Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan jeg lager mapper og får organisert appsene i vinduet med alt. Må det gjøres på pc? Har også litt problemer med å slette app, f.eks twitter og peep som jeg aldri bruker. Har trykket på fjern program -> peep -> tving avslutning. Men avinstaller er grå og går ikke ann å trykke på..

preinnstallerte programmer kan ikke avinstalleres...

Joda! Bruk Titanium Backup :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå krever jo det Root (su).

Og med Root kan man selvsagt fjerne de preinstallerte programmene, siden men da har endre/slette-rettigheter til den delen av filsystemet.

 

;)

Er root alt som skal til for å kunne slette preinnstallerte progammer? Da ble det jo straks mer interessant å roote ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Er det normalt at Calendar har 34 % av batteribruken? Synes også at sync symbolet vises unormalt mye.

Det er tydelig en eller annen bug med calendar. På 2 forskjellige netter nå, har batteriet tømt seg helt, og da har tlf vært fulladet på kvelden før. Det rare er at det har kun skjedd på nettene, og ikke hver natt. Så det må være en eller annen prosess som settes igang ved gitt tidspunkt skulle man tro. Har prøvd å fjerne calendar widgeten, men det vises fortsatt en god del strømbruk på calendar.

 

Hvordan fjerner man sync osv som har med calendar å gjøre?

 

Mistenker også at htc ikke kommer til å se noe på dette og init bugen, siden 2.3 er rett rundt hjørnet. Og hvis dette fikses med 2.3, er jo det forsåvidt forståelig ;)

Lenke til kommentar

 

 

Og hvordan er det vi oppdtarer softwaren på tlf ? Husker med N95 og Samsnung Omnia HD jeg hadde, så var det Nokia pc suite ;)

Menu - Settings - About Phone - System software updates

 

Burde jeg ta backup først på en elr annen måte?

Man MÅ ikke, men en vet jo aldri. Noe uforutsett kan jo skje. Personlig har jeg aldri giddi, men liker du å være på den sikre siden så kjør på ;)

Nå krever jo det Root (su).

Og med Root kan man selvsagt fjerne de preinstallerte programmene, siden men da har endre/slette-rettigheter til den delen av filsystemet.

 

;)

Kan man "selvsagt" fjerne programmer med root? Jeg får ikke avinstallert de programmene hvert fall.

Lenke til kommentar

Har nett fått meg denne mobilen. Overgang fra alle iphones modellene. D jeg lurte på er hvordan kan jeg stoppe at bilder blir lagt i galleriet mitt. Bilder og ikoner har jeg plutselig masseav på bilde mappen.

Hvordan får eg vekk varslingen om ny sms og epost på statusbaren kan skru den av men da we d ikke noe lyd, er d nooe programmer som kan la være komme på statusbar men det bare er lyd????

Lenke til kommentar

Har nett fått meg denne mobilen. Overgang fra alle iphones modellene. D jeg lurte på er hvordan kan jeg stoppe at bilder blir lagt i galleriet mitt. Bilder og ikoner har jeg plutselig masseav på bilde mappen.

 

Er de ikke ordnet i forskjellige mapper da? som feks alle bilder, kamerabilder osv?

Lenke til kommentar

 

 

Og hvordan er det vi oppdtarer softwaren på tlf ? Husker med N95 og Samsnung Omnia HD jeg hadde, så var det Nokia pc suite ;)

Menu - Settings - About Phone - System software updates

 

Burde jeg ta backup først på en elr annen måte?

Man MÅ ikke, men en vet jo aldri. Noe uforutsett kan jo skje. Personlig har jeg aldri giddi, men liker du å være på den sikre siden så kjør på ;)

Nå krever jo det Root (su).

Og med Root kan man selvsagt fjerne de preinstallerte programmene, siden men da har endre/slette-rettigheter til den delen av filsystemet.

 

;)

Kan man "selvsagt" fjerne programmer med root? Jeg får ikke avinstallert de programmene hvert fall.

 

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har testet om det er mulig via Android-menyene, men etter Root kan det i hvert fall gjøres blant annet via den nevnte applikasjonen...

 

Beklager min litt uvitende uttalelse :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk min HD for et par dager siden. Jeg har slitt veldig med batteriet.

For eksempel: I går kveld ladet jeg bateriet til 100%, jeg skrudde av oppdateringer, wifi, mobilnett etc. Da jeg våknet var det 9% igjen av batteriet.

Jeg ser at det er Android opprativsystem som har trukket 70-80 prosent av strømmen kontinuerlig. Selv uten bruk.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har et merkelig problem med min DHD. Det vil si ikke med DHD men med HTC sensewidgeten kontakter. Jeg bruker stolpemodellen som tar halve skjermen med 3 bilder. Av og til når jeg skal trykke på en kontakt så hopper den et par hakk opp eller ned. Kontaktene bytter plass. Jeg kommer ikke inn på dem slik at jeg får ringt.

 

Noen som har opplevd noe lignende?

En restart eller sletting / innlegging av kontaktene på nytt fikser biffen. Men det kan gå veldig tregt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min HD for et par dager siden. Jeg har slitt veldig med batteriet.

For eksempel: I går kveld ladet jeg bateriet til 100%, jeg skrudde av oppdateringer, wifi, mobilnett etc. Da jeg våknet var det 9% igjen av batteriet.

Jeg ser at det er Android opprativsystem som har trukket 70-80 prosent av strømmen kontinuerlig. Selv uten bruk.

Noen som har noen tips?

Umiddelbart tenker jeg på init buggen. Slå på usb debug, det skal fikse biffen...

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å navngi mapper som jeg legger på skrivebordet sånn som man kan på iPhone?

 

Jeg har nylig fått meg en DHD og det er den første Android telefonen jeg har.

Om jeg har forstått dette riktig så er det bare 7 startskjermer man kan ha.

Etterhvert så blir det sikkert mange program på disse skjermene og da kan jeg synes at det er greit å ha mapper å legge program og spill i, for meg virker det mer ryddig på en måte.

 

På min iPhone4 har jeg masse mapper som jeg har de forskjellige programmene i med navn som for eksempel verktøy, spill,foto, navigasjon og musikk osv.osv... dette hadde vært kjekt å kunne gjort på DHD`n også :!:

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...