Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Telefonen min mister forbindelse til wifi hele tiden. Eller, jeg får koblet til, men det står "tilkoblet, uten internett". Omstart av telefon løser problemet en liten stund, men så går det i lås igjen. Arg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:utakt skrev (1 time siden):

Telefonen min mister forbindelse til wifi hele tiden. Eller, jeg får koblet til, men det står "tilkoblet, uten internett". Omstart av telefon løser problemet en liten stund, men så går det i lås igjen. Arg.

På tide med ny mobil? 

Skrevet
Gouldfan skrev (11 timer siden):

Ja, kunne kanskje fått i Norge, jeg tror kriteriene er endret vet ikke om i Norge er det samme.

Det er vel stort sett en egenandel du må ut med om man ikke er veldig utsatt da er det gratis, litt mindre egenandel om man er i risikogruppe osv litt høyere om man ikke er i i risikogruppe, samme i Sverige, eller er det ikke ? Personlig synes jeg det er verdt prisen uansett hva egenandelen havner på, ei uke med influensa koster etter hvert langt mer bare i otrivin, skallebankpiller og snørrpapir :sick:😉

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Dubious skrev (10 timer siden):

På tide med ny mobil? 

På tide å bruke reklamasjonsretten i tilfelle, den er bare halvannent år gammel. Men det er så ork. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Det er vel stort sett en egenandel du må ut med om man ikke er veldig utsatt da er det gratis, litt mindre egenandel om man er i risikogruppe osv litt høyere om man ikke er i i risikogruppe, samme i Sverige, eller er det ikke ? Personlig synes jeg det er verdt prisen uansett hva egenandelen havner på, ei uke med influensa koster etter hvert langt mer bare i otrivin, skallebankpiller og snørrpapir :sick:😉

Takk skal kjøpe i Sverige eller Norge neste gang , har lov til å kjøpe i Norge fra Helse Øst men da må jeg reise til Norge da.

Mulig det går å kjøpe i Sverige også. Men da hadde de vel foreslått det når jeg spurte om jeg fikk vaksiner i år.

Skrevet

Sirener. Ikke mange år siden det hørte til sjeldenhetene rundt her.
Nå hører vi dem stort sett hver dag, ofte flere ganger til dagen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk restskatt så jeg betalt sånn at det var 99 kroner til gode, og nå har de regnet ut at jeg skylder 101 kroner. 

Nå betalte jeg 5 kroner, så får jeg se hva som skjer..

Skrevet
Dubious skrev (På 11.6.2025 den 20.01):

Jeg fikk restskatt så jeg betalt sånn at det var 99 kroner til gode, og nå har de regnet ut at jeg skylder 101 kroner. 

Nå betalte jeg 5 kroner, så får jeg se hva som skjer..

Noen grunn til at du bare betalte 5kr og ikke hele beløpet? Du skylder nå 96kr.
Det at man slipper å betale restskatt på under 100kr betyr ikke at de ikke krever inn hvert øre om man har restskatt på over 100kr.

Skrevet
aklla skrev (1 time siden):

Noen grunn til at du bare betalte 5kr og ikke hele beløpet? Du skylder nå 96kr.
Det at man slipper å betale restskatt på under 100kr betyr ikke at de ikke krever inn hvert øre om man har restskatt på over 100kr.

Det fungerte i fjor, men da etterberegnet de ikke at jeg skyldte noen kroner mer.  
Lavmål av de å legge på noen få kroner bare for å komme over 100-lappen. 

Skrevet (endret)

Hadde vært ekstremt festlig om staten gjorde det samme.
De kan jo trekke fra 99kr på utbetalingen, så si "nei vi betaler ikke ut beløp på under 100kr igjen på skatten" når man lurer på hvor de siste 99kr er :)

Men ser at dette er en greie som man kan gjøre, håper virkelig staten fikser det.

Endret av aklla
  • Hjerte 2
Skrevet

Filmer hvor folk gjør ''korset''. Leave me out of it damn it. Believe what you want just leave me out of it damn. My eyes.

Skrevet
Ryuuou skrev (4 minutter siden):

Filmer hvor folk gjør ''korset''. Leave me out of it damn it. Believe what you want just leave me out of it damn. My eyes.

Hollywoodfilmer? Husk at de er en politisk "soft diplomacy" som går ut på kultur-imperialisme ved å spre amerikansk kristenkultur helt hjem til verdensbefolkningens stuer. "Korset" er bare én av en million måter å snikamerikanisere andre kulturer "under radaren" på folk flest.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Just now, Simen1 said:

Hollywoodfilmer? Husk at de er en politisk "soft diplomacy" som går ut på kultur-imperialisme ved å spre amerikansk kristenkultur helt hjem til verdensbefolkningens stuer. "Korset" er bare én av en million måter å snikamerikanisere andre kulturer "under radaren" på folk flest.

Bare greier ikke å se det der. Too much. Full stopp. Det var den nye Statham filmen 'A Working Man (2025)'. Liker filmene hans men ikke det der. Ikke noe sted. Som en slags sneak mental rape. My eyes cant handle it. Det skjer så fort. Prøver å se når det starter men uff. Abused and violated. Det blir litt sånn. Ikke noe politisk bare personlig preferanser men du kan vel tolke det på mange måter. Just leave me out of it. IT is bad. Very bad. Count me out!

Skrevet
Simen1 skrev (10 minutter siden):

Jeg prøvde å ta opp dette temaet på litt skrøpelig vis i made in europe tråden, har tenkt at det hadde vært fint med en samlet europeisk film og serieindustri som kunne tatt opp kampen med hollywoo. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...