Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

At det å støtte selskaper fremfor mennesker er ubehagelig er forståelig. Spørsmålene er nok for direkte. Likevel forhindrer det ikke enkelte å havne på ytterste høyre, og basert på hva meningene på forumet er, ville nok langt flere havnet der om de hadde vært mer ærlig.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at jeg er anti-kapitalist.

Joda, det kom da klart fram. Merk dog at vi AnarkoKapitalister vil ikke tvinge dere Kommunister/Syndikalister til å hverken bli Kapitalister eller til å "måtte" ta jobb hoss oss.

 

Intet i veien for at dere selv organiserer dere mht hvordan dere vil jobbe som er i tråd med deres preferanser i så hendseende.

 

Klart vi ser gjerne at dere ikke dropper Anarkismen ved å ty til vold mot oss for å tvinge oss til å bli Kommunister heller?

 

Men anarkisme er uten tvil meget interessant. An Anarchist FAQ synes jeg er bra å lese.

Stort steg å ta ettersom du må revurdere nesten alt du har lært på skolen.

Lenke til kommentar

At det å støtte selskaper fremfor mennesker er ubehagelig er forståelig. Spørsmålene er nok for direkte. Likevel forhindrer det ikke enkelte å havne på ytterste høyre, og basert på hva meningene på forumet er, ville nok langt flere havnet der om de hadde vært mer ærlig.

 

Jeg hadde et litt mer kapitalistisk synspunkt men la stor vekt på at staten skal styre mer og enkeltmennesker er viktig samt at jeg så bort fra religion. Da endte jeg opp med et veldig høyt høyre-resultat nær Hitler (med utgangspunkt i bildet på websiden). Høres dette riktig ut?

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

At det å støtte selskaper fremfor mennesker er ubehagelig er forståelig. Spørsmålene er nok for direkte. Likevel forhindrer det ikke enkelte å havne på ytterste høyre, og basert på hva meningene på forumet er, ville nok langt flere havnet der om de hadde vært mer ærlig.

 

2d8s961.png

Har du flyttet deg mot venstre. Det er ganske spesielt å havne så langt til venstre?

 

Jeg husker du var mer moderat tidligere.

 

Edit: Ja, det har du definitivt. Dette var din forrige graf. Hva er det som har fått deg til å bli så radikal?

29zsjg6.png

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Har du flyttet deg mot venstre. Det er ganske spesielt å havne så langt til venstre?

 

Jeg husker du var mer moderat tidligere.

 

Edit: Ja, det har du definitivt. Dette var din forrige graf. Hva er det som har fått deg til å bli så radikal?

Nei, min forige(som jeg postet) var post #281.

 

Ut fra mengden på forumet og retningen dagens debatter lener mot, blir jeg da heller konservativ, da jeg stort sett forsvarer det som allerede eksisterer(velferdsstat, Norges uavhengighet, norsk landbruk, norsk industri, arbeidsmiljøloven, naturen osv) mot forandringer som etter min mening er i helt feil retning, jeg støtter internasjonal lov, angrep på det representative demokratiet, osv. Skjønner ikke helt hvordan det kan sies å være radikalt. Testen er jo heller ikke helt perfekt da vi sikkert kan være enige om at du ikke er på venstresiden(eller sentrum)? :)

 

Men jeg avviser ikke radikale forslag og ideer slik jeg gjorde før(jeg hadde satt meg inn i dem).

 

Edit: Når jeg tenker meg godt om vil jeg påstå at jeg er mer moderat i dag enn jeg var for ett år siden da jeg har gått bort fra den irrasjonelle og autoritære nasjonalismen og ser viktigheten av FN.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Har vil flyttet meg litt lenger til høyre og blitt mer liberal siden sist. Etter å ha lest igjennom tråden burde vel dette tilsvart partiet Høyre i Norge, noe som er rart, da Høyre er stortingspartiet jeg avskyr mest. Usikker på hva jeg hadde stemt på et eventuelt valg.

 

Hvis du avskyr Høyre, ser det ut som du passer greit inn i Venstre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vil flyttet meg litt lenger til høyre og blitt mer liberal siden sist. Etter å ha lest igjennom tråden burde vel dette tilsvart partiet Høyre i Norge, noe som er rart, da Høyre er stortingspartiet jeg avskyr mest. Usikker på hva jeg hadde stemt på et eventuelt valg.

 

Hvis du avskyr Høyre, ser det ut som du passer greit inn i Venstre. :)

 

Igrunnen enig med det forslaget. Venstre er nok partiet for deg.For min del har venstre alltid stått frem som "vinglete" og uklart, men det er mulig de har skjerpet seg noe etter jeg flyktet.

Lenke til kommentar

Venstre er nok det mest sannsynlige valget for meg, ja, selv om miljøpolitikk gjerne ikke er det viktigste for meg. Kan dog identifisere meg med utdanning- og innvandringspolitikken. Flytter nok ut i den store verden en dag uansett, så utdanningspolitikk blir vel viktigst for meg nå med tanke på situasjonen jeg er i :)

Lenke til kommentar

Denne testen er bygget for amerika, virker det som. Skjønner selv ikke hva syn på homofile, abort og religionsmoral har med mitt politisk syn å gjøre.

 

Tja det har vel veldig mye å si. Selv om du bor i Norge så vil du være rimelig konservativ/autoritær hvis du vil gjøre homofili og abort ulovlig.

 

Jeg vil heller si at den er bygget på en generell politikk.

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt, og jeg tror ingen tilfeldighet, at det er ganske tomt under midtlinjen når det gjelder politikere. Folk med den innstillingen har generelt ikke mye lyst til å dytte sin vilje på andre via staten, og blir derfor skjeldnere politikere.

Jeg hadde hatt lyst till å se hvor norske politikere og partier hadde havnet i denne testen, og den med 7 akser som jeg postet for 1-2 sider tilbake.

 

Det er også litt interresant at det store flertallet her inne ligger ca mellom (<-5, 2>, <-2, -6>), mens de eneste av de skatteflyktning viser som ligger innenfor dette området er Dalai Lama og José Zapatero i hvert sitt hjørne.

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt, og jeg tror ingen tilfeldighet, at det er ganske tomt under midtlinjen når det gjelder politikere. Folk med den innstillingen har generelt ikke mye lyst til å dytte sin vilje på andre via staten, og blir derfor skjeldnere politikere.

 

Som anarkist er det ett spørsmål jeg har fundert litt på. Det er fullstending mot vår natur å delta i politikken, videre så er ikke anarkister kjent for å være særlig organisert.

Lenke til kommentar

Det er nesten så de et stykke under streken må innta en "under cover" mentalitet, hvor man blir med i politikken for å arbeide mot størrelsen på / innflytelsen til staten.

Omtrent som for en sekulær person å bli med i et kirkestyre og prøve å avansere oppover i rang for å få kirken til å ta en innstilling på å privatisere/avslutte statskirken og ende luthers kristendom som norges statsrelgion...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange ganske lant nede på skalaen trenger nok slettes ikke å gå undercover for å bli med i politikken. Man kan jo fint være en sterk tilhenger av det representative demokrati (evt. ønske mer direkte demokrati) og se Stortinget som den selvfølgelige arenaen og endre no på. (Det er jo også rett.) Man skal jo tross alt være helt i bunnen, eller svært nær, for å ikke ville ha noen statsdannelse i det hele tatt.

 

Jeg vil tro du finner en god del Venstre folk (og DLF-ere da, om man skal telle med dem som seriøst parti. :p) rundt og nedenfor Mandela på den vertikale aksen. En ekte Anarkist vil jo imidlertid synes at Venstre er for langt mot venstre. Det vil vel i og for seg mange andre nedover på aksen synes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...