Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gavekort, det er da for å sette press på stortinget til å vedta/forandre/fjerne eventuelle lover. Jo mer missnøye fra folket - jo større press på dem.

 

Protester mot dyremishandling har det vært så lenge jeg har levd, det har heller ikke skjedd noe stort på den fronten heller. Vi har lover som avskaffer dyremishandlinger, og de er like effektive som andre tilsvarende lover.

 

Slike protester som består av fakkeltog i gatene mot dyremishandling, pot-røyking på Woodstock mot Vietnam-krigen eller løpe rundt i New York mot brystkreft har jeg aldri sett noen effekt av.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

De kunne brukt tiden på noe som hjalp istedet.

 

Hva har du med hva andre bruker tiden sin på? Hvor mange timer pr dag bruker man ikke på å sitte å glo på pcn eller skjermen? tenk på det du.

Ser du ikke hvor dumt det blir og tenke sånn.

Lenke til kommentar

De kunne brukt tiden på noe som hjalp istedet.

 

Hva har du med hva andre bruker tiden sin på? Hvor mange timer pr dag bruker man ikke på å sitte å glo på pcn eller skjermen? tenk på det du.

Ser du ikke hvor dumt det blir og tenke sånn.

Huff, får vondt av naiviteten din. Jeg bryr meg fint lite om hvordan andre bruker tiden sin, men når de sier at de vil hjelpe dyr så kan de heller gjøre noe som faktisk hjelper istedenfor å stå på gata med en fakkel. For deres egen skyld.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Så veit dem vel ikke hva annet dem kan gjøre. Hva annet er det egentlig å gjøre?! Må få opp øynene på politikerne, og gjennom alle år har metoder som dette blitt gjort. Er bedre enn å gjøre ingenting og sitte der som et passivt og dumt naut hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg mener det blir litt for dumt å gjøre noe som blir gjort alt for ofte, uten å ha noe mål eller mening. Hva vil dere ha? Det er jo allerede ulovlig å pine dyr! Tror dere at staten vil bannlyse pelsindustrien fra Norge?

 

Vi har dyr for mat, dyr for dyrefor, dyr for utstilling og dyr for pels, alle disse blir slaktet humant og fredelig. Hva så om reven blir til en burger eller pels? Er det mer galt å slakte rever enn kyr?

 

Dere har det som dere vil, dere gjør ingen nytte av å stå i gaten med fakler og dere vil ikke bli hørt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har du sett hvordan de fleste pelsdyr lever..? http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7361070

 

Er like mye mot merinoull, egg fra høner som bor i bittesmå bur, kyr som ikke har det bra osv.

 

I etellerannet lang blir ikke dyrene drept før pelsen blir dratt av engang... Tenk dere hvordan det føles at noen drar av dere huden, lar dere ligge på bakken, tråkker på dere og så lar deg ligge sånn til du dør.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg mener det blir litt for dumt å gjøre noe som blir gjort alt for ofte, uten å ha noe mål eller mening. Hva vil dere ha? Det er jo allerede ulovlig å pine dyr! Tror dere at staten vil bannlyse pelsindustrien fra Norge?

 

Vi har dyr for mat, dyr for dyrefor, dyr for utstilling og dyr for pels, alle disse blir slaktet humant og fredelig. Hva så om reven blir til en burger eller pels? Er det mer galt å slakte rever enn kyr?

 

Dere har det som dere vil, dere gjør ingen nytte av å stå i gaten med fakler og dere vil ikke bli hørt.

 

Det ultimate målet er å forby pelsindustri ja. Er flere land som har kommet oss i forkjøpet og gjort det allerede.

 

Vet du egentlig hva du sitter og diskuterer? Det er ikke hva reven kommer til å bli brukt til når den er død - det er det uverdige og vonde livet den lever før det. Psykiske og fysiske skader. Putt et vilt streifdyr i et nettingbur, og det mister vettet. Ingen av revens behov blir dekket. Dette er rett og slett hjerterått.

Lenke til kommentar

Det forandrer ikke hovedsaken, som er at det er nytteløst å stå med en fakkel i gaten.

 

Alt som dere ser i videoen sier dem er ulovlig, så hva skal staten gjøre? Lage eget dyrepoliti med razzia på hver pelsfarm som finnes?

 

Dere går i tog for noe jeg antar er staten, staten hører ikke på dere og staten har allerede gjort sitt.

Lenke til kommentar

Dere går i tog for noe jeg antar er staten, staten hører ikke på dere og staten har allerede gjort sitt.

 

Hvordan har staten gjort sitt? Etter hva man ser på videoen jeg linket til lengre oppe her syns jeg det ser ut som de gjør alt for lite..

 

Cluet mitt er at det er ikke krav og regulasjoner det er er noe galt med, det er lovbrudd vi snakker om.

 

Vi lever i et demokratisk land, og er vi mange nok så øker bare sjangsene for at noe blir gjort.

 

Den videoen som Nochan linket til viser noen som virkelig gjør noe.

 

Jeg mener ikke å si jeg er for slik forferdelig behandling av dyr, jeg er absolutt imot dyremishandling selv. Problemet mitt er at et fakkeltog mot en hel industri (som egentlig ikke er den skyldige, det er grusomme oppdrettere som gjør ulovlig arbeid) er som å grave seg gjennom en mur med tannpirkere.

 

Gå heller ut å gjør noe med saken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Gjør hva da?

 

Hvis alle sitter og er passive blir ingenting gjort hvertfall.

 

Men greit, jeg ser poenget. Nei, et par demonastrasjoner blir antagelig ikke til å spille noen rolle (med det første hvertfall). Men det jeg syns blir for dumt er og hakke ned på folk som faktisk vil ta et standpunkt, og demonasterere.

Lenke til kommentar

Så nettopp på et innslag om utbyggingen av vassdraget i Alta. Der var det et dusin samekvinner som hadde møte med Gro HB tidlig på 80-tallet, et tilsynelatende hyggelig møte. Men det ble ikke fullt så hyggelig da de ble sittende på plassene sine og nektet å gå. Det kaller jeg demonstrasjon.

 

Frust: Alle som spammer ned sidene til AP(ene) på fb. Tror de har fattet tegninga nå, trenger ikke mer spam.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

DETTE gjør meg irritert. Var på vei til å legge meg, så måtte jeg bare lekesloss med brosjan. Woops, der mista jeg balansen, skrapte opp ryggen på en spiker (den stakk ut fra en kommode) og der lå jeg på gulvet og alt var svart.

 

13 sting, limet igjen, 25cmlangt og veldig dypt. + at det er fotballcup i helga som jeg IKKE kan delta på. FML, jeg som bare skulle legge meg. Nå får jeg ikke sove pga. smertene

post-99049-1288847752,0575_thumb.jpg

post-99049-1288847762,4582_thumb.jpg

post-99049-1288847769,4792_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...