Gå til innhold

Tips: MSI GX660, 15" gamerbærbar med ATI HD5870 og FullHD skjerm!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Har fulgt med på denne modellen litt og de første diskusjonene og testresultatene er svært lovende.

 

Det er ikke så mange butikker som selger denne her i landet, og de få som selger den får den ikke på lager før om noen uker.

 

Den mest gunstige varianten er denne:

 

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=GX660-266NE

 

Intel core i5-460m 2.53GHz (helt ny CPU fra intel)

FullHD 1920 x 1080 skjerm.

ATI HD5870 1Gb GDDR5

4Gb DDR3

 

Det finnes også versjoner med i7-720QM og i5-450M. Men jeg mener i5-460m er den gunstigste versjonen, og også den som klart yter best i spill.

 

Prisene ligger på litt over 9000,- som må sies å være meget bra med specs i betraktning.

 

Rapporter på nettet er meget bra når det kommer til varme på denne maskinen, så den har en velfungerende kjøleløsning (i motsetning til en del andre MSI maskiner). Støynivået er dog noe høyt, som man må regne med på en gamer maskin. Ellers får den skryt for et særdeles bra lydanlegg, godt tastatur og byggekvalitet.

 

Alt i alt virker det å være en god maskin, og det er ingen konkurrenter som er i nærheten. FullHD, ATI HD5870 i en 15" maskin til den prisen? Jatakk.

 

Nesten så jeg får lyst å bestille en bare for å skrive en fyldig test av den :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt gira på denne selv jeg! Står på MSI sine sider at den har Blu-Ray og 9 cellers batteri. Gjelder dette bare den beste versjonen, eller også den versjonen du linker til her? Var ikke veldig mye info på abbo.no.

 

Men full HD, HD5870 og i5-460m for litt over 9000,- er vel omtrent akkurat det jeg ser etter, så dette frister veldig! Hvis den i tillegg har 9 celler og god batteritid er jeg solgt tror jeg.

Lenke til kommentar

Klarer meg vel uten Blu-Ray, håper 9 cellers batteri gir en grei batteritid på normal bruk da. Skal definitivt følge med på denne i ukene framover!

 

I følge brukertester på notebookreview er driftstid ved "office bruk" ca 2,5 timer med core i7-740QM og 9 cell. Med i5-460m bør man da klare over 3 timer.

 

Om MSI hadde gitt mulighet for svitching til GPU'en i core i5 modellene ville man ha vært oppe i 6-8 timers driftstid. Mulig de har gjort dette, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

MSI GT663 kommer også i oktober/november. Samme maskin med Nvidia GT460M med optimus teknologi. GT460M er litt svakere enn HD5870, men utvikler litt mindre varme og siden det har optimus støtte får man lengre batteritid på maskiner med core ix 2kjerne prosessorer.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

MSI GT663 kommer også i oktober/november. Samme maskin med Nvidia GT460M med optimus teknologi. GT460M er litt svakere enn HD5870, men utvikler litt mindre varme og siden det har optimus støtte får man lengre batteritid på maskiner med core ix 2kjerne prosessorer.

 

Har veldig dårlig erfaring med Optimus teknologi. For eks, ser ikke spillet at man har et dedikert skjermkort, og sier at man ikke tilfredsstiller Minimums krav og starter ikke opp. Andre tilfeller, så støttet ikke spillet Fullskjerm-modus, måtte spillet i windowed-mode. Og for hvert eneste spill jeg hadde, måtte jeg velge i kontrollpanellen at nvidia skulle bruke den dedikerte GPUen. Tungvindt er det også, og ikke helt fungerende i praksis.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

MSI GT663 kommer også i oktober/november. Samme maskin med Nvidia GT460M med optimus teknologi. GT460M er litt svakere enn HD5870, men utvikler litt mindre varme og siden det har optimus støtte får man lengre batteritid på maskiner med core ix 2kjerne prosessorer.

 

Har veldig dårlig erfaring med Optimus teknologi. For eks, ser ikke spillet at man har et dedikert skjermkort, og sier at man ikke tilfredsstiller Minimums krav og starter ikke opp. Andre tilfeller, så støttet ikke spillet Fullskjerm-modus, måtte spillet i windowed-mode. Og for hvert eneste spill jeg hadde, måtte jeg velge i kontrollpanellen at nvidia skulle bruke den dedikerte GPUen. Tungvindt er det også, og ikke helt fungerende i praksis.

 

Er klar over det, men det kan være greit for de som ønsker nvidia å vite at det kommer en interessant 15" modell. (Asus G53 kommer også omtrent samtidig med samme GT460 skjermkort - dog med en trolig høyere pris enn MSI).

Selv er jeg storfornøyd med dagens ATI skjermkort til bærbare og ser ingen grunn til å velge nvidia akkruatt nå, dog ATI har også ting som klart kan forbedres - så ingen er perfekte.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Hva med denne?:

MSI GX740-238NE i5-450M 4GB 500GB 17''

pris:9490

 

17 "TFT-LCD Widescreen skjerm

Eksklusive ECO Engine Power System

Eksklusive Cinema Pro Teknologi

Chassiset kombinerer aluminium og børstet metall

High-end ATi Radeon HD5870 grafikkort (med 1 GB GDDR5 VRAM)

5 SRS Premium Sound -sertifisert hifi-høyttalere

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) utgang

Innebygd 2,0 megapiksel webkamera

802.11 b / g / Draft-N trådløst LAN med Bluetooth

 

http://cdon.no/elekt...7_w7hp-11232413

 

 

Satt opp til 9990,- iløpet av dagen.. hrmf.

 

Men den ser absolutt sweet ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...