Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

Stemmer etter all sannsynlighet Høyre, i mangel av andre gode alternativer. Høyre har godt til venstre, og svikter meg på hjertesakene mine, men det får så være så lenge vi får regjeringsskifte.

 

aplogo.png

NY KOALISJONSREGJERING

 

Ellers bare påpeke at du ligger klart i DLF-territorium (evt AnarchoCapitalisme men du har (enda) ikke gitt opp troen på Staten så da så)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke min intensjon å følge deres spor. Jeg tror ikke denne testen er representativt i forhold til hva individer egentlig stemmer på og hvorfor. Det er noe som ikke er helt riktig her..

RØDT?

 

Jeg er nok langt fra Rødt og hovedsakelig på Høyresiden. Men jeg forventet ikke å være så ekstremt nær Hitler. Det er galskap.. :nei:

Lenke til kommentar
Jeg er nok langt fra Rødt og hovedsakelig på Høyresiden. Men jeg forventet ikke å være så ekstremt nær Hitler. Det er galskap.. :nei:

Mener huske at der var en detaljert beskrivese av noen spesifikke dimensjoner, men mulig det var en annen test.

Det som slår ut her er at du trolig har en sterk tro på at Staten KAN ordne opp (såfremt noen med syn som sammenfaller dine kommer til makten). At du setter deg selv på "høyresiden" er vel naturlig ettersom sentrum i Norge er omtrent i semtrum av den grønne ruta. Allt er relativt. :)

Lenke til kommentar
Stemmer etter all sannsynlighet Høyre, i mangel av andre gode alternativer. Høyre har godt til venstre, og svikter meg på hjertesakene mine, men det får så være så lenge vi får regjeringsskifte.

(9.00, -2.62)

(10.00, -5.49)

 

(Laissez-Faire og et fritt marked :D)

(mest sannsynlig ville det vært mye lavere her, hvis jeg ikke hadde vært for et sterkt forsvar, patriotisk og lignende).

 

Stemmer nok mest sannsynlig blankt, er rett og slett ingen partier som er liberalistiske og/eller som jeg delvis enig med, spesielt nå i det siste etter som at høyre har beveget seg enda mer mot venstre siden. Og Høyre ville jeg ha stemt på før (ikke at jeg da var enige i dem), kun for å ta avstand fra AP, men skjønte fort at det blir Status- Quo.

Jeg vil gjerne se hva dere får på politicaltest.net om dere gidder å teste. Den gir 7 dimensjoner i stedet for 2, og gir et mye bedre bilde av dine synspunkter. Siden dere begge er ekstremt (&--#62;=9) til høyre og ganske like på liberal/autoritær tror jeg det vil være morsomt å sammenligne resultatene.

 

Economic Left/Right: 1.38

Social Libertarian/Authoritarian: 5.95

... Er jeg helt alene med tanke på dette resultatet?

Jeg vil gjærne se resultatene dine fra denne også. Jeg tror det kan være mye mer representativt for hva du mener.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke denne testen er representativt i forhold til hva individer egentlig stemmer på og hvorfor.

 

Jeg er ikke så sikker på at hva folk stemmer på alltid er helt representativt for hva de faktisk mener heller jeg da. Hvis folk faktisk hadde stemt på partiprogrammer/politikk og ikke på personligheter/enkeltsaker ville sammensetningen av stortinget sett helt annerledes ut.

 

Men til velgernes forsvar så bør det jo legges til at et partiprogram ikke på noen som helst måte garanterer at det er akkurat den politikken partiet kommer til å føre, ettersom de er fulle av løfter som ingen av partiene vil klare å holde.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Jeg tok politicaltest.net som hevder jeg er en cosmopolitan Social Democrat (som sikkert ville vært naturlig, sett med Amerikanske øyne, men med nordiske øyne er jeg sosial-liberaler)

 

Jeg heller:

30% i retning av "Cosmopolitan" (motsetning: Nasjonalistisk)

77% i retning av Sekulær (motsetning: Fundamentalist)

42% i retning av Visjonær (motsetning: Reaksjonær)

39% i retning av Anarkistisk (motsetning: Autoritær)

5% i retning av kommunistisk (motsetning: Kapitalistisk)

62% i retning av pasifistisk (motsetning: militaristisk)

og 7% i retning av Anthroposentric (motsetning: økologisk)

 

Ikke så halvgærnt dette, men jeg synes det er rart at jeg tipper mer over mot Anthroposentrisk enn mot økologisk. Med litt flere spørsmål om miljøvern ville jeg nok tippet litt mer over mot økologisk. Og så lurer jeg på hva som skal til for å ende på 100% sekulær, for det finnes ikke en celle i hele meg som ønsker så mye som et snev av fundamentalisme, og jeg mener svarene mine burde være deretter ;)

Lenke til kommentar

Jeg er 90% sekulær i følge den testen. Jeg tror det som skiller meg fra 100% sekulær er at jeg ikke ønsker at staten skal forby relgion...

post-163450-0-21451000-1336388089_thumb.png

27% cosmopolitan

90% secular

59% visionary

65% anarchistic

14% communistic

36% pacifist

24% anthropocentric

 

Grunnen til at jeg ikke blir mer pacifist er at jeg godtar bruk av vold i selvforsvar, og i forsvar av andre som ikke kan forsvare seg selv, under en del omstendigheter. Testen er ikke satt opp for å ta hensyn til om det er under alle disse omstendighetene, så det får meg til å virke mindre pacifist enn jeg egentlig er.

Jeg mistenker at flertallet her i denne tråden vil helle i lignende rettninger som oss, i større ell mindre grad.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Stemmer etter all sannsynlighet Høyre, i mangel av andre gode alternativer. Høyre har godt til venstre, og svikter meg på hjertesakene mine, men det får så være så lenge vi får regjeringsskifte.

 

Ellers bare påpeke at du ligger klart i DLF-territorium (evt AnarchoCapitalisme men du har (enda) ikke gitt opp troen på Staten så da så)

 

Det er jeg fullstendig klar over, stemme på Høyre gjør jeg mest av taktiske grunner.

 

Vil det ikke bli status- quo med Høyre? (til hank moody)

 

Edit: Skrivefeil.

 

Muligens, muligens ikke. En borgerlig(H+FRP) regjering kan ihvertfall dra landet litt i riktig rettning. Men såklart, med tanke på Høyres flørting med venstresiden må man jo stille seg spørsmålet hvor mye forandring det egentlig blir.

Endret av Hank Moody
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...