Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerikanisering av Norge. I dagens tilfelde: Halloweenfeiring.

 

Irriterer meg mer over han jævla pastoren som klagde på Halloween og ville innføre Hallo Venn jeg, og klagde på at ungene ville vokse opp med blå demoner og helvetteskapninger. Snakk om attentionwhoring.

 

Faen heller, hvis religiøse absolutt hater de negative tingene med religionen sin, hvorfor i helvete fører de disse videre til barna da?

 

EDIT: For å ikke snakke om at han klarte å påstå at halloween egentlig er allehelgensdag, noe det ikke er. Det er bare enda en dag kristendommen i senere tid har "claimet".

Halloween er en kommersiell feiring med røtter i den hedenske feiringen av samhain, mexikanske día de la muertos (de dødes dag) og den kristne allehelgensdag.

Den er i større grad påvirket av de dødes dag og samhain i feiringen, og i mindre grad av allehelgensdag. Kristendommen har ikke tatt over noe som helst.

Grunnen til at halloween er såpass stort og utbredt nå, er en naturlig fremgang av kultur, tro og tradisjon i et flerkulturelt samfunn.

 

Du ser det samme i julefeiring og hanukkah. En sammenslåing av disse blir mer og mer utbredt nå som giftemål mellom trosamfunn blir mer utbredt, i dette tilfellet kristne og jøder.

Lenke til kommentar

Irriterer meg noe inni helvete at det kommer "aaaaa" lyder fra bror min sitt rom hele tida :realmad: kaller dama hans ei jævla hurpe!

 

Er det en "aahh" lyd du mener ? Hvis det er en aaa lyd så tror jeg broren din gjør det feil.

----------------------------------------

 

 

Irriterer meg at jeg ikke får hentet tv'en min som er kommet tilbake fra reparasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ang. det der. Hvorfor kan ikke folk skille mellom lyder når de skal putte de i tekst? Er så irriterende når folk kommer med "aaaa" isteden for "aaaah" eller "ahh" når de mener gledesutbrudd? Eller "mmm" istedet for "hmm" når de mener tenking? Hvem stønner (moaning på engelsk, er det et bedre norskt ord for dette?) når de tenker?

 

Jeg kan liksom ikke se for meg en person stønne når de blir skremt, med mindre de har en fetish.

Lenke til kommentar

1: Xboxen riper opp Fable 3 DVDen ettersom jeg bytter HDMI ledning med spillet i.

2: Drar ned på Lefdal og får etter litt om og men bytta til meg et nytt spill.

3: Kommer hjem, tenker at alt er fryd og fint, inntil jeg nok en gang skal spille Fable 3, men blir avbrutt fordi Xboxen nå har ripet opp DVDen uten min hjelp.

 

500 kr og to turer til Lefdal bortkasta! Bah!

Lenke til kommentar

At jeg og en annen aldri blir invitert på LAN fordi vi er de eneste som spiller på stasjonær PC. Mens alle de andre av vennene våre sitter på bærbare. De syns det er for slitsomt å ha oss med, og at vi tar for stor plass :dontgetit:

 

De pleier alltid å bestemme det temlig spontant, siden jeg og kammeraten min ikke akkurat kan ta med PC, skjerm, mus, tastatur og headset i en liten sekk blir vi utelatt :hrm:

Skulle ønske at det kunne komme nye consoles slik at grafikken på spillene blir betydelig mer oppdatert og krevende, og faktisk krevde mer av pc'en (ved port fra console) enn det som er tilfelle nå. Uansett får man mer for pengene ved å kjøpe en stasjonær. Laptops er for noobs.

Lenke til kommentar

Alle sammen sitter på bærbare som koster like mye som alt jeg har på skrivebordet koster. (PC, mus, tastatur, musematte, to skjermer, annlegg)

 

Men min PC har bedre specs enn de maskinene de sitter med. Jeg har jo sagt at jeg kan ta å legge maskinen og en i en koffert og bare trille meg til en av dem. Hadde det ikke vært for foreldrene mine kunne jo jeg hatt LAN her. Jeg har mer enn god nok plass på rommet, raskt nok nett osv

 

Jeg får prøve å få til noe når foreldrene mine drar til tyskland en helg i november :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...