Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du, det er et år siden i dag. Jeg synes det er helt naturlig at media peiser på i dag. Og andre dager klarer jeg helt fint å unngå saken, med mindre jeg oppsøker den.

 

Edit: jeg synes rett og slett det blir feil dag å klage på. Hvis hver dag hadde vært som i dag så hadde jeg vært helt enig, men ærlig talt, de er jo ikke det. At saken skrives om er naturlig.

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar

Nei, tror det bare var for rettsaken.

Men hvis man ikke takler å scrolle forbi sakene for å komme til andre nyheter, og føler livet er ødelagt hvis man ikke får oppdatert seg finnes det tusenvis av andre nyhetssiden enn VG og Dagbladet man kan gå inn på. Ikke sikkert det står mange hatartikler om sigøynere eller detaljerte artikler om det kommende bryllupet til Tone og Hennie, men hey. Bedre enn ingenting vel?

Lenke til kommentar

Jo da, det er sant det og. Det kan selvfølgelig for mange være hardt å bli påminnet det hele tiden, men heldigvis kommer det ikke akkurat som en overraskelse at det er såpass fokus i dag. Jeg vil tro de familiene det gjelder uansett ikke vil oppsøke norske nettaviser i dag uansett.

Lenke til kommentar

Suck it up. Det er én dag at det er såpass mye. Og ja, det snakkes mye om ellers, bu fucking hu, det får dere faen meg tåle. Et år er ikke mye i det hele tatt, og å sutre over at noe slikt fortsatt snakkes om vitner på ekstrem egoisme. Jeg SKJØNNER at det kan bli mye for enkelte, det er ikke det. Men det er bare å tåle det! Hva er poenget med å gjøre en stor greie ut av at man ikke vil følge med, hvorfor føler dere for å utbasunere overalt at dere ikke vil ta del i det?

 

Fordi dere trykker det opp i trynet på oss hele tiden.

 

Forøvrig så hadde det ikke overrasket meg om dette kommer til å måle seg med 9/11. Vi klager sikkert fortsatt om 10 år.

 

Du, det er et år siden i dag. Jeg synes det er helt naturlig at media peiser på i dag. Og andre dager klarer jeg helt fint å unngå saken, med mindre jeg oppsøker den.

 

De har drevet på med 22. Juli hele året.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dagbladet enda den siden uten 22.juli sakene?

 

Finner den ikke lengre.

 

 

(noe som irriterer meg)

Den siden er fortsatt oppe og gaar, den har bare ikke blitt oppdatert paa en stund. Toppsaken deres er folk som fester paa finansdepartementets usikrede tak i Oslo. Det er noyaktig en maaned siden de slutta aa oppdatere den.

Lenke til kommentar

Fordi dere trykker det opp i trynet på oss hele tiden.

 

Forøvrig så hadde det ikke overrasket meg om dette kommer til å måle seg med 9/11. Vi klager sikkert fortsatt om 10 år.

Da får du rett og slett holde opp å være så sensitiv. Hele tiden? I dag er ettårsmarkeringen, og er selvfølgelig spesiell. Ellers dominerer det da ikke nyhetsbildet over andre saker spesielt mye. De siste ukene har det vært mest romfolk det har gått i. Hvordan mener du at saken har tatt plass fra andre saker etter nyttår?

 

Og ja, selvfølgelig kommet det til å være stort om ti år. Det er jo det største massedrapet noensinne begått i moderne historie, i fredstid. Sånt glemmes ikke.

Lenke til kommentar

Da får du rett og slett holde opp å være så sensitiv. Hele tiden? I dag er ettårsmarkeringen, og er selvfølgelig spesiell. Ellers dominerer det da ikke nyhetsbildet over andre saker spesielt mye. De siste ukene har det vært mest romfolk det har gått i. Hvordan mener du at saken har tatt plass fra andre saker etter nyttår?

 

Først hyping på rettsaken i over en måned, så hadde vi rettsaken. Etter rettsaken var over var det mye mas om rettsaken og Breivik generelt, så kom ett-årsmarkeringen.

 

Og ja, selvfølgelig kommet det til å være stort om ti år. Det er jo det største massedrapet noensinne begått i moderne historie, i fredstid.

 

Haha, nei. Det er feil.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Først hyping på rettsaken i over en måned, så hadde vi rettsaken. Etter rettsaken var over var det mye mas om rettsaken og Breivik generelt, så kom ett-årsmarkeringen.

Igjen er det helt riktig at en av Norges største rettsaker dekkes grundig. Sånn fungerer det rett og slett. Jeg ble lei av å høre om rettsaken jeg og, det er ikke det. Jævla lei faktisk. Men jeg skjønte jo likevel hvorfor den ble dekket. Men uansett så kunne man jo faktisk skjule nyhetene om rettsaken og. Ikke fikk jeg inntrykket av at det presset vekk andre nyheter heller. Jeg liker å holde meg oppdatert, og fikk med meg like mye i den perioden som ellers.

 

Haha, nei. Det er feil.

Beklager hvis jeg kommer med feilinformasjon, burde kanskje lett frem kilder, men er jo det som har stått i de fleste artiklene om det. Da er selvfølgelig ikke bombinger og angrep i krigssoner medberegnet, men det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt det største massedrapet som har blitt begått av en enkeltperson.

Ikke helt feil. Største massedrapet som er gjort av en person

 

Jeg svarte kun på hennes påstand. Det var ikke det hun påsto.

 

Beklager hvis jeg kommer med feilinformasjon, burde kanskje lett frem kilder, men er jo det som har stått i de fleste artiklene om det. Da er selvfølgelig ikke bombinger og angrep i krigssoner medberegnet, men det sier jo seg selv.

 

9/11 var ikke en bombing, med mindre man skal tro på konspirasjonsteoretikere som ikke har noen argumenter gående for dem.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, for jeg klarer ikke å se at man får det trykket opp i trynet, bortsett fra i dag. Og i dag er man forberedt, og kan fint unngå det hvis man vil.

Tuller du? Aftenposten ar hatt minst tre 22/7-saker på forsiden konstant siden mandag. De fleste andre nettavisene har hatt nye saker daglig minst de siste fem-seks-dagene.

 

De gjør jo selvfølgelig ike Facebokkommentarn som ble postet noe mindre usmaklig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tuller du? Aftenposten ar hatt minst tre 22/7-saker på forsiden konstant siden mandag. De fleste andre nettavisene har hatt nye saker daglig minst de siste fem-seks-dagene.

 

De gjør jo selvfølgelig ike Facebokkommentarn som ble postet noe mindre usmaklig.

Vel, jeg har kanskje andra standarder på dette jeg da. Jeg synes 3-4 artikler er kjempelett å ignorere, og scroller meg forbi uten problem. Når det er sagt så vil jeg gjenta at jeg skjønner at folk kan få for mye, det er ikke det jeg reagerer på. Jeg reagerer på denne ufattelig store trangen folk har til å utbasunere overalt hvor jævla lei de er, hvorfor må de velge en dag som i dag å gjøre det på?

 

Kan man ikke prøve å få til en saklig debatt om medias skjeve tids- og plassbruk når det gjelder saker å dekke på en hvilken som helst annen dag enn i dag? Det virker som det er en sport for enkelte å virkelig få frem hvor lei man er, og få uttrykt det på flest mulig måter på selve ettårsmarkeringen. Det er DET som gjør meg litt kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...