Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - November 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Her er et knippe bilder i fra GIf Fighters - Greåker

 

Hva ble stillingen :)

Det ble 9 - 7 til gif etter en meget jevn kamp.

 

Gjelleråsen - Greåker 9-7 (3-2,2-5,4-0)

Lihallen

Tilskuere: 229

Mål Gjelleråsen: Mads Rongsjord 3, Hans Roar Wilhelmsen 2,

Robin Mattsson 2, Carl Bacolod, Per Christian Brath.

Mål Greåker: Willy Fauskanger 4, Kenneth Skistad,

Thomas Jansson, Jesper Hultquist.

Utv.: Gjelleråsen ingen, Greåker ingen.

Skudd: 39-22

Dommere: Ingebrigtsli/Henriksen

Lenke til kommentar

Tok dette bildet tidligere denne uken da jeg bestemte meg for å overvære soloppgangen i Trondheim. Ventet tålmodig ute til sola dukket opp i horisonten, og fikk en rekke flotte og idylliske vinterbilder med flott belysning. Følte dog at dette skilte seg mest ut av de godt over to hundre bildene jeg tok, mye på grunn av stemningen bildet gir. Bildefokus er dessverre ikke optimalt, men for å være et bilde tatt på sparket, og som er helt uredigert, er jeg ganske fornøyd.

 

post-154038-0-69576900-1290898143_thumb.jpg

 

Bildet er for øvrig tatt med et Canon EOS 50D med et 17-85mm objektiv.

Endret av Apebein
Lenke til kommentar

Og jeg øver og øver på portrett belysning.. :) Her er et par skudd i fra kveld.. :)

 

post-44035-0-13538500-1290902033_thumb.jpg

 

post-44035-0-34006100-1290902054_thumb.jpg

Blitsen er for lav, kommer ingen skygger og det hele blir flatt. Anbefaler å leke med 1 blits først; så pass på retning av blits; her er ikke det mest fornuftige etter mitt syn på "modellen" du bruker. Litt skrått fra siden (20-25 grader ut fra kamera) og litt over kamera. Plassert ved siden av kamera. Tele er også en vinner. Om catchlight er kl 11 eller kl 1 på iris så er det en god indikasjon.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Blitsen er for lav, kommer ingen skygger og det hele blir flatt. Anbefaler å leke med 1 blits først; så pass på retning av blits; her er ikke det mest fornuftige etter mitt syn på "modellen" du bruker. Litt skrått fra siden (20-25 grader ut fra kamera) og litt over kamera. Plassert ved siden av kamera. Tele er også en vinner. Om catchlight er kl 11 eller kl 1 på iris så er det en god indikasjon.

 

Så hvis jeg skjønner deg rett nå.. Plasser blitsen 20 - 25 grader til venstre for kameraet, og over kameraet. Altså over hodet på modellen, og pekende nedover i en ca 45 graders vinkel i forhold til henne? Jeg bruker ikke softboks, men paraplyer, slik at det er litt vanskeligere å retningsbestemme lyset fullstendig.. :)

 

Lyset er i dette tilfellet ca 45 grader ut i fra modellen på begge sider + en blits bak modellen som står i mot taket. Jeg kan godt prøve meg med én paraply. Jeg har ikke tele.. har kun valgene mellom fastoptikk 28mm, 50mm & 85mm. Alle bildene er tatt med en 85mm. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...