det sier jo seg selv! Selv ble jeg litt forfjamsa, og forklarte at; jo, det ville det. Da fikk jeg høre:

"Såklart vil du ikke det, det vil jo gå mye saktere, flammene bak vil jo dytte bilen framover".

 

Oh lordy, lord! Han trodde det var flammene som kom fra eksospotta som gjorde at bilen gikk fortere! :!: Han ble rimelig stille når jeg forklarte han hva som egentlig skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En jeg kjenner har en gammel bil uten skilter som han senere skal ha på veien, men det eneste han tenker på med bilen er å montere alt mulig dilldall som ikke trengs i det heletatt i stedet for å fikse det som må til for at den skal bli eu-godkjennt.

Det som er prioritert er blåe parklys, blåe langlys, blåe tåkelys, blått interiørlys, styling, turteller (Har orginal men skal ha ekstern),sterio og sportsratt.

Å vær gang jeg konfronterer han med det sier han at det kanskje hadde vært best å gjort det først, men etter en stund er det glemt.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde en gang at en dame tilsynelatende skulle etterfylle spylerveske. Jeg sto på andre siden av pumpen og fyllte drivstoff, da hun skrudde opp oljelokket på blokka. Da hun skrudde opp spylerveskekanna fulgte jeg veeeeldig godt med.

 

Jeg tenkte... skal jeg si noe..eller ikke....

Jeg valgte å gripe inn, men da hadde hun allerede begynt å fylle spylerveske. Jeg sa at hun måtte stoppe å fylle og det gjorde hun.

 

Hun spurte frekt "herregud.. hva er problemet ditt?" (siden hun sikkert skvatt litt når jeg grep inn i situasjonen)

 

Da ble jeg lettere irritert og sa "oj... sorry.. trodde du var en jeg kjente"

 

Hun fylte videre etter dette til det rant over og skrudde på lokket.

 

Jeg bestemte meg for å kjøre etter henne ett lite stykke, og hun kjørte faktisk nesten 2 mil før det begynte å lukte svidd. Det røyk noe voldsomt av bilen etter hvert og til slutt så svingte hun inn på en busslomme.

 

Jeg slang meg på hornet og hilste høffelig før jeg kjørte videre :!:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Observerte en gang en jente på scooter som skulle fylle opp tanken.

Det faktum at hun stilte seg opp ved den eneste dieselpumpen på stasjonen, som også står for seg selv, gjorde at jeg stoppet opp og vurderte sterkt å si ifra.

Tror det løste seg ved at munningen ikke passet nede i påfyllingshullet, men hun stod der en stund og fiklet og klødde seg i hodet.... ;)

Lenke til kommentar

1. Sto i kø i en bilbutikk ved delelageret og overhørte de som snakket ved skranken ved siden av.

Det var en dame som hadde fått motorproblemer og ble spurt ut om div. ting for å finne evnt. årsak. Da hun ble spurt om det var noen varsellys som lyste så svarte hun ja, men hun viste ikke hva dette var.

Merket at de som sto i kø og de andre ansatte fulgte nysjerrig med.

Han som hjalp kvinnen fant frem en tegning/bilde og hun pekte på oljetrykkslampen. Hun blir forklart hva det er og spurt når den begynte å lyse.

Hun svarer (litt fin vestkant frue) :

Den begynte å lyse for et par måneder siden, men i det siste så har den lyst sterkere så jeg hadde tengt å få sjekket hva det var.

 

Vi som sto vedsiden av måtte bare se ned i gulvet og vente for å unngå latteranfall. Han som sto på delelageret rømte ut.

 

Altfor mange er for sløve til å sjekke oljen, og skjønner det sannsynligvis ikke før motoren faktisk stopper. Det er ikke sjeldent jeg hører biler med den kjente metall-mot-metall-lyden kjøre forbi meg mens jeg ser ned i bakken og sukker.

Lenke til kommentar

Hadde en fin en jeg også:p En dame som kom bort til meg mens jeg fylte bensin og lurte på om jeg kunne hjelpe henne med å få i gang bilen hennes siden den ikke startet. Sa jeg kunne ta en titt på den men lovte ikke noe. Da jeg vred om nøkkelen og det ikke skjedde noe i startmotoren konkluderer man rimelig raskt at bilen er tom for strøm eller det er noe feil med El-nettet i bilen. Men tomt for strøm var det. Sa jeg skulle kjøre bort bilen min og sette på noen startkabler så vi kunne få liv i kjerra igjen og det sa hun seg enig i.

 

Da jeg kom bort og bad henneo om å sette på + polen på bilen sin og så minus etter min så så hun rart på meg og skjønte ikke helt at jeg skulle "kople bilene våres sammen". Jeg sier det er for at batteriet ditt skal kunne få nok strøm til å få i gang motoren så bilen kan lade selv fra dynamoen.

 

Dette var hun sterkt uenig med meg i, for hun kunne jo ikke kjøre rundt med meg på slep og panseret oppe. Dessuten turte hun ikke å starte bilen sin med batteriene våres koplet sammen, for det hørtes skummelt ut.

 

Sier bare at dette er sånn du gjør det, om du ringer falken og spørr om de kan hjelpe deg så gjør de nøyaktig det samme som dette her. Dette nektet hun for, fordi falken var profesjonelle bilmennesker som vet hva de driver med og ingen er jo så dumme at de kopler to biler sammen bare for å starte en bil.

 

Etter mye om og men ringte hun falken og spurte om hva de ville gjort. Siden mine startkabler er gamle og litt funky og uten rød farge på den ene delen av kabelen nektet hun for at det jeg gjorde var riktig fordi det var en svart og rød kabel som skulle brukes for å starte bilen.

 

Gav opp og dro til slutt... Gad.

Lenke til kommentar

snipp

Faktisk, ikke som alt dumt som det høres ut som, du hadde ikke fått røre bilen min med de startkablene du heller.

Nyere biler bør absolutt ha startkabler med overspenningsvern, hvis ikke kan elektronikken ta skade av det.

 

edit: endret litt...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Forskjellen var at mine ikke hadde splittet farge.. De er helt safe. Hadde ikke brukt startkabler som faller fra hverandre. :)

 

Kan legge til at det var en golf fra tidlig 90 tallet. Så var nok mindre som kan gå til helvette der kontra min egen bil:P

Endret av iKent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...