Gå til innhold

Hjelp til å finne ny spill/allroundlaptop?


Duplo

Anbefalte innlegg

Ja da var tida inne for at jeg også skal forflytte meg inn i den bærbare dataverdenen.

Etter å ha sverget til stasjonære i en del år nå ser jeg meg nødt til å investere i en laptop.

 

Men min kunnskap om cpu og gpuer til disse er begrenset, selv har jeg holdt meg til AMD i alle år.

 

Komplett har vært min ibutikk i alle år så det er der jeg begynner og lete :)

Med ett budsjett på 10 lapper +/- (sjelden man går under men..)

 

Etter mye klikking, og litt krangling om spec's med ASUS om en modell som ikke er i salg før om 3 uker (de vet tydeligvis ikke helt hva de skal ha inni den enda..) så sirkla jeg inn denne her:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599043

ASUS G51JX 15.6" HD

GeForce GTS360,Core i5-450M,4GB RAM,500GB

 

Som dere sikkert skjønner ut fra modellen så er jeg ute etter en laptop til å spille på..

Strategispill er morsomme! Det er også fps, alene eller med fler!

 

Er det noen som har noe innspill rundt denne? Alternativer? Finnes det "bedre" maskiner til en lavere pris?

Vil gjerne ha litt kritikk. Vil den høres ut som en middels kraftig industrial Aircondition i et klasserom? Kan man legge inn bakepapir og steke grandisen i den om man blir sulten?

 

For meg er det viktigere å få en bra pris/ytelse enn å ha det dyreste nye.

Men + er jo om det har usb 3.0 og slike ting :)

 

Ser fram til å få noen innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den laptopen der er ikke så bra for den prisen du ville ha betalt for den. Her et et par forslag jeg trur du kommer til å like! Disse laptopene kan kjøre fleste moderne spill på høy grafikk med veldig god FPS! Bare linker og forteller veldig kort om de, men jeg anbefaler du leser om de først, sjekker hjemmebilder videoer og reviews. Spesiellt MSI'en. Det finnes en Tråd om den her på forumet du kan sjekke ut.

 

 

ASUS G73JH [14,000 Kr]

Denne er den mest anbefalt og mest omtalt gaming bærbaren i det siste året.

Den har en stor og kjempebra 17 inch screen med FULL HD. Denne laptopen har det sterkeste single skjermkorter plassert i en laptop til dags dato utifra det jeg vet ( HD 5870m) som er mye bedre en asusen du linket til. Har en drøss nyttige funksjoner. Denne laptopen har et SUVERENT kjølesystem og går MUSESTILLE!

 

MSI GX660 266NE: [ 10,000 kr]

Har en god 15,3 inch screen med FULL HD. Denne har det samme skjermkortet som Asus G73JH (5870) og har en ganske god del nyttige funksjoner som G73JH har. Det som også er litt spesielt med denne maskinen er at den skal sies å ha noen av de beste høyttalersystemene, Ever! Laget av merket DynAudio som er kjent for deres suverene lydkvalitet. Denne kan se stygg ut fra butkkbilder men jeg anbefaler og finne hjemmebilder og hjemmevideoer hvor du kan få se hvordan den virkelig ser ut. Lysene kan også skrus av. Det er en del versjoner der ute så husk å i det minste finne den med FULLHD resolution, ( FULL HD 1920 x 1080) Siden det er noen versjoner der ute med dårligere opplsning. Utifra det jeg har hørt så teller ikke CPUen når man skal bruke den til spilling så den jeg linket til trur jeg vil passe fint.

 

Kos deg :thumbup:

Endret av Haygon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg elska den MSIen. Jeg har sett den på en link tidligere her, men MSI lå ikke lett tilgjengelig på den nettsiden. Jeg regner med den har en i5 cpu til den prisen? Det står i7 litt lengere ned på siden.

 

Jeg har vurdert den G73JH. Men jeg betaler ikke 14 500 for den pcen uten USB 3.0 i dag, og utseende imponerer ikke så veldig heller. Men den får + for skjermkort, cpu og den spennende harddisken. Og jeg synes 14 000 blir litt for mye å bruke på en laptop. Selv om det er verdt det :p

 

Hva med denne? Den ser jo ganske så overlegen ut på innmatsfronten til komplettprisen?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610732 // HPs infoside

HP Envy 17-1190 17,3" HD+ LED

Radeon HD5850,Core i7-720QM,4GB RAM 640GB HDD,Blu-Ray,kamera,BT,W7 Home 64-bit

 

Om det er noen som har tips til nettbutikker, eller bare rett og slett hvordan man finner andre varer som kanskje ligger litt skjult der, så er jeg takknemlig!

 

Og er det en grunn til at alle bruker Intel prosessorer? Hva skjedde med AMD?? Jeg bygde min stasjonære for over 3 år siden og har ikke fulgt med siden da :/

 

Det er faktisk utrolig vanskelig å finne en laptop med bra cpu OG skjermkort, uten at de har satt inn en kjip hdd på 5200rpm eller kutta på noe annet piss..

Hvorfor kan ikke noen lage en pc med bra specs, uten å stappe inn alt det nyeste man egentlig ikke trenger, eller å bruke en kjent designer , for å legge på flere tusen kroner på prisen?

 

Core i7, hd 5870/( kort med minst gddr5), 320 gb - 7200rpm hdd, 2-4 gb ddr3 ram

Om noen vet hvor man finner en sånn pc til en billig penge så tar jeg en!

Endret av Duplo
Lenke til kommentar

om du skal SPILLE så vil en i5 yte bedre i de aller fleste spill da den har høyere klokkehastighet enn en i7. Sjelden spill utnytter mer enn to kjerner per i dag, så man drar lite/ingen nytte av en i7 sine fire kjerner.

 

Ellers vil jeg anbefaler MSI GX660 ut fra beskrivelsene dine, den skal komme med 7200rpm harddisk også om jeg ikke tar feil.

 

Envyen er heller ikke dum, men er kjent for å bli svært varm under bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har erfaring med ABBO shoppen?

Bør jeg gå for den eller amentio/datakjeden som også har maskinen til 180,- mer?

 

Never mind.. Fant ut at jeg kan hente i datakjeden sin butikk.. Easypeasy hva man går for da :)

Endret av Duplo
Lenke til kommentar

Og jeg som syns fonter og skrift er lite på 24 tommer skjerm med full HD!

 

Jeg hadde en 11,6 tommer med vanlig hd ready oppløsning og det ble for lite.

 

Fungerer det med den oppløsningen til andre ting enn spill på en 15 eller 17 tommer skjerm?

 

Zooming er jo greit men tekst og bilder vises jo best i sin riktige størrelse.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...