Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting som irriterer så grenseløst? 😜
Folk som har sett for mange engelskspråklige filmer og 'glemt' morsmålet? 
Og nei, jeg tenker da ALDRI på folk som kommenterer i tråden her, de kan sikkert ikke ordlegge seg bedre? 😜🤣😜🤪😝

Ryuuou skrev (39 minutter siden):

Just leave me out of it. IT is bad. Very bad. Count me out!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nok med at Statnett har fått mange flere ansatte, men subjektivt oppfattes balansen i nettet å være dårligere enn før. (Har per nå ikke funnet noen offisielle tall)

Flere ganger de siste månedene har det vært korte perioder (og en lengre) med flimring i lys, som sannsynligvis skyldes større avvik fra 50Hz og ubalanse.

Fant denne siden, som jeg nå skal følge mer med på, og som nå sier "50,14Hz" og "Kraftsystemet er ikke i balanse"!! 
https://www.statnett.no/

(Mens jeg har skrevet dette er pilen på vei tilbake til det gule ogg grønne feltet. )

Skrevet
Woff skrev (3 timer siden):

Og nei, jeg tenker da ALDRI på folk som kommenterer i tråden her, de kan sikkert ikke ordlegge seg bedre? 😜🤣😜🤪😝

Er dette et passende tidspunkt å slenge inn min personlige mening/smak og si "heller engelsk enn nynorsk"?

Skrevet

Det hadde bare vært fordel om hele verden snakket engelsk. Til dikkens med morsmål, det vil forsvinne en dag uansett ☺️

• Liker 1
Skrevet

Brevpakken er estimert levert på Mandag, da det ikke er postlevering i dag, og når jeg har dratt på ferie, så kommer det melding om at pakken er levert i postkassen. 

Så posten leverer i postkassen på dager de ikke deler ut post. 

Skrevet (endret)
20 hours ago, Woff said:

Hva er problemet? Er det bare fordi jeg bruker engelsk noen ganger? Takk for hjelpen. Ikke noe morro med den dritten i filmer eller noe annet.Fortsatt ikke bra nok? Skal jeg skrive bedre? Nar er det bra nok?

Endret av Ryuuou
  • Liker 1
Skrevet
Dubious skrev (15 timer siden):

Så posten leverer i postkassen på dager de ikke deler ut post. 

I alle fall de fra Temu... 🙂 (Men vanligvis så er leveringer fra posten FORSINKET da..)

Skrevet
Ryuuou skrev (4 timer siden):

Hva er problemet? Er det bare fordi jeg bruker engelsk noen ganger? Takk for hjelpen. Ikke noe morro med den dritten i filmer eller noe annet.Fortsatt ikke bra nok? Skal jeg skrive bedre? Nar er det bra nok?

Leste du ikke posten min? Jeg skrev at det IKKE gjaldt deg? 😜 (Du må tåle en liten spøk av og til?)
I følge ordsjekkeren min så skrives moro med en 'r', alltid mellomrom etter et punktum og en liten runding over 'a' når du skriver når.. ELLERS var alt bra da, men nei, jeg klager fortsatt ikke , til tross for trådtittelen; Ting som irriterer så grenseløst. 😜😊😉☺️ 

• Liker 1
Skrevet
Dubious skrev (5 minutter siden):

Noen butikker som selger brus i kasser?

Er det noen som IKKE gjør det? (Ikke de tradisjonelle kassene da, men med flaskene i plast. 1/2l er det 24 stk av..)
Jeg kjøpte akkurat 36 'kasser' med Cola Zero i forbindelse med 1/2 pris som de med æ-app fikk.. 😜 (Noen påstår at jeg liker Cola ja...) 

Skrevet
Woff skrev (2 minutter siden):

Er det noen som IKKE gjør det? (Ikke de tradisjonelle kassene da, men med flaskene i plast. 1/2l er det 24 stk av..)
Jeg kjøpte akkurat 36 'kasser' med Cola Zero i forbindelse med 1/2 pris som de med æ-app fikk.. 😜 (Noen påstår at jeg liker Cola ja...) 

Plastkasser hvor man kan velge og vrake hva man skal ha.
Jeg kjøper ikke de som er pakket i plast da jeg liker å ha flere valg. 

Skrevet
Dubious skrev (1 time siden):

Noen butikker som selger brus i kasser?

Savner å kjøpe kasser med brus, så mye bedre enn å putte de i bærepose/handlenett. 

Trenger jo ikke putte dem i noenting. Med sånt som brus, sixpacks med øll og sånt , så legger jeg de som regel bare tilbake i handlevogna, kjører den helt ut til bilen og legger dem hvor jeg vil der.  Enkelt og greit 🙂

Skrevet

Flatpakket verktøyskap fra Jula med elendig monteringsanvisning. 
Skapet var ikke engang så mye større enn esken den kom i. 
Første del av tegningen viser hvordan man skal sette sammen 3 deler, uten å vise at 2 av delene må være omvendt av hvordan jeg satte det sammen. 2 av delene er identiske med små forskjeller som en ikke ser før man skal sette inn hyllene.
På neste tegning har de snudd skapet, uten å vise at de har snudd skapet, så når jeg satte på del 4 så ble den på feil side, og det var da jeg fant ut at hyllen ikke passet, og fant ut at bildene var elendige. De har presset ut metall fra skapet som fungerer som en tapp for å holde hylla oppe, som kun fungerer ene veien. 
Fikk til slutt montert det, med dører som ikke passer sammen 100%.   

Har montert masse fra Ikea og ansviningene der er en drøm å følge.
Så og si umulig å gjøre noe feil. 

Skrevet

Var på restaurant i går og da ba jeg om en Cola. Servitrisen spurte om Pepsi var greit, og ettersom jeg synes Pepsi er godt, så sa jeg ja.

Men hvorfor i HULESTE HEITE smaker nå vanlig Pepsi nesten helt likt som Pepsi Max? Fikk den samme bitre, ekle Pepsi Max-ettersmaken, selv om jeg så på flasken hun helte i glasset mitt at det var vanlig Pepsi? Er det et nytt steg i agendaen om å gjøre folk avhengige av dritten?

(At folk blir avhengige av Pepsi Max, er før øvrig ikke på grunn av smak. Pepsi Max inneholder så mye koffein, mye mer enn andre cola-drikker, at folk blir fysisk avhengig av det).

Skrevet
Nukleosid skrev (8 timer siden):

Var på restaurant i går og da ba jeg om en Cola. Servitrisen spurte om Pepsi var greit, og ettersom jeg synes Pepsi er godt, så sa jeg ja.

Men hvorfor i HULESTE HEITE smaker nå vanlig Pepsi nesten helt likt som Pepsi Max? Fikk den samme bitre, ekle Pepsi Max-ettersmaken, selv om jeg så på flasken hun helte i glasset mitt at det var vanlig Pepsi? Er det et nytt steg i agendaen om å gjøre folk avhengige av dritten?

(At folk blir avhengige av Pepsi Max, er før øvrig ikke på grunn av smak. Pepsi Max inneholder så mye koffein, mye mer enn andre cola-drikker, at folk blir fysisk avhengig av det).

Oppskriften ble endret for flere år siden. 

Kullsyreholdig vann, sukker, fargestoff (E150d), aromaer (inneholder koffein), syre (fosforsyre), søtstoffer (acesulfam K, sukralose).

Jeg drømmer om flere produkter med mindre sukker UTEN kunstige søtstoffer.

Prisene på internett er helt hinsides!

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
^fmj skrev (1 time siden):

Jeg drømmer om flere produkter med mindre sukker UTEN kunstige søtstoffer.

Vi kan alle drømme.

Det er minst 20 forskjellige typer saft med søtstoffer.
Det er 2-3 forskjellige med sukker. 

Tilogmed energidrikker har søtstoffer. 

Tine kommer med nye varianter av iskaffe, med søtstoffer. 

Alt inneholder søtstoffer i dag.
Gleder meg til søtstoffer blir farlig. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Dubious skrev (3 timer siden):

Vi kan alle drømme.

Det er minst 20 forskjellige typer saft med søtstoffer.
Det er 2-3 forskjellige med sukker. 

Tilogmed energidrikker har søtstoffer. 

Tine kommer med nye varianter av iskaffe, med søtstoffer. 

Alt inneholder søtstoffer i dag.
Gleder meg til søtstoffer blir farlig. 

Er en stund siden jeg har gaatt i fella naa, paa noe syltetoey, eller annet. Fy, det smaker vondt.

Og hva, gjoer det med kroppen din? Hvitt sukker, er jo heller ikke bra, men heller det, enn den vemmelige, kjemiske, dritten der.

Nei Pepsi, her har dere driti dere ut, det var jo dere, som hadde, den beste colaen. Dere presset jo, selveste Coca Cola, til aa forandre oppskriften. Men men, jeg forstaar, alt for profitten!

Her burde produsentene, vaere pliktige til aa opplyse om at produktet, inneholder kunstige soetstoffer, paa en klar maate, med et merke paa etiketten, som en ser med engang.

Noen produsenter, er serioese, og minker bare sukkeret, uten aa tilsette kunstig soetstoff og produktet smaker faktisk, mye bedre. De kunne ha redusert, det enda mer. 

For noe dritt!!!

Endret av Karltorbj
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...