Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (2 minutter siden):

Stoerre konkuranse. Kanskje det er for mangen av dem og mindre kommer det til aa bli.

Maa heller satse paa ladestasjoner naa.

Jeg bare skjønner ikke hvorfor den ene Circle K selger til en annen pris enn den andre Circle K. Skulle tro at kjedekontoret hadde forhandlet frem lik innkjøpspris for alle stasjonene sine. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømprisene (spot) annonseres like før kl 13 hver dag og gjelder for dagen etter kl 00-23. Vi skulle hatt det samme for drivstoffpriser.

Strøm er en vare der forbruk og etterspørsel varierer svært raskt, derfor passer det med prising såpass kort fram i tid. Forbruk og etterspørsel etter drivstoff varierer langt tregere og bør derfor ha forhåndspubliserte priser lengre fram i tid. F.eks 2 uker. Det er bare for stortinget å gjøre noen mindre justeringer i prisopplysningsloven. Noen pennestrøk og så forsvinner en svært irriterende og uforutsigbar greie for store deler av befolkninga.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Betalte 18,67 kr for literen på lørdag. Ikke den verste prisen jeg har sett. Litt lenger bort i gata, skulle CK ha over 24 kr literen.

Ja fylte diesel for kr 18,83  i går det var på CK, de pleier ligge lavere enn  Shell og sånt. Pluss at du får 30 øre pr.l rabatt på Coop kortet. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Vel lokale Rema 1000 her har ikke tilbudene som er i tilbudsavisen til Rema 1000.

Min Rema 1000 har heller ikke sine egne tilbud i tilbudsavisen, avisannonser og plakater utenfor butikken. For noen måneder siden handlet jeg på dagtid når daglig leder var på jobb og jeg fikk en prat med han. Spurte først hvor tilbudsvare X var - nei den hadde de ikke fått levert. Så tilbudsvare Y, de hadde bare fått en liten pakke med 10 stk og det forsvant i løpet av minutter den morgenen. Så tilbudsvare Z, - nope, ikke levert osv. Totalt 5 tilbudsvarer jeg hadde blitt lokket med fantes ikke i butikken og daglig leder visste ingenting om når de ville få det inn eller hvor mange - men jeg kunne jo prøve i morgen.. Shure! :roll:

Lenke til kommentar

Samme med Extra, ofte de ikke har varer som de har tilbud på, og ofte de ikke har varer som det er kupongtilbud på.

Prisene stemmer heller ikke.
Jeg bruker håndscanner, og mange varer er flere øre dyrere enn det som er merket.

Men andre ganger så finner jeg varer med lavere pris, og rare priser. 
Hyllepris 24 kroner, varepris 1 stykk 20 kroner, varepris for 2, 10 kroner per stykk, pris for 3, 14 per stykk.
Jeg kjøpte 2. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Min Rema 1000 har heller ikke sine egne tilbud i tilbudsavisen, avisannonser og plakater utenfor butikken. For noen måneder siden handlet jeg på dagtid når daglig leder var på jobb og jeg fikk en prat med han. Spurte først hvor tilbudsvare X var - nei den hadde de ikke fått levert. Så tilbudsvare Y, de hadde bare fått en liten pakke med 10 stk og det forsvant i løpet av minutter den morgenen. Så tilbudsvare Z, - nope, ikke levert osv. Totalt 5 tilbudsvarer jeg hadde blitt lokket med fantes ikke i butikken og daglig leder visste ingenting om når de ville få det inn eller hvor mange - men jeg kunne jo prøve i morgen.. Shure! :roll:

haha jepp.

Jeg spurte også etter daglig leder fordi den ansatte sa "Nei vi har ikke noe tilbud vi". "Men det står jo i avisen deres, se her!", "Nei de tilbudene kjører ikke vi.". Så jeg ba om å få snakke med daglig leder og spurte hvordan de kan være en Rema 1000 butikk og velge å ikke være med på tilbudene som annonseres. Vi hadde tross alt brukt tid på å kjøre en halvtime hver vei. Fikk bare samme svaret "Nei vi har ikke tilbudene vi". 

Hadde han enda sagt at de ikke hadde fått tilbudsvarene. Men han sa bare rett ut "De tilbudene kjører ikke denne butikken".

Jeg mener at slikt bør diskvalifisere til å ha skiltet på veggen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

Samme med Extra, ofte de ikke har varer som de har tilbud på, og ofte de ikke har varer som det er kupongtilbud på.

Prisene stemmer heller ikke.
Jeg bruker håndscanner, og mange varer er flere øre dyrere enn det som er merket.

Men andre ganger så finner jeg varer med lavere pris, og rare priser. 
Hyllepris 24 kroner, varepris 1 stykk 20 kroner, varepris for 2, 10 kroner per stykk, pris for 3, 14 per stykk.
Jeg kjøpte 2. 

Bruker du telefonen som skanner eller har du kjøpt noe eget og i såfall hvilken og hvor?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Jeg mener at slikt bør diskvalifisere til å ha skiltet på veggen.

Det høres ut som en sak for forbrukerrådet. Ulovlig markedsføring, brudd på markedsføringsloven. Bør føre til en saftig bot.

Jeg føyer på ennå en grenseløs irritasjon over dagligvaretilbudene: Når jeg kommer hjem og oppdager på kvitteringa at jeg har betalt mer for en vare enn den annonserte prisen. At butikkens betalingssystem tar mer penger fra min konto enn de har rett til å ta - er rent tyveri. Tidligere har jeg bare tatt en prat med personalet neste gang jeg kom tilbake til butikken som stjal penger fra min konto og fått refusjon. Men det samme har jo åpenbart skjedd X antall kunder før meg. Får de refusjon? Sannsynligvis bare de som tar kontakt og krever det, så butikken går jo alltid i pluss på disse tyveriene.

Neste gang er jeg fristet å kontakte daglig leder og spørre om de har noen standard prosedyre ved butikktyverier. Regner med å få til svar at de konsekvent anmelder tyverier i sin butikk. Som gir meg en fin anledning til å si at det var et fint prinsipp, som jeg kommer til å følge heretter, og deretter fortelle om deres tyveri fra min konto.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Bruker du telefonen som skanner eller har du kjøpt noe eget og i såfall hvilken og hvor?

Butikken har scannere som du kan bruke til å scanne varene, så legge de rett i handleposen.

Trodde dette begynte å bli vanlig..
Både Obs City Lade og min Extra har scannere, de to butikkene jeg handler mest hos. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dubious said:

Butikken har scannere som du kan bruke til å scanne varene, så legge de rett i handleposen.

Trodde dette begynte å bli vanlig..
Både Obs City Lade og min Extra har scannere, de to butikkene jeg handler mest hos. 

Aha, ikke sett det i butikkene jeg handler i med unntak av selvbetjente kasser som er på 1 matvarebutikk og IKEA som jeg handler på. Trodde du mente du gikk rundt med scanneren i butikken 😛

Hverken Spar, Extra, Kiwi eller Rema1000 har selvbetjeningskasser der jeg handler. Men no biggie. Det kommer nok.

Veldig kjekt hvis man kan gjøre det mens man går i butikken og så legge rett i poser i handlevognen. Høres ut som et bedre konsept enn å måtte stå i en fysisk selvbetjeningskasse mens man gjør det. Så får man bare en "kode" for å betale og passere gjennom avluken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
7 hours ago, Kjøleskap said:

Hvorfor tror du det? Jeg kjører jo ikke noe mer bare fordi jeg fikk fylle litt billigere enn vanlig. 

Det ene henger sammen med det andre. Her så kjører folk så mye bil at bygging av ny vei er vedtatt og den skal rasere et viktig grøntareal i en ellers tett bebygd by. Det er ikke så mange rolige områder igjen med kun trær og gangsti. Gangsti og fuglesang skal nå vike for fire felt med bilkjøring i en annen passasje enn den som nyttes i dag. Statens vegvesen har satt opp sykkeltelling. Det passerer like mange sykler i løpet av et år som biler i løpet av halvannet døgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers en irritasjon jeg følte på i dag. Folk som ligger 10kmt under fartsgrensa midt på dagen. Jeg var på vei til en avtale og kan skylde meg selv for at jeg ikke fulgte godt nok med på klokken når jeg snakket med en kollega. Uansett ingen kø på den tiden av døgnet så det burde gå fint.

Men jaggu blir man liggende bak sinker som ligger 10kmt under fartsgrensen på vinterens beste føredag her i området. Utførte en forbikjøring hvorpå bilen litt lenger fremme også plutselig i protest senker farten betraktelig. Jeg ligger ikke på støtfangeren og forsøker kun komme forbi folk som ikke klarer å kjøre bil på godt føre med god visuell sikt i 80 sone.

Siden jeg forstår at jeg har med en irrasjonell sjåfør å gjøre som helt klart forsøker å fremprovosere noe så blir jeg liggende bak de neste 2 mil med ACC, hvor sjåføren foran konsekvent ligger 10kmt under fartsgrensen. Med noen unntak hvor han senker farten noe mer i korte perioder. Var en kar i 50-60 årene med briller som kanskje hadde en dårlig dag hvor dagens høydepunktet var å gjøre seg vanskelig i trafikken.

Man kan lure på hva som foregår i hodet på slike mennesker.

EDIT:
En annen ting med denne merkelige sjåføren var han han kjørte en bil som man vet ofte blir brukt av sivilpoliti i disse trakter. Men da er det jaggu meg ikke greit at man legger seg 10kmt under fartsgrensen for å forsøke å fremprovosere en forbikjøring for deretter å kverulere seg frem til en sak på dette. Men dette overasker meg heller ikke. 

Synes det blir stadig mer av slikt nå.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tett (sakte) kø-kjøring så er det noen som har fått det for seg at de skal ha en luke på 50-100 meter til bilen foran seg.

Noen ganger ser man at vedkommende trykker litt på telefonen og glemmer å se ut av ruta. Men andre ganger later det til at dette er en bevisst strategi.

Dette fører til at det blir plass til færre biler på veien, og at folk foretar filskifter for å komme seg fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slike folk:

Det er ikke første gangen at det renner over på eiendommen deres.
Anne Grethe Vestrum sier hun håper at det skjer noe, at det gjøres noe, slik at problemet ikke gjentar seg enda flere ganger.
Det er rart at det ikke skal ordnes noe, sier hun.

Det er opp til de selv å fikse dette, ikke noen andre, men de forventer vel at kommunen skal hindre elva å komme inn på deres eiendom..
De har bygd hus på høyde med elva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Dubious said:

Slike folk:

Det er ikke første gangen at det renner over på eiendommen deres.
Anne Grethe Vestrum sier hun håper at det skjer noe, at det gjøres noe, slik at problemet ikke gjentar seg enda flere ganger.
Det er rart at det ikke skal ordnes noe, sier hun.

Det er opp til de selv å fikse dette, ikke noen andre, men de forventer vel at kommunen skal hindre elva å komme inn på deres eiendom..
De har bygd hus på høyde med elva.

Klassisk mentalitet i dag. Folk er opptatt av å skyve ansvaret for sine problemer over på andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...