Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig mobil!!

Super kjapp!

Glad jeg kvittet meg med iphone 4 og kjøpte denne istede :D

Hei!

Artig å høre dette - jeg har gjort akkurat det samme, men jeg er ikke alltid like sikker som deg på at jeg gjorde det riktige valget. Det er særlig i sånne øyeblikk da batteriet stuper i bortimot fritt fall (20% på en time f.eks) at jeg kjenner tvilen komme.

Kan du, eller noen andre, komme på gode grunner til å beholde denne telefonen istedenfor å sikle etter en ny epletelefon?

Størrelsen på skjermen, mer dynamisk skrivebordsamt hurtigheten er de tingene som jeg prøver å fokusere på hver gang jeg lokkes av eplet.. ;)

Lenke til kommentar

Herlig mobil!!

Super kjapp!

Glad jeg kvittet meg med iphone 4 og kjøpte denne istede :D

Hei!

Artig å høre dette - jeg har gjort akkurat det samme, men jeg er ikke alltid like sikker som deg på at jeg gjorde det riktige valget. Det er særlig i sånne øyeblikk da batteriet stuper i bortimot fritt fall (20% på en time f.eks) at jeg kjenner tvilen komme.

Kan du, eller noen andre, komme på gode grunner til å beholde denne telefonen istedenfor å sikle etter en ny epletelefon?

Størrelsen på skjermen, mer dynamisk skrivebordsamt hurtigheten er de tingene som jeg prøver å fokusere på hver gang jeg lokkes av eplet.. ;)

 

Har du slått på USB debug?

Lenke til kommentar

HTC gjør en stor tabbe ved å ikke anerkjenne dette problemet (init). Om dette hadde vært gjort, samt at kundebasen hadde fått bedre informasjon om dette, kunne HTC spart seg for mange returnerte telefoner (@b-bert) og andre henvendelser som sikkert er svært ressurskrevende for dem å holde styr på.

 

Ellers vil jeg anbefale Ventriloid - mobil push-to-talk ventriloklient som gjør det veldig greit å gi beskjed at du ikke når til avtalt 4v4 starcraft 2 tid. :)

Lenke til kommentar

Hei!

Ja, USB debug er slått på..

Nå skal det legges til at disse 20 prosentene på en time er når jeg bruker telefonen til f.eks spill, surfing eller facebook. Men synes det er i drøyeste laget likevel. Det vil jo si at man statistisk sett bare kan bruke telefonen i ca 5 timer pr lading, og det er ikke særlig imponerende.

Når telefonen ikke er i bruk (ligger i lommen), minker det mellom 1 og 2 prosent per time. Vet ikke om jeg liker det heller.. null bruk skulle kreve nesten null batteri også. La oss si 2 prosent i timen uten bruk, så blir maks standby tid 50 timer.. litt skeptisk..

Men bortsett fra dette, så er jo telefonen en drøm og bruke :)

PS! Å skrive dette innlegget tok meg ca 4 minutter, og når jeg sjekket nå, så kostet det meg 5% batteri.. :(

Endret av b-bert
Lenke til kommentar

Hei!

Ja, USB debug er slått på..

Nå skal det legges til at disse 20 prosentene på en time er når jeg bruker telefonen til f.eks spill, surfing eller facebook. Men synes det er i drøyeste laget likevel. Det vil jo si at man statistisk sett bare kan bruke telefonen i ca 5 timer pr lading, og det er ikke særlig imponerende.

Når telefonen ikke er i bruk (ligger i lommen), minker det mellom 1 og 2 prosent per time. Vet ikke om jeg liker det heller.. null bruk skulle kreve nesten null batteri også. La oss si 2 prosent i timen uten bruk, så blir maks standby tid 50 timer.. litt skeptisk..

Men bortsett fra dette, så er jo telefonen en drøm og bruke :)

PS! Å skrive dette innlegget tok meg ca 4 minutter, og når jeg sjekket nå, så kostet det meg 5% batteri.. :(

 

 

Ja, jeg har lest endel og synes det er mange som klager på akkurat dette, greit nok at det er stor og fin skjerm men synes allikevel at man må kunne forlange mere av batteriet.. om du hadde iPhone 4 før denne så må det jo være en drastisk forskjell når det gjelde batterikapasiteten på de 2 telefonene... byttet du for at du ikke var fornøyd eller var det for å utforske DHD?

 

Man kommer jo ikke ifra at DHD virker som en svært spennende nyhet og veldig fristende å prøve.

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Gega,

Ja, overgangen fra iPhone 4 til Desire HD var en drastisk overgang på ulike måter, og særlig når det gjelder batterikapasiteten. Min iPhone 4 kunne ligge i lomma i fire-fem timer, og fremdeles vise 100% på batteriet, og selv med vanlig bruk, gikk prosentene sent nedover. Mens DHD gafler i seg batteri med stor apetitt, og man føler at den mister et par prosent bare man tenker på å bruke den.

Overgangen var også stor når det gjelder skjermen (oppløsning, farger og innsynsvinkel). En iPhone 4 kan man se fra nesten alle tenkelige vinkler, mens DHD lett blir grå og blass hvis man kikker litt "skjevt" på den. Jeg sammenlignet også de to telefonene side om side, før kjøperen av iPhonen min hentet telefonen, og jeg må jo si at iPhone leder drastisk på klarhet og "liv". Men, uten å ha andre å sammenligne med nå, så har jeg vent meg til skjermen, og synes den fungerer bra :)

La meg si at jeg ikke er noen "fanboy" av verken det ene eller det andre merket. Jeg har hatt både Nokia, Sony Ericsson, Samsung, Apple, LG og HTC - og det viktigste for meg er hva telefonen er i stand til, ikke hvem som står bak.

Grunnen til at jeg byttet var fordi jeg syntes skjermen til iPhone er litt i minste laget for mine store fingre, fordi jeg liker muligheten til å bruke minnekort med ulikt medieinnhold til ulike anledninger (samt å kunne stikke minnekortet inn i hvilken som helst PC for å ta med meg noe nytt), og fordi DHD med sine spesifikasjoner (hardware og software) virket utrolig forlokkende (mer RAM, mulighet for Flash, osv osv).

I det store og det hele er jeg godt fornøyd med byttet, men jeg skulle ønske HTC hadde tatt batteriproblemet på alvor, og enten gjort noe i en firmware oppdatering, eller solgt et større batteri som ekstrautstyr...

Heldigvis finnes mange gode grunner til å velge DHD også!

Lenke til kommentar

1. Er ganske ny med Android, så lurte derfor om det går an å lage en mappe på Applikasjoner, der du har samlet alle på menyen, som feks heter Spill?

 

Vet det går an å lage mappe feks til skrivebordet, men jeg ville ikke ha det liggende der :(

 

2. Lurte på en ting til, hvordan quiter man applikasjoner egentlig? Har aldri brukt android systemene noe voldsomt, og trykker jeg "varslinger" kommer masse opp som står på.

1 - Du får ikke endra appsmenyen med Sense. Men hvis du bruker ADW Launcher (som du finner i Market) kan du lage kategorier og velge hva som skal vises i de forskjellige. F. eks en egen til Spill og en til Verktøy osv, men det krever å klikke på skjermen og velge hvilken kategori du vil vise noe i hvert fall jeg personlig ikke orka i lengden. Jeg bruker Launcher Pro. Der får du en dock nede på hovedskjermene (der du har knappen for å få opp menyen, Phone osv) som du kan scrolle på og legge opptil 15 programmer, noe som holder lenge til mitt bruk (for det jeg bruker mest, ting jeg ikke bruker så ofte har jeg heller ikke behov for snarvei til ;) ). Ta en titt på Android Homescreen-tråden for inspirasjon og tips ;)

 

2 - Svaret på dette står i det første innlegget i denne tråden under Hvorfor lukkes ikke programmer, men blir liggende i bakgrunnen?

 

 

Ta også en titt på Det Beste Fra Android Market ;)

 

 

Hvordan skrudde man av vibreringen når man skriver på tastaturet? Får det ikke til, vet det er nevnt noen steder, men fant det ikke.

 

Christian

Settings -> Language & Keyboard -> Touch Input -> Text Input. Der finner du Vibrate When Typing ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Ja, USB debug er slått på..

Nå skal det legges til at disse 20 prosentene på en time er når jeg bruker telefonen til f.eks spill, surfing eller facebook. Men synes det er i drøyeste laget likevel. Det vil jo si at man statistisk sett bare kan bruke telefonen i ca 5 timer pr lading, og det er ikke særlig imponerende.

Når telefonen ikke er i bruk (ligger i lommen), minker det mellom 1 og 2 prosent per time. Vet ikke om jeg liker det heller.. null bruk skulle kreve nesten null batteri også. La oss si 2 prosent i timen uten bruk, så blir maks standby tid 50 timer.. litt skeptisk..

Men bortsett fra dette, så er jo telefonen en drøm og bruke :)

PS! Å skrive dette innlegget tok meg ca 4 minutter, og når jeg sjekket nå, så kostet det meg 5% batteri.. :(

 

 

Ja, jeg har lest endel og synes det er mange som klager på akkurat dette, greit nok at det er stor og fin skjerm men synes allikevel at man må kunne forlange mere av batteriet.. om du hadde iPhone 4 før denne så må det jo være en drastisk forskjell når det gjelde batterikapasiteten på de 2 telefonene... byttet du for at du ikke var fornøyd eller var det for å utforske DHD?

 

Man kommer jo ikke ifra at DHD virker som en svært spennende nyhet og veldig fristende å prøve.

 

 

Gega

 

Det eneste iPhone 4 er bedre enn DHD på er batteriet. At en telefon uten valgmuligheter er bedre på batteri skulle bare mangle. Men hva gjør du når batteriet på din iPhone må byttes?

 

Jeg skiftet fra iPhone4 til DHD og har ikke angret et øyeblikk. DHD er har fullt fortjent sitt terningkast 6 og iPhone er en klar terningkast 4 telefon IMO. Apples rigide regler og trege utvikling passer ikke for meg. Jeg liker å ha valgmuligheter.

 

Det virker som du er veldig usikker på om du skal kjøpe iPhone4 eller DHD. Det i seg selv er et argument for å kjøpe iPhone4. Hvis du har problemer med å bestemme deg for hva og hvordan du vil ha det så er iPhone4 førstevalget. Med så rigide og strenge regler slipper du å gjøre valg. Alle valgene er gjort av apple out of the box.

 

Kjøp iPhone du. DHD er for oss som hele tiden vil velge og ha muligheten til å velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Ja, USB debug er slått på..

Nå skal det legges til at disse 20 prosentene på en time er når jeg bruker telefonen til f.eks spill, surfing eller facebook. Men synes det er i drøyeste laget likevel. Det vil jo si at man statistisk sett bare kan bruke telefonen i ca 5 timer pr lading, og det er ikke særlig imponerende.

Når telefonen ikke er i bruk (ligger i lommen), minker det mellom 1 og 2 prosent per time. Vet ikke om jeg liker det heller.. null bruk skulle kreve nesten null batteri også. La oss si 2 prosent i timen uten bruk, så blir maks standby tid 50 timer.. litt skeptisk..

Men bortsett fra dette, så er jo telefonen en drøm og bruke :)

PS! Å skrive dette innlegget tok meg ca 4 minutter, og når jeg sjekket nå, så kostet det meg 5% batteri.. :(

 

 

Ja, jeg har lest endel og synes det er mange som klager på akkurat dette, greit nok at det er stor og fin skjerm men synes allikevel at man må kunne forlange mere av batteriet.. om du hadde iPhone 4 før denne så må det jo være en drastisk forskjell når det gjelde batterikapasiteten på de 2 telefonene... byttet du for at du ikke var fornøyd eller var det for å utforske DHD?

 

Man kommer jo ikke ifra at DHD virker som en svært spennende nyhet og veldig fristende å prøve.

 

 

Gega

 

Det eneste iPhone 4 er bedre enn DHD på er batteriet. At en telefon uten valgmuligheter er bedre på batteri skulle bare mangle. Men hva gjør du når batteriet på din iPhone må byttes?

 

Jeg skiftet fra iPhone4 til DHD og har ikke angret et øyeblikk. DHD er har fullt fortjent sitt terningkast 6 og iPhone er en klar terningkast 4 telefon IMO. Apples rigide regler og trege utvikling passer ikke for meg. Jeg liker å ha valgmuligheter.

 

Det virker som du er veldig usikker på om du skal kjøpe iPhone4 eller DHD. Det i seg selv er et argument for å kjøpe iPhone4. Hvis du har problemer med å bestemme deg for hva og hvordan du vil ha det så er iPhone4 førstevalget. Med så rigide og strenge regler slipper du å gjøre valg. Alle valgene er gjort av apple out of the box.

 

Kjøp iPhone du. DHD er for oss som hele tiden vil velge og ha muligheten til å velge.

 

 

Nåååhhh, nå synes jeg du overdriver en liten smule, det må vel være lov å være usikker på hva man skal kjøpe uten at man skal bli kalt en "pingle".

 

Stiller ikke du endel spørsmål eller undersøker endel før du kjøper noe til rundt 5000.-??

 

Det du sier om at batteriet varer lengre på en telefon uten valgmuligheter kjøper jeg ikke, jeg mener fremdels at en telefon som er laget film, spill og andre media greier bør klare å holde såpass på strøm at den takler en liten reise... det er min mening, hva du mener og klarer deg med må vel være din sak uten at du trenger å rakke ned på de som nevner noe vondt om DHD...

 

Bare for å ha det sagt så akter jeg å teste ut både iPhone 4 og DHD, begge er bestillt :roll:

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Nåååhhh, nå synes jeg du overdriver en liten smule, det må vel være lov å være usikker på hva man skal kjøpe uten at man skal bli kalt en "pingle".

 

Stiller ikke du endel spørsmål eller undersøker endel før du kjøper noe til rundt 5000.-??

 

Det du sier om at batteriet varer lengre på en telefon uten valgmuligheter kjøper jeg ikke, jeg mener fremdels at en telefon som er laget film, spill og andre media greier bør klare å holde såpass på strøm at den takler en liten reise... det er min mening, hva du mener og klarer deg med må vel være din sak uten at du trenger å rakke ned på de som nevner noe vondt om DHD...

 

Bare for å ha det sagt så akter jeg å teste ut både iPhone 4 og DHD, begge er bestillt :roll:

 

 

Gega

 

Hvordan du tolker posten min dit at jeg kaller deg for pingle får stå for din regning. Jeg forsøkte å komme med saklig hjelp etter at du har skrevet utallige poster om at du er usikker.

 

Min DHD holder fint på strømmen. Jeg vil anse meg selv som proffbruker da jeg ringer en masse, sender eposter, åpner vedlegg, spiller litt og ser favorittserien min på flyet mellom hit og dit. Jeg har enda ikke opplevd å bli fri for strøm. Det er bare å ha laderen lett tilgjengelig så finner man støpsel over alt. Eller en USBinngang.

 

Når det er sagt så er ikke batteritiden så mye bedre på iPhone4. Jeg har eid en slik og den havnet alltid på lading på kvelden da den ikke klarte 2 dager uten lading. Det samme gjelder DHD. Om den blir tom for strøm like før (DHD) lunsj eller like etter (iPhone4)dagen derpå er for meg helt uvesentlig. Min mobil må lades hver natt uansett. Og USB eller stikkontakter finner jeg over alt. Er det like enkelt å lade en iPhone?

 

Som sagt, så usikker som du er så er iPhone4 det sikreste valget.

 

 

btw: hvis begge er bestilt så skjønner jeg i alle fall ikke hva du stresser med. Da er det jo bare å bestemme seg i ro og mak.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg 2 apps av Adobe Reader, Stemmestyring og google altitude. Har lastet ned adobe og stemmestyringen, men ikke altitude tingen eller hva det er. Får ikke til å fjerne den ene readeren :S

 

Har ingen kontakter på mobilen. Har ingen muligheter for å flytte de over fra den gamle sony ericsonnen. Hvordan er det best/lettest å legge inn kontakter?

 

Av en eller annen grunn er alle facebook-kontakter med nummer lagret på telefonen. Det vil jeg helst ikke. Har også sett det nevnt her før, men finner ikke. Hvordan kan jeg fjerne de før jeg legger inn bare de kontaktene jeg vil ha?

 

Hvor velger jeg etter at jeg har lagt inn kontaktene jeg vil ha at facebook skal synkronisere bare med kontakter som allerede er på telefonen? Fant dette for skype..

 

EDIT: Får heller ikke til å vise telefonens plassering på htcsense.com, noen innstillinger som er viktige?

 

EDIT 2: Programmene som var doble ordnet seg etter en ladning og fullestendig avsluttning av telefonen.

Endret av Chr1stian
Lenke til kommentar

Nåååhhh, nå synes jeg du overdriver en liten smule, det må vel være lov å være usikker på hva man skal kjøpe uten at man skal bli kalt en "pingle".

 

Stiller ikke du endel spørsmål eller undersøker endel før du kjøper noe til rundt 5000.-??

 

Det du sier om at batteriet varer lengre på en telefon uten valgmuligheter kjøper jeg ikke, jeg mener fremdels at en telefon som er laget film, spill og andre media greier bør klare å holde såpass på strøm at den takler en liten reise... det er min mening, hva du mener og klarer deg med må vel være din sak uten at du trenger å rakke ned på de som nevner noe vondt om DHD...

 

Bare for å ha det sagt så akter jeg å teste ut både iPhone 4 og DHD, begge er bestillt :roll:

 

 

Gega

 

Hvordan du tolker posten min dit at jeg kaller deg for pingle får stå for din regning. Jeg forsøkte å komme med saklig hjelp etter at du har skrevet utallige poster om at du er usikker.

 

Min DHD holder fint på strømmen. Jeg vil anse meg selv som proffbruker da jeg ringer en masse, sender eposter, åpner vedlegg, spiller litt og ser favorittserien min på flyet mellom hit og dit. Jeg har enda ikke opplevd å bli fri for strøm. Det er bare å ha laderen lett tilgjengelig så finner man støpsel over alt. Eller en USBinngang.

 

Når det er sagt så er ikke batteritiden så mye bedre på iPhone4. Jeg har eid en slik og den havnet alltid på lading på kvelden da den ikke klarte 2 dager uten lading. Det samme gjelder DHD. Om den blir tom for strøm like før (DHD) lunsj eller like etter (iPhone4)dagen derpå er for meg helt uvesentlig. Min mobil må lades hver natt uansett. Og USB eller stikkontakter finner jeg over alt. Er det like enkelt å lade en iPhone?

 

Som sagt, så usikker som du er så er iPhone4 det sikreste valget.

 

 

btw: hvis begge er bestilt så skjønner jeg i alle fall ikke hva du stresser med. Da er det jo bare å bestemme seg i ro og mak.

 

 

Jeg har selv hatt mobil siden 1995 og brukt dette mye og avansert så jeg er nok ikke så fersk på dette her jeg heller :roll:

 

Men det er vel ikke noe å krangle om...

 

Jeg synes du har mange gode og saklige innlegg, jeg synes du er en ressurs for dette forumet, der om ingen tvil.. jeg anser ikke meg selv så god at jeg ikke trenger å spørre om andres erfaring når jeg skal gå til anskaffelse av noe nytt og spesielt et helt nytt OS.. Som sagt Hayward, du gjør en god jobb og jeg tar til meg det du sier :roll:

 

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Hei igjen Gega!

Så du har bestilt begge to du også ja?

Gratulerer! Du har to av de beste telefonene på markedet i vente (etter min mening) :)

Jeg håper du vil skrive litt om dine erfaringer med telefonene her på forumet når du har fått prøvd dem ut. Selv om alle har ulike behov og ønsker for en mobil, er det alltid interessant å høre andres meninger og erfaringer :)

Lenke til kommentar

Hei igjen Gega!

Så du har bestilt begge to du også ja?

Gratulerer! Du har to av de beste telefonene på markedet i vente (etter min mening) :)

Jeg håper du vil skrive litt om dine erfaringer med telefonene her på forumet når du har fått prøvd dem ut. Selv om alle har ulike behov og ønsker for en mobil, er det alltid interessant å høre andres meninger og erfaringer :)

 

 

Takk skall du ha:-)

 

iPhonen er sendt i går fra apple.no mens chess.no ennå ikke ikke hørt noe fra seg, så nårtid den kommer er jeg svært usikker på, leveringsdato var 8 desember når jeg bestillte.

 

Jeg kommer garantert tilbake med mine synspunkter når jeg har fått prøvd disse 2 telefonene :roll:

 

 

Gega

Lenke til kommentar

HTC gjør en stor tabbe ved å ikke anerkjenne dette problemet (init). Om dette hadde vært gjort, samt at kundebasen hadde fått bedre informasjon om dette, kunne HTC spart seg for mange returnerte telefoner (@b-bert) og andre henvendelser som sikkert er svært ressurskrevende for dem å holde styr på.

 

 

Dette er vel strengt ikke et htc/dhd problem, men Froyo problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...