Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål. Det er ikke store problemet, men jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn. Telefonen er innstilt på såkalt "skjerm-låselyd". Altså et lite klikk når man trykker på skjermknappen på toppen av telefonen. Denne lyden var helt fin; les vanlig volum, i går, men i dag er det så vidt jeg hører den. Jeg hører et bitte lite klikk dersom jeg slår av skjermen og legger øret helt inntil høyttaleren. Jeg har vært inne på menyene for lyd og stilt opp både ringevolum og mediavolum, og disse er normalt høye. Har slått telefonen helt av og tatt ut batteriet, men fortsatt det samme lave klikket. Ikke noe stor sak, men irriterende når det er ting som ikke er som det skal. Telefonen er helt ny.

 

Er det noe jeg har aktivert/ deaktivert, tro?

Lenke til kommentar

Så det var en før meg for et par sider som spurte om det samme, men han fikk ikke svar.

Jeg spør igjen jeg da. Er det bare meg eller har de fjernet muligheten til å velge bakgrunnsbilde på "Lock Screen"? Har hatt Hero i 1 år nå, så er mer eller mindre godt kjent med androidsystemet, og jeg finner virkelig ikke noen mulighet for å velge bakgrbilde selv.

 

Satt til side dette, ELSKER jeg telefonen. Jeg er vant med en gammel, slitt, stakkarslig og sliten Hero. DHD går som en drøm!

 

EDIT:

Finnes det en mulighet for å skru av vibrasjonsfeedbacken på de fire nederste knappene?

Er det noe jeg misliker er det vibrasjon ved tastetrykk :p

Endret av Elanz
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Det er ikke store problemet, men jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn. Telefonen er innstilt på såkalt "skjerm-låselyd". Altså et lite klikk når man trykker på skjermknappen på toppen av telefonen. Denne lyden var helt fin; les vanlig volum, i går, men i dag er det så vidt jeg hører den. Jeg hører et bitte lite klikk dersom jeg slår av skjermen og legger øret helt inntil høyttaleren. Jeg har vært inne på menyene for lyd og stilt opp både ringevolum og mediavolum, og disse er normalt høye. Har slått telefonen helt av og tatt ut batteriet, men fortsatt det samme lave klikket. Ikke noe stor sak, men irriterende når det er ting som ikke er som det skal. Telefonen er helt ny.

 

Er det noe jeg har aktivert/ deaktivert, tro?

 

Prøv å laste ned et program som lar deg styre alle kategoriene for lyd på telefonen, AudioManager Widget er fin.

Lenke til kommentar

Et problem som jeg har er at når jeg laster over filmer på telefonen og skal se på de så er lyden på filmen 10-20 sekunder foran filmen. Dette gjør det da umulig å følge med :( Bør jeg bruke et program som konverterer ? Vis, hvilket ?

 

Lukter init problemer, USB debug du bør skru den på!

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Om du trykker Menu i innboksen på Gmail-appen får du tilbud om å legge til flere kontoer om du trykker på Accounts. Om dette er funksjonaliteten du er ute etter vet jo ikke jeg, men det er jo verdt et forsøk. Jeg bruker flere GMail-kontoer og etter noe krøll med en Gmail-notifier i browseren min så lagde jeg bare noen videresendinger og et filter på den kontoen jeg brukte mest om at all mail sendt til [email protected] skal havne i en mappe og likedan på den siste kontoen. Så nå får jeg all mail fra 3 kontoer inn i en, men kan selv velge hvilken jeg skal oppgi her og der.

 

Ser ut til at gmail appen kun lar deg velge en aktiv konto. Mens den innebygde kan jeg ha begge to aktiv. Det er ikke noe stort problem, men da er det litt greiere og lettere å ha med å gjøre, så slipper man aktivt bytte kontoer hele tiden. Men godt mulig det er andre justeringsmuligheter også, men har ikke helt funnet det. Nå fungerer ihvertfall den innebygde slik at jeg får varlser på mail ikonet om hvor mange uleste mail jeg har på begge kontoer, og ikke på notification linja.

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke tenkt på at den funksjonen mangler Elanz.

 

Vibrasjonen skrur du av ved å gå på: Menu --> Settings --> Sound --> Vibrate keys on feedback (el, nederste menyen i hvert fall).

 

Ah, tusen takk. Under lyd faktisk, hehe. Den var ny :)

 

EDIT:

LockBot Pro er en kjempefin app, om man vil konfigurere lockscreenen sin selv.

koster 20kr, men der kan du sitte på pcen å lage lockscreenen akkurat som du selv vil.

Skulle det være iphones lockscreen osv

 

Leste litt rundt, og mange skreiv den var glitchy, så jeg gidder ikke prøve alikavel.

husker jeg hadde demoen på heroen en gang bare

Endret av Elanz
Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med Vplayer og den har klart å spille av alt jeg har kasta på den (ikke at jeg bruker telefonen så aktivt til video da jeg har en PMP til det, men bare for å teste). Fikk til og med spilt av en 720p .mkv, men ikke smud playback, men hva skal man med det egentlig...

 

 

VPlayer is a video player. It's able to play almost all video formats, such as Divx/Xvid, flv, rmvb, avi, mkv, mp4...

 

Ser det har kommet en Donate versjon nå med ganske stiv pris, men det står at de har samme funksjonalitet.

Lenke til kommentar

LtdEdFred:

Kanskje du gjør om førstepost i forhold til permroot, og lager en enkel norsk/engelsk guide? :) Har drevet endel med custom roms tidligere, men android er helt nytt for meg, og vil nødig fucke det opp :D

Har faktisk en redigert utgave av førsteposten åpen i en annen fane med akkurat det i tankene. Tenkte ikke å oversette guiden, men bare linke den. Får se om jeg oversetter senere. Jeg holder på å lese gjennom den ene tråden der nå og det ser ut til at nyeste versjon av VISIONary kan one-click-permroote \O/

 

 

 

Edit: Da har jeg permroot på Desire HDen min. Avinstallerte VISIONary og alle rootprogrammer fungerer ennå.

 

Sjekk førstepost for howto (veldig enkelt ;) )

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

LtdEdFred:

Kanskje du gjør om førstepost i forhold til permroot, og lager en enkel norsk/engelsk guide? :) Har drevet endel med custom roms tidligere, men android er helt nytt for meg, og vil nødig fucke det opp :D

Har faktisk en redigert utgave av førsteposten åpen i en annen fane med akkurat det i tankene. Tenkte ikke å oversette guiden, men bare linke den. Får se om jeg oversetter senere. Jeg holder på å lese gjennom den ene tråden der nå og det ser ut til at nyeste versjon av VISIONary kan one-click-permroote \O/

 

 

 

Edit: Da har jeg permroot på Desire HDen min. Avinstallerte VISIONary og alle rootprogrammer fungerer ennå.

 

Sjekk førstepost for howto (veldig enkelt ;) )

Hva er "farene" ved å gjøre dette? Kan jeg ende opp med en jævlig dyr "murstein"? Kan man lett tilbakestille? osv...?

Lenke til kommentar

Eg har et par ting eg lurer på. Kanskje nokon kan hjelpe meg:

 

Telefonen kobler til Edge, mens kona sin Nokia kobler til 3G.. Kva kan eg gjere for å få min Desire HD til å koble til 3G og?

 

Korleis kan eg koble meg til nettverksdisken min over Wifi, slik at eg kan for eksempel kopiere filer til og fra denne, eller spille av mediefiler derfra?

 

Eg får ikkje koble meg til epostkontoen hos Dataguard, dette fungerte fint på min gamle Qtek S200 (HTC med WM5)

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Det er ikke store problemet, men jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn. Telefonen er innstilt på såkalt "skjerm-låselyd". Altså et lite klikk når man trykker på skjermknappen på toppen av telefonen. Denne lyden var helt fin; les vanlig volum, i går, men i dag er det så vidt jeg hører den. Jeg hører et bitte lite klikk dersom jeg slår av skjermen og legger øret helt inntil høyttaleren. Jeg har vært inne på menyene for lyd og stilt opp både ringevolum og mediavolum, og disse er normalt høye. Har slått telefonen helt av og tatt ut batteriet, men fortsatt det samme lave klikket. Ikke noe stor sak, men irriterende når det er ting som ikke er som det skal. Telefonen er helt ny.

 

Er det noe jeg har aktivert/ deaktivert, tro?

 

Prøv å laste ned et program som lar deg styre alle kategoriene for lyd på telefonen, AudioManager Widget er fin.

Det var det som skulle til, ja :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Hva er "farene" ved å gjøre dette? Kan jeg ende opp med en jævlig dyr "murstein"? Kan man lett tilbakestille? osv...?

Så vidt jeg har skjønt kan det ikke skje noe galt om du bruker VISIONarys one click root. Alt den gjør er å endre noen filer. Vil du unroote må du flashe en ROM, noe som kan være litt risky foreløpig, men dette regner jeg med blir veldig enkelt med tiden. En kar har allerede prestert å bricke telefonen ved å bruke guiden til å oppnå root (før VISIONary gjorde det mulig å perm-roote) fordi han ikke fulgte guiden slavisk.

Lenke til kommentar

Finnes det en "de-facto" beste videospiller til Android, eller er det hipp som happ? Skulle hatt en Android VLC! :-D

CorePlayer er såvidt jeg har skjønt ferdigstilt og på vei ut på markedet (ref. CoreCodec på Twitter). Tror det blir "the gold standard" for mediespillere på Android. Ser ut til at prisen vil legge seg et sted mellom 10 og 15 dollar, så kanskje rundt 75 kroner i Norge.

 

Samsung Nexus S med dualcore og Android 2.3 stock blir en bra match for et lite CorePlayer-innkjøp tenker jeg ... min HTC Legend er uansett litt for liten til å dille rundt med video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...