Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden har en tendens til å leve sitt eget liv av og til. Blir rimelig morsomt når man diskuterer en person irritasjoner frem og tilbake. Men det betyr jo ikke at tråden er "stengt" fra irritasjonsbidrag. Tvert imot.

Nå har jeg aldri byttet hjul på en bil (da jeg hverken har bil eller lappen), men kan forestille meg at det er et slit. :)

Men det er tydeligvis du.

Menn er ikke løse. Menn er mannlige. Jenter er de som er løse, da de skal være pene og pyntelige og pakket godt inn hjemme på kjøkkenet.

Eller noe sånt. Husker ikke helt hvordan de rollene der var fastsatt i samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med Spartapus. Dagens samfunn er i ytterste grad preget av fasade.

Du kan fjerne ordet "dagens" fra den setningen. Det å ha et privatliv og meninger som ikke passer i det offentlige rom i lyd av den stillingen en måtte besitte eller den sosiale situasjonen en er i har alltid vært en del av det å være menneske. I alle fall så langt tilbake våre skriftlige kilder strekker seg.

Skrevet

Men det er tydeligvis du.

Karakteren Sexylubb1 er kjempeløs!

Skifte hjul er da bare koselig. Så lenge det ikkie regner, og ingen av dem har rustet fast.

Dagens tips: Gjør det under tak.

Skrevet (endret)

Eller noe sånt. Husker ikke helt hvordan de rollene der var fastsatt i samfunnet.

Siden vi er i en slik tråd: Nymoralisme irriterer meg. Dengang da jeg var ung (på 70-tallet) trodde vi at de kjønnsrollene var i ferd med å bli borte for alltid. Lite visste vi at det er med moral som politikk: Etter en liberal sommer kommer den mørke vinteren igjen.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Skrevet (endret)

Enig med Spartapus. Dagens samfunn er i ytterste grad preget av fasade.

Du kan fjerne ordet "dagens" fra den setningen. Det å ha et privatliv og meninger som ikke passer i det offentlige rom i lyd av den stillingen en måtte besitte eller den sosiale situasjonen en er i har alltid vært en del av det å være menneske. I alle fall så langt tilbake våre skriftlige kilder strekker seg.

True that!

Endret av Cakenommy
Skrevet

Det synes en gammel bestefar å være en komplisert løsning på problemet. (Om det hadde vært et problem, og ikke ironi.) "Hos deg eller meg", spør man, og så løser man "problemet" på tomannshånd. Trenger ikke noen bytur eller "winger" for det.

Og det helt utren at jeg hadde ansett noen av dere som løse av den grunn.

Jeg gjorde et slikt fremstøt for noen dager siden. Ble skutt ned av Cakenommy med en gang! Så løs er hun dessverre ikke.

Så løs? Fast partner tilsier noe annet.

Skrevet

Det synes en gammel bestefar å være en komplisert løsning på problemet. (Om det hadde vært et problem, og ikke ironi.) "Hos deg eller meg", spør man, og så løser man "problemet" på tomannshånd. Trenger ikke noen bytur eller "winger" for det.

Og det helt utren at jeg hadde ansett noen av dere som løse av den grunn.

Jeg gjorde et slikt fremstøt for noen dager siden. Ble skutt ned av Cakenommy med en gang! Så løs er hun dessverre ikke.

Så løs? Fast partner tilsier noe annet.

Jeg påstår ikke du er løs.

Skrevet

Folk som deler litt for mye.

Da tenker jeg på folk som sitter på sin høye hest og kan brette ut om hvor dårlig en person er, eller hvor feil personen måtte ta, men som visstnok er immun mot kritikk selv fordi "jeg er som jeg er", eller "det er meg, deal with it" når de selv ikke evner å gjøre det mot andre.

Alltid like artig når en venninde legger ut om hvor teite folk som lever på pappas kredittkort er, når hun får dekket mye av leien av sine foreldre og i mine øyne kaster bort penger hun ikke burde :wee: .

Skrevet

Overvinner de fleste folk jeg kjenner på min alder med logikk og sunn fornuft, to ting som ser ut som det forsvinner med denne generasjonen. Kjenner desverre at for mange som er som chokke beskriver, disse leser f.eks noe på internett og dermed er det rett uansett om det åpenbart er veldig veldig feil.

Skrevet

Mao, ikke kast stein i glasshus, feie for sin egen dør, og lignende ordtak. :)

Jau .

Legg gjerne til overdrivelser som setter de i offer-rollen uansett hva. Å ikke være enig er det samme som å være sur. Og i ettertid vil historien dreies slik at du virkelig fremstår som drittsekken iforhold.

Heldigvis slipper jeg billig unna ved å bo i en annen by :wee: .

Skrevet

De som syter og klager over at det kommer tre filmer i Star Wars-serien til.

Greit, dersom du ikke liker de nye filmene og tror disse vil ødelegge det ennå mer... ikke se dem?

"Jeg brukte å kjøpe pastasaus fra Toro, men så endret de oppskriften så nå smaker det dritt".

"Men... hvorfor fortsetter du å kjøpe det, da?"

"Jo, fordi..."

Skrevet

Greit, dersom du ikke liker de nye filmene og tror disse vil ødelegge det ennå mer... ikke se dem?

Eller bare se dem. De originale filmene blir ikke automatisk dårligere fordi de nye er dårlige.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener faktisk at et produkt kan være så dårlig at det ødelegger andre produkter i samme sekvens.

Eksempelvis, slutten i Mass Effect 3 ødela enhver glede jeg har i å spille Mass Effect 1 og 2.

• Liker 1
Skrevet

Eller bare se dem. De originale filmene blir ikke automatisk dårligere fordi de nye er dårlige.

Dette skjønner ikke jeg heller.

Hver gang noen lager en remake fra 1950 eller noe sånt så klikker folk helt mongo.

Det verste som kan skje er at remaken er mye bedre og dermed ødelegger originalen på den måten.

Men da sitter man igjen med en bedre film. Hvis det ikke er tilfellet, så har jo ingenting skjedd.

Skrevet

Vet du hva som er skremmende å lese? Tekst fra drittunger som deg. Dere tenker ikke frem til nesetippen deres engang. Hadde du faktisk hatt venner, så hadde du ikke brydd om 17,- når de spør om å få låne et så ubetydelig beløp. Og ja, det er faktisk forskjell på 17,- og 1700,-. Noe du kommer til å finne ut ganske hardt og brutalt om en fem-seks år når du er gammel nok til å flytte for deg selv, og du ikke har mamma til å tørke rævva di når du er ferdig med å drite.

Gode venner spanderer en brus på hverandre, kanskje noe mer også. Som en middag når den andre er blakk. Eller noen liter bensin, sånn at vennen i det minste får levert ungen i barnehagen. Det er sånn venner gjør. Venner går ikke rundt å surver fordi en venn har lånt hele 17,- og ikke har betalt tilbake dagen etter. Venner kjenner hverandre godt nok til å vite om hvorvidt man får tilbake 1700,- om man låner de bort.

Hvis 17,- er en såpass stor formue for deg at du kaller vennene dine for fattige hvis de ikke betaler tilbake med en gang, så kan du spørre foreldrene dine om du kan få litt mer i ukelønn. Det er du som ikke har folkeskikk her. Hvis jeg var deg, så ville jeg sluttet å kalle disse folkene for vennene dine. Du fornærmer dem.

Hahahah.

Jeg drittunge fordi jeg vil ha penger som jeg folk har lånt fra meg tilbake? Står det "GRATIS PENGER" i trynet mitt? Gjør det? Nei. Skal jeg ta kaste penger rundt meg? Nei.

Hey mann, jeg er ikke over 18 år. Jeg er heller ikke under 17 år. Blir det kanskje litt lettere for deg nå?

Jeg spanderer til gode venner jeg har kjent lenge. Venner jeg ikke har kjent så lenge, vil jeg ha penger tilbake.

Og når personene som låner sier selv, at jeg skal få tilbake, hva skal jeg si da? "Neeeeeeh, bare ta dem du! Ta disse femhundre-lappene her når du først er i gang også! Faen skal jeg med dem, vi er jo venner."

Og du snakker om "ikke har betalt tilbake dagen etter." Hallo? Leser du riktig tekst? Hvor har du det ifra?

Hvor henter du det du skriver ifra? Hvor henter du 17 kr ifra? Hvor henter du "såpass stor formue" ifra? Har jeg sagt det er stor formue?

Jeg som ikke har folkeskikk? Haha, fyfaen.

Så skjerp deg. Begynn å les det som blir skrevet, og slutt å tro at alle som vanker på dette forumet er pensjonister oppi 70års alderen og tjener penger selv. Det er greit hvis du har en venn å spandere på, men når du har mange venner og alle skal "låne", så går det fort mye penger hvis du ikke får noe tilbake.

Uff, mye man skal lese på dette forumet før øyna triller ut altså.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...