Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Byttet fra Chess til OneCall fordi OneCall nå har BankID på mobil. Tydeligvis bare GSM-dekningen deres som er stabilt her, rett ved Rygge Flyplass. 3G faller ut konstant, og telefonen bruker et halvminutt på å koble over til GSM for å få gjennom samtaler. Telenor rapporterer om selv 4G-dekning innendørs her, men det er vel en Network Norway mast et par mil unna som OneCall prøver å tviholde kontakten til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fremdeles 5-15 år gamle "kostbare" bukser som jeg ikke har greid å slite ut. Med få unntak har rimeligere bukser har gått opp i sømmer eller revnet i stoffet innen étt år eller til og med etter 3 vask. Ingen av de dyre klærne jeg har kjøpt de siste 5 år har gått istykker, en god del av de rimelige klærne jeg har kjøpt i samme tidsrom er ødelagt. Jeg vil fraråde å kjøpe bukser eller skjorter under 1200 kr. Man trenger uansett ikke over 10 antrekk så den totale kostnaden er akseptabel. Når man er igang kommer man langt på vei med å kjøpe étt antrekk i året + strømper og undertøy som er forbruksvarer.

Har motsatt erfaring med bukser. Holder ikke uansett merke. Weekday litt dårligere enn resten kanskje, men ellers holder Cheap Monday like lenge som Acne, Diesel, Nudie, etc. Eneste jeg har bedre erfaring med er de "kjipe" modellene til Levis.

 

Angående skjorter er nok dette et sted der du får veldig lite igjen for å bruke 1200kr. Da får du langt mer for pengene hos f.eks. Luxire, om du ikke går for de aller billigste stoffene.

Lenke til kommentar

Men 100% enig i at de som kun går i Lacoste, Burberry, Gant, Armani etc. og tror at klærne sine er så mye bedre kvalitet enn det man finner på H&M/Cubus kan gå å legge seg, synes dyre klær går akkurat like fort istykker som billige og derfor handler jeg selv kun på Carlings når det er salg og synes det er ett fett om det er en krokodille på poloen eller ikke så lenge passformen er fin.

 

Nei.

 

Vil heller gå med en bukse til 2000,- enn å kjøpe inn 10 like bukser til 200,-

Gensere fra dyrere merker varer også mye lengre.

 

Men når det kommer til sko pleier jeg å gå for noe gode merker slik som Nike og ikke Prada for eksempel.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg har spjæret opp bukser til 1400,- og bukser til 400,-

 

Jeg har gensere som har blitt ødelagt i vask til 1000,- og jeg har ett par gensere jeg har hatt siden jeg var 16 som ikke har en blemme på seg.

 

Så må si at jeg bare er uenig med deg.

 

Daglidagsklær = Forbruksvare i mine øyne, har faktisk på meg ei grå denim bukse jeg kjøpte på cubus til 200,- som ser kliss like ei volvom bukse jeg har vokst ut av (Passform/farge/effekter)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant nok så har jeg fortsatt buksene jeg kjøpte for 400-500 kr på Wagner for 6-7 år siden enda. Ikke spesielt dyre, helt greie, og ingen hull eller slitasjeskader enn så lenge. Og de passer endelig godt nok til at jeg slipper å bruke belte for at de skal falle av meg. :D

 

Skjønt, jeg kjøper også bukser til rundt tusenlappen, og de har også vart meg ganske lenge, men det er fordi jeg kun bruker dem til fest og spesielle anledninger. Går ikke med dyre klær til hverdags. :p

Lenke til kommentar

Nei.

 

Vil heller gå med en bukse til 2000,- enn å kjøpe inn 10 like bukser til 200,-

 

Men hva er grunnen? Det kan umulig være fordi de holder 10 ganger så lenge. Jeg antar det er fordi de ser finere ut, at de har bedre passform, eller at det er et merke du liker.

 

200 er kanskje litt vell lite. Men enn bukse til 2000 er neppe av bedre kvalitet enn en bukse til 800-900.

 

Jeg har hatt dyre klær som har gått i stykker på veldig kort tid (snakk om timer), og jeg har billige klær som har holdt i årevis. Og selvsagt motsatt også. I min erfaring er det ingen sammenheng mellom pris og kvalitet.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=y_ZmM7zPLyI

 

Er så sinnsykt kult å hate på utdanning for tiden. Argumentene er så lite gjennomtenkte at jeg blir helt nummen i hue, "åhh herpy derpy skole systemet er et nazi institutt som låser kreativiteten til hjernen i lenker!!!!" Så klart må det være visse grenser over hva som blir regnet som akseptable svar innenfor den utdanning du tar, det er mening at du skal LÆRE noe om den spesifikke grenen. Er jo et relativt greit og inspirerende budskap i videoen om at det finnes flere måter å være lærd på, men drit i å oppmuntre millioner av ungdommer til å dtiche skole og dra ut å følge drømmene sine siden Steve Jobs aldri hadde høyere utdanning. Utdanning kan faktisk gi dem et bedre grunnlag til å følge drømmen deres.

 

Og her ditcher han grunnskolen også :

http://www.youtube.com/watch?v=D-eVF_G_p-Y

 

Skjøøønnner selvsagt at det er vanskelig for dem som faller utenfor og ikke føler at skolen treffer dem i det hele tatt, sikker utrolig mye som kan forbedres med skolen i UK og her i landet, men hva vil han at alternative skal være? Bo i et land fult av ulærde folk som knapt kan skrive ned sitt eget navn og regne ut 2+2? Igjen greit budskap mot slutt, men det forandrer jo ikke at han har helt blåste meninger ellers.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at eksamen er en ufattelig dårlig måte å avgjøre ens ferdigheter innenfor et felt. Ikke bare er det et stort press og veldig avgjørende, men det er også veldig urealistisk i sammenligning med arbeidslivet.

 

Eksamen burde vært byttet ut med oppgaver, der man kan gjøre research og produsere noe istedet for å se hvem som klarer å pugge mest og holde hodet kaldt i to timer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...